Dost Siteler



KARBÜRATÖRLÜ ARAÇLAR LPG GAZ AYARI YAPMA

Karbüratörlü Araçlar Lpg Gaz ayarı Nasıl Yapılır;

Öncelikle herkese selamlar gaz ayarına geçmeden önce bilinmesi gereken temel bilgilerle işe başlayalım,

1. LPG gazı, benzine göre daha az havaya ihtiyaç duyar yani hava yakıt karışım oranı benzinde 15 gram hava 1 gram benzin iken, LPG gazında 9 gram hava 1 gram lpg gazı şeklindedir.

2. Benzin daha fazla havaya ihtiyaç duyduğu için benzin için yapılan ayarla, lpg gazı için yapılan ayar farklılık gösterir.Eğer hava girişi tam olarak açık şekilde gaz ayarı yapılırsa daha fazla hava daha fazla yakıta ihtiyaç duyar. Buda performans vermesinin yanında yakıtta yükselmeye sebep olur.Performans isteyen arkadaşlar hava girişi tam açık şekilde ayar yapabilirler.

3. Fazla performans istemiyorum orta karar bir ayarla ekonomi yapmak istiyorum diyen arkadaşlar ya karbüratör hava ayar yerinden hava girişini kısmaları gerekir.  Yada en basit ve kolay yöntem olan karbüratör hava girişini yarı yarıya kapatmaları gerekir.

4. Kış ayında araçlar daha fazla yakıt tüketir çünkü soğuk hava, sıcak havaya göre daha fazla sıkışık haldedir. Yani kısaca kışın motora daha fazla hava girmiş olur. O yüzden yaz aylarındaki gaz ayarıyla kış aylarındaki gaz ayarı farklılık gösterir.kışın daha fazla hava girişi olacağı için gaz ayarını az daha açmak,yazın ise gaz ayarını az daha kısmak gerekir. Bu fark çeyrek tur gaz ayarının açılıp kapanmasıyla kolayca yapılabilir.

5. Hava filitresi tıkandıkça LPG gaz ayarı bozulur. Çünkü hava girişi azalır, buda hava yakıt karışım oranının bozulmasına sebep olur. Önerim hava filitresi yenilendikten sonra gaz ayarının yapılması ve düzenli olarak hava filitresinin değiştirilmesi yönünde.

6. LPG gazı düzenli hava girişi ister düzensiz hava girişi çekişi düşürür yakıt tüketimini yükseltir.Özellikle karbüratör kapağının çevresinden düzensiz hava girişine sebep olacak boşlukların kapatılması gerekir.Hava filitresi karbüratörün üstünde değilde ilerisinde olan araçlarında hava filitre kutusunun ve karbüratör kapağının çevresinde düzensiz hava girişine sebep olacak boşlukları kapatmalarında fayda var.

7. Kışın araç motoru soğukken gaza fazla yüklenmeyin ilk çalıştırmadan sonra motorun az da olsa ısınması için aracı çalıştırın.Motor tam olarak ısınmadan gaza fazla yüklenmeyin.Soğuk motorun her zaman daha fazla yakıt tüketimine sebep olacağını unutmayın.Kışın kısa mesafe araç kullanımından mümkün olduğunca kaçının.

8.  1 ile gösterilen karbüratöre giden hortumun üstünde ayar yeri olan kısım.Burası kaba gaz ayar yeri, gaz ayarı yapılan kısım. Burdan karbüratöre gaz hortumuyla bağlantı gider ve üzerinde gaz ayar açma kapama yeri vardır

      2 ile gösterilen gaz basınç ayar yeri gaz beyninin orta kısmında bulunur gaz basıncını ayarlar çok açık olmasıda çok kısık olmasıda iyi olmaz orta karar olması gerekir. Gaz basınç ayarı çok kısıksa motor devir çeviremez basınç yetersiz geldiği için motor yüksek devirlerde tıkanır gaz yemez duruma gelir
      
       3 ile gösterilen gaz pislik boşaltma tıpası gaz beyninin en alt kısmında bulunur. Burası motor sıcakken ve araç çalışmaz durumdayken tıpa açılarak içinde biriken pislik boşaltılır. Özellikle dikkat edilmesi gerekir araç stop vaziyette ve motor sıcak iken  kontak kapalı durumda olacak.

9. Gaz ayarı bilen için kolay bilmeyen için en kolay şey bile zor gelir.Yukarıdaki temel bilgilerden yola çıkarak gaz ayarını çok basit şekilde yapabiliriz.

10. Araç çalıştırılır motorun çalışma sıcaklığına yakın ısıya gelmesi beklenir. 70- 80 derece civarları

11. Araç  3 bin devir civarlarına çıkarılır göstergede 3 olarak gösterilir. Tek başınıza yapamazsanız birinin gaza basması için yardım alabilirsiniz veya bi elinizle karbüratör altından devri yükseltip diğer elinizle şekil 1 de gösterilen kaba ayar vidasını çevirip motorun devrinin yükseldiğini veya düştüğünü görürsünüz.

12. Gaz ayarı hava girişine göre lpg gazının ayarlanması durumu. Ne kadar hava o kadar gaz, ayar ne kadar iyi yapılırsa yani hava yakıt karışım ayarı ne kadar iyi olursa motor sesi o kadar gür çıkmaya başlar.

13. Araç 3 bin devir civarına çıkarıldıktan sonra gaz kaba ayar yerinden yavaş yavaş açılmaya başlanır. Motor sesinde gürleşme ve motor devrinde yükselme varsa ayar doğru şekilde yapılmaya başlanmış demektir.Motor sesinin en gür şekilde çıktığı noktaya gelene kadar gaz ayarını açmaya devam edin.Dikkat edilmesi gereken gazı fazla açmamak.Bunun için yapılması gereken motor 3 bin devir cıvarında çalışırken kaba gaz ayar yerinden açma yönüne ve kapama yönüne doğru çevirip motor devrinin düştüğünü veya yükseldiğini motor sesinin alçaldığını veya yükseldiğini gözlemleyin. Her iki yöne doğru da çevirinki motor sesinin hangi noktada daha gür çıktığını motor devrinin hangi noktada daha fazla yükseldiğini daha iyi algılaya bilirsiniz.

14. Ayarı iyi şekilde yapabilmek için kaba ayar yerinden,  kısma yönünden açma yönüne doğru çevirip motorun en iyi çalıştığı yeri belirlemek daha kolay ve iyi bir ayar yapabilmemizi sağlar.O yüzden motor 3 bin devir civarlarında çalışırken, kaba ayar yerinden her iki yönede çevirip gözlemlememiz gerekir.

15. Kısma yönünden açma yönüne doğru çevirip motorun en iyi çalıştığı yeri bulduğunuz da, ayar tamamlanmış demektir.Dikkat edin ayarı çok açmayın motor sesini ve motor devrinin yükseldiğini gözlemleyin. Gaz fazla hava az olursa, fazla yakıt tüketimi olur. Gaz az hava fazla olursa çekiş düşük olur ve aracın yine fazla yakıt tüketmesine neden olur. Hava yakıt karışımı ne kadar iyi ayarlanırsa o kadar iyi çekiş ve o kadar az yakıt tüketimi olur.

16. Eğer motor devir çeviremiyor motor yüksek devirlere çıkamıyorsa gaz basınç ayarı fazla kısık olabilir. Böyle bi durumda motor soğukkende zor çalışma durumları görülebilir. Şekilde 2 numarayla gösterilen kısım gaz basınç ayar yeri böyle bir durumda biraz daha açılır çok açık olmasıda çok kısık olmasıda önerilmez. Çevirdikçe musluk gibi yukarı doğru çıkıyorsa açılıyor demekir. Orta karar ayara getirin.

17. Motor  yüksek devirlere çıkmakta zorlanmıyor, basınç ayarının orta karar konumda olduğunu gözlemiyorsanız bu ayarla oynamanıza gerek yok demektir.

18.Temel  bilgiler bölümünde bahsedildiği gibi performans almak için daha fazla hava daha fazla yakıt performans verir. Fakat yakıtta yükselme olur.O açıdan hava girişinin ne kadar açık bırakıldığıda yapacağınız ayar için o kadar önemli. Ne kadar hava o kadar gaz.

19. Gaz ayarı yapıldıktan sonra yapmanız gereken yakıt tüketimini takip etmeniz.

20. Aracı kullanırken ani gaza yüklenmelerden kaçının. Gaz pedalına yavaş yavaş gazı yedirerek basın. Önünüzdeki aracı yakından takip etmeyin ki frene de o kadar az basmış yakıtınızda boşa gitmemiş olur.

21. LPG li araçlarda ateşleme sistemide gaz ayarı kadar önemli bir husus.Bujilerinizi düzenli olarak değiştirin buji kablonuzun da bir ömrü olduğunu gerekliyse değişmesi gerektiğini unutmayın. Ateşleme sistemindeki aksaklık size yakıtta yükselme olarak geri dönecektir.

22. Ön takımınızın ve teker bilyalarınızın sağlıklı olduğunu kontrol ettirin.Özellikle teker bilyalarındaki yıpranma tekerlerin zor dönmesine yani karşı bi dirence sebep olacak ve size fazla yakıt olarak geri dönecektir.

23. Motor yağınızı düzenli ve mümkünse erken değiştirin ne kadar iyi yağlama o kadar uzun motor ömrü ve o kadar az yakıt demektir.
 
SAĞLICAKLA KALIN KAZASIZ AZ YAKITLI GÜNLER BİZLERİN OLSUN HOŞCAKALIN...

Sosyal Ağlarda Paylaş :
Paylaş Tweetle Google+ Digg

105 yorum:

  1. ağzına sağlık en iyi şekilde anlatmışsın

    YanıtlaSil
  2. bu güzel bilgileriniz için teşekkürler bende 90 model doğan l var motoru yeni yaptırdım pistonları vs değişti gaz ayarınıda elimden geldiği kadar nekadar yaktığını hesaplayarak ve genelde yola çıktığım zamanlarda çekişinide kontrol ederek yapıyorum çünki bilgisayara gaz ayarı yaptırmıştım merakımdan dolayı menun kalmadım benim asıl sorunuma gelince ankaraya ilk kar yağdığı gün antifiriz koydum elimden geldiğince fakat o günden beri arabamın sesi çoğaldı yani ince bir ses var ama sadece gaza basıldığında yapıyor sesi dinliyorum subap sesi değil acaba diyorum karbiratörden olabilirmi diye düşünüyorum yani gazla havayı çekerken öyle bir ses çıkarabilirmi bilemiyorum.birşey daha sormak istiyorum arabamızın karbiratör rolanti ayarını önce benzine göre ayarlayıp sonra gaz ayarını yapmak doğrumu ben öyle yapıyorum ama arabamı genelde gazda kullanıyorum birde karbiratörün altında içeriye hava çeken bir kısa ince boru şeklınde hava giriş yeri var bu delik gazda veya kışın kapanması gerekirmi birde karbiratör hava ayarını nasıl yapmamız gerekir saygılar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Nezir Bey,Antifiriz koyduktan sonra suyun içinde hava oluşmasını önlemek için radyatör kapağı açıkken fan sistemi çalışana kadar aracı çalıştırın su eksilirse ekleyin.Antifiriz koyarken kayışların üzerine döküldüyse kayışlardan ses gelmesine neden olabilir.Aracınızda ilk önce benzinde ayar yapılıp avans ayarınada bakılması doğru olur.Yalnız Lpg gazında ekonomi yapmak için hava girişinin yani karbüratör hava giriş ağzının yarı yarıya kapatılması gerekir.Performans istiyorum derseniz hava girişi tam açık şekilde lpg gaz ayarı yapılabilir.Karbüratörün altında içeri hava çeken kısım demişsiniz böyle bir hava giriş kısmı karbüratörde mevcut değil.Büyük olasılıkla gaz'a bastığınızda gelen ses buradan kaynaklı olabilir.Saygılar...

      Sil
  3. MERHABALAR ALİ BEY BEN MURAT GÖKBURUN BENİM ARACIM 1998 1,4 CLİO ARACIMDA NORMALDE BİR SIKINTISI YOKTU GAZ ANLAMINDA AMA BİRAZ BANA ARAC FALA YAKIYOR GİBİ GELDİĞİ İÇİN BENDEBİR GAZCIYA GÖTÜRDÜM ARACI GAZ AYARI YAPRIRMAK İÇİN BAYA SÜRDÜ BEN ELİMDEN GELENİ YAPTIM AMA SENİN ARABANDA GAZ BEYNİNDE BİR SIKINTI VARDEDİ SİMDİ OLMUŞTUR AMA DAHA SONRA SIKINTI ÇEKERSİN DEDİ AMA ÇIRAGI ABİ GAZ AYARI TAM OLARAK OLMADI TÜM GÖSTERGELERİN YEŞİL YANMASI GEREKİRKEN BİR TANESİ KIRMIZI YANIYORDU VE O GUNDEN SONRA ARACIMDA ROLANTİDEN DÜŞME MEYDANA GELDİ BU GÜNDERDE ARACI ÇALIŞTIRDIKTAN SONRA NORMALDE OLMASI GEREKEN DEVR SAATİ 10DAN AŞAGIYA DOĞRU DÜŞÜYOR VE ARAC TİTREMEYE BAŞLIYOR ÇOK SOGUK HAVALARDA İSE GAZDAN AYAĞIMI ÇEKER ÇEKMEZ ARAÇ STOP EDİYOR SORUN NE OLABİLİR ACİL YARDIMIZNI İSTİYORUM

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Murat Bey,1998 model Clio 1.4 Lpg'li aracınızın ateşleme sistemindeki parçaların iyi durumda olduğundan eminseniz.(buji,buji kablosu,distribütör kapağı,endüksiyon bobini) gibi yapmanız gereken.Kalitesiz gaz'da benzer sorunlara yol açabilir.Mümkün olduğunca aynı yerden ve güvendiğiniz yerden gaz almaya dikkat edin.Soğuk havalarda motor ısınmadan önce rölantide düşme ve stop etme durumu normal sayıla bilir.Motor ısındıktan sonra benzer sorunlar var ise gaz beyninin yenilenmesi doğru olur.Ayrıca Lpg elektrik bağlantısı gevşeklik ve oksitlenme kontrolü yapılması gerekli.Saygılar...

      Sil
  4. 92 model samaram var lpg de calistirip biraz bekleyip yola cikiyorum lambada ve trafige gore yavas hareket etmek zorunda kaliyorum aracim stop ediyor ve gaz dugmesini kapali konuma getirmeyince calismiyor calistiktan sonra bi sure kapali konumda ilerliyorum sonra tekrar stop etmek uzereyken aciyorum sonrasin da bi daha yapmiyor gaz kapali benzin kapali durumda iken 1 km yol aliyor tesekkur ederim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Halit Bey,1992 model Lada Samara aracınızın lpg anahtarı,lpg gaz kesici ve lpg elektrik bağlantılarının kontrol edilmesi gerekli.Bu işlemi lpg sistemi montajı yapan yerlerde yaptırmanız doğru olur.Ayrıca öncelikli olarak yapılması gereken benzin kesicinin üzerinde bulunan anahtar görevi gören sağa sola çevrilen vana şeklindeki kısmın off konumunda olup olmadığını kontrol etmeniz.Ayrıca benzin kesicininde kontrol edilmesi uygun olur.Saygılar...

      Sil
  5. Çok ayrıntılı bir anlatım olmuş, bilgiler için teşekkürler.

    YanıtlaSil
  6. Slm lar .aracmla yolda kaldim.lpg pislik tipasindan gaz kaciriyodu.lpg beynini dehistrdm.ama sifir bi beyin deil.simdi sorun direk lpg de calismiyor.once benzine aliyorum arac calisinca lpg ye geciyorum.o zamn calisiyo.bide gazdan ayagimi cekince stop ediyo.aracm 94 broadway.yardimlarinizi bekliyrm

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba 1994 model Renault Broadway aracınızın direk lpg'de çalışmaması ve ayağınızı gazdan çekince stop etmesi durumu için. Lpg'de hava yakıt karışım ayarının yapılması gerekli.Düzensiz hava girişine neden olacak boşluk varsa kapatılmalı.Önerim kendiniz gaz ayarı yapamazsanız bilgisayarlı gaz ayarı yaptırmanız yönünde.Saygılar...

      Sil
  7. Merhaba 93 Lada Samaram var.Motor sıcakken stop ettikten sonra çalışmıyor.sonra çalışıyor.arsamlari benzine geçip öyle stop ediyorum. Gazdan benzine geçince çiğ gz atıyor gaz yemiyor.yardimlarinizi bekliyorum.

    YanıtlaSil
  8. Merhaba 1993 model Lada Samara aracınızın avans ayarına ve subap ayarına baktırmanız doğru olur.Ayrıca ateşleme sistemindeki parçaları kontrol ettirmeniz özellikle bujileri yenilemenizi öneririm.Hava filitresi değişimi yapıldıktan sonra gaz beyni içinde biriken pislik boşaltılarak gaz ayarı ve benzin rolanti ayarı yapılması doğru olur.Ayrıca gazdan benzine geçişte çiğ gaz atması ve gaz yememesi durumu için karbüratör içindeki şamandıranın kontrol edilmesi gerekli.Saygılar...

    YanıtlaSil
  9. 97 model FIAT Tempra karbüratörlu. Size iki sorum olacak. 1 araç sogukken çalıştırdığımda rolantide durmuyor yanı istop ediyor. İsindigindaysa bu sorun ortadan kalmıyor. Bu arabada otomatik cikle varmı varsa bu neden çalışmıyor. Aracda en ufak bi hava alan yer yok. İkinci sorum da bu araca avans ayarı yapamiyorm. Distribütörün civatalarini gevsetip cevirdigimde motorda en ufak bi tepki olmuyor. LPG regülatörünun ayarı sogukken istop etmesine sebeb olurmu. Smdiden tesekkur ederm

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Ali Bey,1997 model Fıat Tempra aracınızda manuel elle çekilen jigle bulunmakta.Jigle tertibatı çalışmıyor olabilir.Avans ayarı tempra araçlarda yapılmıyor.Karbüratör üzerinden motor beynine bağlanan vakum hortumu mevcut bu hortum bağlantısının sağlam olup olmadığını kontrol ettirebilirsiniz.Aracı direk gazda çalıştırdığınızda bir dakika civarı 1000-1500 devir civarında ısıtmanız gerekir.Sizin sorununuz jigle tertibatından kaynaklanmakta kontrol edilmesi doğru olur.Saygılar...

      Sil
  10. Merhaba 1994 reno flas aracım var. Araç boşta giderken Sağa veya sola dönüşler de rolanti düşüyor dönüşü tamamladıktan sonra düzeliyor. Benzinde bu sıkıntı yok. Geçenlerde ayar yaptırdım ondan sonra başladı. Teknik açıdan sebebi nedir teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Fatih Bey,1994 model Renault Flaşh aracınızın gaz ayarına bakılması gerekli.Ayrıca karbüratöre düzensiz hava girişine sebep olabilecek boşluk varsa kapatılıp ondan sonra gaz ayarına bakılması doğru olur.Bu sorun genelde seyir halindeyken vites boş'a atılınca yada fren'e basılınca ortaya çıkmakta.Hava yakıt karışım ayarının iyi olmaması yada fren westinghaus'un içindeki diyafram delinip fazla hava çekişi yapıp rolantinin bozulmasına sebep olmakta.Saygılar...

      Sil
  11. Bir konu ancak bu kadar detaylı ve güzel anlatılabilir supersiniz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler.Saygılar Bayram Bey.

      Sil
  12. merhabalar aracım 1994 tofaş doğan slx.
    Aracımı normal bir şekilde park etmiştim. Aradan 2 saat sonra araca bindim kontağı açar açmaz kaputtan (gaz beyninden geldiğini düşünüyorum) aşırı derecede gaz sesi ve kokusu geliyor açtığım gibi kontağı geri kapatıyorum bu sorundan dolayı tüpten gazı kapatıp aracı benzinde kullanıyorum bu sorunumun çözümü nasıl olabilir acaba bilgilendirirseniz sevinirim iyi akşamlar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Ali Bey,1994 model Doğan Slx aracınızın kontağını açtığınızda gelen ses ve aşırı gaz kokusu için lpg yakıt borularının bağlantıları kontrol edilmeli.Sorun bulunamaz ise gaz beyninden kaynaklı olabilir.Lpg sistemi montajı yapan yerlerde kontrol ettirmeniz doğru olur.Saygılar.

      Sil
  13. merhabalar detaylı anlatım için teşekkürler.benim sorunum su 94 model şahin elektronik ateşleme aracımın bitürlü gaza ayarını tutturamadık ya cok yakıyor ggidşi iyi yada araba az yakıoyor ama viteslerdeyken orta gaz yapınca surekli vites istiyor bagırıyor yani gitmiyor yağ yağ filtresi buji kablo takımı yeni değişti

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba 1994 model Şahin marka aracınızın karbüratör temizliği,subap ayarı,avans ayarı yapılıp ateşleme sistemindeki parçaların gözden geçirilmesinden sonra gaz ayarı yapılması doğru olur.Ayrıca gaz beyninin iyi şekilde ısındığından emin olun.Gaz beyni eski ise yenilemeniz doğru olacaktır.Saygılar.

      Sil
  14. Merhaba Ali bey benim 2000 model karbüratörlü reno19 arcım var aracımla normal seyirde giderken ışıklarda durduğumda rölanti bazen 10 bazen ise 6/7 yekadar düşüyor gaza basmama ragmen çok zor düzeliyor birde 4 vitesten 5 geçerken ayagımı gazdan çektiyim an rölanti 5 kadar düşüyor bu sıkıntılardan dolayı gaz beynini deyiştirdim karbüratörü söktürüp temizlettim ama yine aynı sorunları yaşıyorum ve aracım şu andada fazla yakmaya başladı .Saygılar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Ahmet Bey,2000 model Renault 19 karbüratörlü aracınızın ateşleme sisteminde yada karbüratör hava girişinde düzensizlik olduğu düşüncesindeyim.Ateşleme sistemindeki parçaların buji,buji kablosu,distribütör kapağı,tevzi makarası,bobin ve bağlantılarının kontrol edilmesi yıpranmış olanların yenilenmesi doğru olur.Ayrıca karbüratörden düzensiz hava ala bilecek boşlukların kontrol edilmesinden sonra gaz ayarına bakılması uygun olur.Gaz beyninin iyi ısındığından emin olun gaz ayarı fazla açık olabilir.Saygılar.

      Sil
  15. Ali Bey detaylı bilgilendirme için teşekkürler,

    Karbüratörlü Honda aracim var, bakıma gitmeden önce çok iyiydi, bakımda LPG ayarı ile oynamışlar, motor ısınınca rölanti 1200 devir civarında kalıyor. Ayrıca yakıt tüketimi %80 arttı. Ne yapabilirim?
    Teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Halil Bey,Karbüratörlü Honda Civic aracınızın gaz ayarı çok yüksek ayarlanmış olmalı.Honda Civic aracınızda Dual çift karbüratör olduğu için bilgisayarlı gaz ayarı yaptırmanız daha sağlıklı olur.Saygılar.

      Sil
  16. Selam alibey 99 model palio var bende hava filtresinin değiştirdin gaz ayarı yaptırdım ama aracın 350 kuruş yakıyor km de ne yapmam lazim motor 1.4

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aleykümselam Ramazan Bey,1999 model Fıat Palio 1.4 aracınızın karbüratör temizliği ve ateşleme sistemindeki parçaların kontrol edilmesi uygun olur.Saygılar.

      Sil
  17. Selamın aleyküm ali bey benim 1994 lada samara var ve çok fazla yakıyor hava filitre kutusuna çıkan hortumun kenarlarında kırıklar var ve ronaltisi yüksek ronalti ayarını kısınca araç çalışmıyor yardımlarınızı bekliyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aleykümselam Emrah Bey,1994 model Lada Samara aracınızın karbüratörüne düzenli hava girişi olması gerekli.Mümkünse kırık yerleri kapatıp gaz ayarı yapın.Ayrıca aracınızın avans ayarına baktırmanızı,bujilerini ve hava filitresini yenilemenizi tavsiye ederim.Saygılar.

      Sil
  18. Selamin aleykum oncelikle aracim 85 model murat 131 sahin aracim gazdayken tekleme yapiyor motorun tam gucunu alamiyor arac gitmek istemiyor gibi arac yeni rektefeli birde aracin onceki sahibi motorunu kistirdim dedi boyle birşey mumkunmu cevaplarsaniz sevinirm

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aleykümselam Talha Bey,1985 model Murat 131 aracınızın öncelikle tekleme durumuna karşı ateşleme sistemindeki parçaların kontrol edilmesi gerekli görülenlerin yenilenmesi ve avans ayarına bakılması uygun olur.Aracınızın önceki sahibi büyük olasılıkla gaz ayarını kıstırmış olmalı.Kendiniz gaz ayarını yapamazsanız ustanın gaz ayarınada bakması doğru olur.Saygılar.

      Sil
    2. Öncelikle teşekkür ediyorum gecenler de aracim arizalandigi icin triger kayisi bujileri buji kablolari degişti usta bide avans ayarini subab ayari felan oynadi gaz ayarini felan aracim ilk caliştirmada gaz dan ayami cekersem stop ediyor ve cok gec isiniyor yolda giderken eger hizim 60 70 ve daha yukarida ise araci boşa alip frene hafif basarsam titriyor stop ediyor frende hava kacakliri varmiş hortumu westingerhausu felan yapildi ama sorun devam ediyor ve yokuşta cekiş bariz duşuyor acaba ne yi gostermeliyim ne yapmalim bilmiyor sanayi de tamirci şu diyo bu diyo korkuyorum onun icin net bilgi verebilirmisiniz aracim bozulmadan once boyle bi sorunu yoktu

      Sil
    3. Merhaba Talha Bey,aracınızın gaz ayarının ve avans ayarının tekrar kontrol edilmesi doğru olur.Gaz beyni çok eski ise yenilenmesinde fayda var.Saygılar.

      Sil
  19. Merhabalar benim 94 model skoda favorit aracımda motor rolantide çalışırken gaz pedalına az basarsam stop ediyor biraz fazla basınca bi problem yok bu sorun hava filtresini kontrol için kapağı açtığımda gaz mikserinin altındaki contanın çakmakla yakılmışcasına eridiğini görüp söküp yanık yerleri bıçakla düzeltip tekrar takmamla başladı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba 1994 model Skoda favorit aracınızın karbüratörünün tamamen temizlenmesinden sonra gaz ayarı yapılması doğru olur.Sizin müdehaleniz sonrasında gaz kelebeğinde takılma yada karbüratör içine pislik girmiş olabilir.Saygılar.

      Sil
  20. Merhabalar... Benim 98 model şahin s aracımda motor ısındığı zaman tekleme ve sanki gazdan benzine geçirdiğimiz ilk an gibi titreme oluyor o an çekiş düşüyor, bu herzaman olmuyor ara sıra motor sıcakken karşılaşıyorum, sorunum ne olabilir teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Hüseyin Bey,1998 model Şahin marka aracınızın ateşleme sistemindeki parçaların gözden geçirilip gerekli olanların yenilenmesi doğru olur.Ayrıca gaz ayarına ve avans ayarına bakılmasında fayda var.Benzin'e ilk geçişte yakıt içinde bir miktar hava bulunmasından dolayı bir kaç saniyelik düzensiz çalışma normal sayılır.Saygılar.

      Sil
  21. Merhabalar. Benim sorum şu. Yeni tüp beyni aldığımızda ayar gerekli mi. Yoksa fabrika ayarlarına ile sorunsuzca kullanabilir miyiz. Saygılarımla

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba yeni lpg beyni takıldığı zaman ayar yapılması gerekli.Saygılar.

      Sil
  22. kolay gelsin.aracım 91 opel vectra 1.8 aracım ilk çalıştığında gaz vermezsem stop ediyor ancak ısındığında problem ortadan kalkıyor.birde ilk çalıştığında gaz kokusu geliyor sebepleri ne olabilir.tesekkurler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba 1991 model Opel Vectra 1.8 aracınızın gaz bağlantılarının ve hortumlarının kontrol edilmesi gerekli.Ayrıca karbüratörün etrafından ve hava filitresi etrafından düzensiz hava girişi yaratacak boşluk varsa kapatılarak gaz ayarı yapılması doğru olur.Gaz hortum ve bağlantılarının kontrol edilip gaz ayarı yapılması gerekli.Saygılar.

      Sil
  23. Merhaba Ali Bey, Hikayem şöyle

    92 Kartalım var. basit bir kaza yaptım. Aracım yıpranmış olduğu için ve kazadan gelen hasarla beraber komple kaporta bakıma verdim. aracımı kaportacıya teslim edene kadar çekişinde devir almasında BENİM GÖZÜMLE bir problem yoktu. çürükleri tamir ettiler aracımı komple boyadılar teslim aldım. 8-10 km gitmeden 90 derece ısıyı gördüm. her zaman gaza bassamda aracım devrini alana kadar çileden çıkıyorum. gaz ayarını yaptırdım. her zaman 2. veya 3. vites ile çıktığım bir yokuşu şimdi 1. vites ile bağıra bağıra çıkıyorum. bujileri değiştirdim.

    boyacılar aracımın moturuna bir şey yapmış olma ihtimali varmı, yoksa gaz ayarlar adam gibi yapılmamış mı?

    yorumunuz nedir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Salih Bey,1992 model Kartal marka aracınızın avans ayarının ve gaz ayarının ayrıca ve ateşleme sistemindeki diğer parçaların kontrol edilmesi doğru olur.Saygılar.

      Sil
    2. en sonunda bugün yolda kaldım... zar zor bir tamirciye ulaşabildim. distribüterdeki platini değiştirdi. 8 TL. karbürtör ve üstündeki adının bilmediğim filtrenin olduğunu kutuyu söktü.. kaç tane vida varsa hepsi çıkmış yerinde oynayıp duruyor. onları sıkıladı. gaz ayarını yaptı. şimdi sıfır kilometre şahinin motor sesi nasılsa aynı şekilde şıkır şıkır çalışıyor. gaza bastığını hissediyor yokuşlarda terlemiyorum.. 2-3 gün kontrol etmemi bazı sorunlarında olabileceğini söyledi. ama adamın işinden sonra arabama tekrar ısındım.

      sizede ilginiz ve bilgilendirmeniz için teşekkür ediyorum Ali bey..

      Sil
  24. Merhabalar.96 model doğan s aracımda rolantideyken freni pompaladığımda devir saatinin çok azsa olsa yükseldiğini görüyorum sebebi nedir ? Aracı alalı 6 ay oldu aldığımda araç 30 kuruş yakıyordu.geçen egzozu lpğ beynini(aldesa marka) triger setini yagını yağ filtresini hava filtresini degiştirdim lpg beynini takan usta 5 depo bitir gel ayar yapalım dedi.şimdi yakıtı hesaplıyorum 20 kuruş yakıyor.ayardan sonra dahada düşer inşallah.aracım cok yakıyor diyen arkadaşlar benim yaptıklarımı deneyin ve aynı yakıtla 100 km daha fazla yol alın.

    YanıtlaSil
  25. Merhaba Ali beyFort escort var 96 model bende araba kalkışta çok hantal araba 120 surattan sonra çok fena şekilde ses çıkarıyor kaza verdimmi cok ses çıkarıyo ne yapmam gerek

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Ahmet Bey,1996 model Ford Escort aracınızın genel bir bakıma ihtiyacı olduğunu düşünüyorum.Karbüratörün temizlenmesi,ateşleme sistemindeki parçaların tamamen kontrol edilip gerekli görülenlerin yenilenmesi,hava filitresi ve motor yağının yenilenip,subap ve avans ayarlarının kontrol edilip gaz ayarı yapılması doğru olur.Saygılar.

      Sil
  26. Ağzına sağlık çok güzel bi açıklama olmuş

    YanıtlaSil
  27. Merhabalar, 1991 model 190 E düz lpg sistemli aracımda hava filtresi değiştikten sonra rölanti düştü , usta lpg beyninden vida ile ayarlayarak rölantiyi yükseltti ancak şu anda da aracın gaz ayarı bozuldu eskisine göre, araç daha fazla gaz istiyor , ışıklarda bekleme anında falan da rölanti hala hafif düşük, yeniden gaz ayarı mı yaptımalıyım , gaz hortumunun üzerindeki vanadan kendim ayarlayabilir miyim, çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Ceyhun Bey,1991 model Mercedes 190E aracınızın hava filitresi yenilendikten sonra,eski hava filitresine oranla daha fazla hava geçişi olduğu için hava yakıt karışım ayarı bozulmuş olmalı.Yukarıda anlatıldığı gibi gaz ayarını yapmaya çalışabilirsiniz.Yapamaz iseniz aracı tekrar eski haline getirmek için gaz vanasını ne kadar sağa yada sola doğru çevirdiğinizi aklınızda tutup eski ayarına geri çevirip bilgisayarlı gaz ayarı yaptıra bilirsiniz.Saygılar.

      Sil
  28. Ali bey bende 89 doğan var yeni kasa hava filtresinin olduğu yer oynuyor alttinda açıklık oluyor ordan da hava alıp rol anti de araba stop edecek gibi oluyor ne yapmam lazım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Yunus Bey,1989 model Tofaş Doğan aracınızın karbüratör kepinin sabitlenip düzensiz hava girişine sebep olacak boşluklar kapatıldıktan sonra gaz ayarı yapılmalı.Saygılar

      Sil
  29. Allah razı olsun. Eline emeğine yüreğine sağlık ustam.

    YanıtlaSil
  30. Mrb ustam benim 86 broadway çift boğazli weber karbüratorlü araç benzinde çalişmasi için depo depo dolum hortumu şamandira benzin otomatiği gaz kesici benzin filitresi biji motor yaği ve pembe antrifiriz değişti + karbüratör temizliği yapildi 80 km kadar benzinde azda olsa silkeleme ve egzozdan siyah duman ile kullandim lpg ye geçtim 2 günsonra benzine geçince benzinde bogulma aşiri silkeleme ve stop etme enkötüsü karbüratorden egzoz gazı çikiyor eksik olan yanliş olan nedir tşk ederim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Ali Bey,1986 model Renault Broadway aracınızın karbüratör içindeki şamandıranın ayarlandıktan sonra hava yakıt karışım ayarının yapılması doğru olur.Saygılar

      Sil
  31. Merhabalar megane 2 benzinli 1.6 litre olan aracimin baski balatasini bi hafta once degistirdim valeo ancak gaz yemesinde sorun yok rolantide sorun yok benzinde clismasinda sorun yok tek sorun devir hizli yukseliyor ancak km cok yavas yavas cikiyor mesela 4000 devirde 110 km gibi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Bedir Bey,Renault Megane 2 aracınızın arıza tespit cihazına bağlanarak kontrol edilmesi lambda değerine bakılması hava filitresi yenilenip,boğaz kelebeği,hava akışmetre kontrol edilip bilgisayarlı hava yakıt karışım ayarı yapılması doğru olur.Saygılar

      Sil
  32. Merhaba ali bey ben emre benim renault21 concorde aracımda gazda motor sıcakken kısa bir süre içerisinde rolenti 10 devirden 5 devire düşüyor ve bu oynama belirli bi süre devam ediyor neden kaynaklanıyor yardımcı olursanız sevinirim teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Emre Bey,Renault 21 Concorde aracınızın motor sıcakken devir düşmesi durumu radyatör üzerindeki fan devreye girdiği zaman yapıyor ise hava yakıt karışım ayarının kontrol edilmesi doğru olur.Normal şartlarda sorun ortaya çıkıyor ise ateşleme sistemindeki parçaların,gaz beyni ve kablo bağlantılarının kontrol edilmesi uygun olur.Saygılar

      Sil
  33. Merhabalar bende 91 lada samara var sabahlari ilk calistirmada motor titreme yapiyor isinca düzeliyor bir kaç gazciya gityim kimi lpg beyni arzali diyor kimi subap ayari diyor bende tam karar veremedim bijiler yeni tek marjda çalıyor.beyin tarihi 2010 yaziyor uzerinde acaba beyindenmi baska birsey var bilmiyorum yakit olarak 28 kuruş yakiyor normalmi acaba... cvp yazan olursa sevinirim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Ersin Bey,1991 model Lada Samara aracınızı direk lpg'de çalıştırıyorsanız biraz titreme yapması normal sayılır.Motoru ilk çalıştırma durumunda titreme durumu fazla ise motordan şakırtılı sesler yada dizel motor gibi çalışma sesi geliyorsa subap ayarının yapılması doğru olur.Bu tür sesler gelmiyorsa gaz beyninde yada hava yakıt karışım ayarında sorun olabilir.Karbüratör çok kirlenmiş ise benzer sorunlar yaratabilir.Gaz beyni içinde biriken pisliği boşaltmanızı öneririm.Yakıt tüketim değeri normalin biraz üzerinde.Saygılar

      Sil
  34. Corsa 98 1.4 lpg li aracim 2 km lik hafif yokuslu yolda 4.5.viteste 3000 e yakin devirde seyrederken kisa mesafede. Durmak icin bosa atinca hemen devir dusup stop ediyor...lpg ciler 10 defa ayar yapti sonuc yok...benzinde sorun yok..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Baka Bey,1998 model Opel Corsa aracınızın boğaz kelebeği ve karbüratörü temizlenip hava yakıt karışım ayarı yapılması doğru olur.Ayrıca ateşleme sistemindeki parçaların tek tek kontrol edilip gerekli görülenlerin yenilenmesi uygun olur.Saygılar

      Sil
    2. Ali bey dediginiz gibi bogaz kelebegi temizlettim..ama bu defa rolanti ayari bozuldu...arac sogukken ilk calistrmada devir 200 300 civarinda gezip stop ediyor...10 dk isinana kadar ara gazla idare ediyom...ustaya gotrdum rolanti reglatoru olabilir..karburatorun altindaki bigaz kelebegi bu aracta sorun oluyor..keske hic temizlemeseydin oyle kaldaydi dedi usta..ne yapmaliyiz

      Sil
    3. Merhaba Baka Bey,aracınızın motoru ısındıktan sonra sorun yaratmıyor ise hava yakıt karışım ayarının yapılması doğru olur.Ayrıca düzensiz hava girişi yapacak boşluk var ise kapatılıp hava yakıt karışım ayarının yapılması gerekli.İlk çalıştırmayı benzinde yapıyorsanız benzin ve lpg için ayrı ayrı ayar yapılması gerekli.Direk gazda çalıştırıyorsanız gaz beyni içinde biriken yağ tabakası boşaltıldıktan sonra gaz ayarının yapılması uygun olur.Saygılar

      Sil
  35. bende 1985 model brodway var 3 yıldır hiç benzinde çalıştırmadım çalışdırmama sebebi ise kabratör çatlak oldugundan sürekli LPG İLE ÇALIŞTIRIYORUM sabahları zor çalışıyor usta lpg beynini degiştirdi yine sabahları çalışmıyor arabayı itekleyerek çalışıyor 500mtre gitikten sonra tekrar istop ediyor biraz ugraştıktan sonra marşla çalıştırıyorum çalışıyor firene basınca araba istop etmeye çalışıyor özelikle ışıklarda rolantı ayarını yaptırıyorum tekra devir saati 10 nun altında bu çalışma sadece sabahları oluyor ilerleyen saatlerde olmuyor ne yapmalıyım teşekürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba 1985 model Renault Broadway aracınızın karbüratör hava girişinde düzensizlik yaratacak boşlukların kapatıldıktan sonra gaz ayarının yapılması doğru olur.Fren westinghausun ve emme manifolduna bağlı hortumda hava kaçak kontrolü yapılması doğru olur.Önerim kış aylarında aygaz Euro lpg kullanmanız radyatördeki antifirizin yeterli seviyede olduğunu ölçtürün. Motor soğukken 2 dakika kadar 1000-1500 devir civarında motoru çalıştırıp yola çıkmanız motor tam ısınmadan gaz'a fazla yüklenmemeniz doğru olur.Ayrıca özellikle bujilerinizi yenilemenizi tavsiye ederim.Saygılar

      Sil
  36. Merhabalar Ali bey bende 2000 model Hundai accent var milenyum kasa arabam havalar soğuduğunda çalıştırdığımda bogularak çalışiyor ve araba yürümiyor tüpe geçince düzeliyor hava soğukken bile tüp koymadğımda sadece benzinle bindiğimde hiç bir sıkıntı olmiyor neden olabilir acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Kamuran Hanım,2000 model Hyundai Accent Milenyum kasa aracınızın lpg montaj ve tamir bakımı yapılan yerlerde özellikle motor soğukken kontrol edilmesi doğru olur.Motor soğukken hem benzin hemde lpg aynı anda motora gidiyor buda aracın boğulmasına ve çekişin düşmesine neden oluyor olabilir.Saygılar

      Sil
  37. Selamınaleyküm Ali bey benim araba 92 model Üni 60 s araba normalde litrede 12'5 giderken memlekete gitmiştim orasıda soğuktu arabanın motor suyu donmuş arabayı çalıştırıp 1 2 km gidip durdum arabayı ısıtmak için 15 tl lik gaz harcayıp ısıttım sonra antifiriz koydurdum ama araba normal çekişinden düştü gaz ayarı yapmaya çalıştım ama olmadı şimdi ise hesapladım km 11,3 km gidiyor normalde ful depo gazla 360 km giderken şimdi 320 km gitmiş acaba soğuk havadan mı yoksa gaz ayarından mı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aleykümselam Recep Bey,1992 model Uno 60S aracınızın gaz beyni donmanın etkisiyle zarar görmüş olabilir.Yine donmanın etkisiyle silindir kapağı yada contası zarar görmüş yanma odasına yada motor yağına su kaçıyor olabilir.Radyatörün su eksiltme durumunu ve motor yağının bozulma durumunu kontrol etmeniz doğru olur.Su eksiltme yada motor yağında bozulma durumu görülmüyor ise motor sıcakken ve kontak kapalı iken gaz beyni içinde biriken pisliği boşaltıp gaz ayarı yapmayı deneyebilirsiniz.Gaz beyni eski ise yenilemeniz doğru olur.Ayrıca antifiriz koyulduktan sonra hava alma işlemi yapılmalı.Soğukların etkisiyle yakıtın biraz artması normal sayılır.Motor sesinde anormallik yok ise gaz ayarının ve gaz beyninin kontrol edilmesi doğru olur.Saygılar

      Sil
  38. Ali Bey merhabalar, 1991 model 190 e otomatik vites araç sahibiyim, eski sistem lpg li aracım (sıralı değil), soğuk havalarda sabaları marş alma süresi 6-7 saniyeyi buluyor ve çalışınca gaz vermezsem araç stop ediyor, 2-3 dakika kadar rölantiyi 9-10 seviyesinde hafif gaz vererek bekliyorum ondan sonra hareket ediyorum yoksa stop ediyor, gün içerisinde başka zaman yapmıyor bunu, 1-2 saniyede marş alıyor gün içerisinde, sadece soğuklarda sabahları oluyor, araç tek nokta enjeksiyonlu, geceleri benzine alıp öyle stop edip sabahları da benzinde çalıştırıp sonra mı gaza almalıyım? Tek nokta enjeksiyonlu araçlarda sıralı sistem lpg olmasa bile ilk çalışması benzinde olur diye biliyorum çünkü. Olası sorun ya da arıza neden kaynaklı olabilir ne yapılabilir, çok teşekkürler. Saygılar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Cihan Bey,1991 model Mercedes 190E Otomatik vites aracınızın sabahları soğuk havalarda Lpg'de 6-7 saniyede çalışması normal sayılır.Aracınızı lpg montajı ve tamiri yapan yerlerde kontrol ettirip karbüratörlü lpg sistemimi takılı tek nokta enjeksiyonlu lpg sistemimi takılı kontrol ettirip tek nokta lpg sistemi takılı ise ilk çalışmayı benzinde yapacak şekilde ayarlana bilir.Aracınızda karbüratörlü lpg sistemi takılı ise akşamdan benzin'e alıp sabah motor ısınana kadar benzinde çalıştıra bilirsiniz.Ateşleme sistemindeki parçaların ve hava yakıt karışım ayarının kontrol edilmesi geç çalışma ve rolantinin geç toparlaması sorununa çözüm olabilir.Saygılar

      Sil
  39. Merhaba ali bey.tempra sxak aracim var.2 hafta once buji.buji kablosu distirubutor kapagi ve termostat degisti.10/40 yag konuldu.ama yakit asiri artti. 20 tl gaz ile yazin 80 km yapiyordum.dedigim parcalari degistirsim vede hava sogumasi ile 45 anca gidiyor.vede normalde eksozdan cikan beyaz duman motor isindiktan sonrada asiri sekilde cikiyor.su seviyesinde eksilme yok.yardimci olursaniz sevinirim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Fıat Tempra Sxak aracınızın motor yağında eksilme durumunu ve yağ kapağından üfleme durumunu kontrol edip fazla miktarda üfleme yada yağ eksilme var ise 20w50 motor yağı kullanmanız doğru olur.Bu tür belirtiler yok ise soğutma sisteminde oluşacak hava durumuna karşı gaz beyninin iyi şekilde ısındığından emin olup hava alma işlemini uygulayın.Gaz beyni iyi ısınmıyor ise fazla yakıt tüketecektir.Bujilerin tempra araçlarında orjinal lancia kullanılması gerekir.Ayrıca avans ayarının ve gaz ayarının iyi şekilde yapılmasında yarar var.Saygılar

      Sil
  40. Merabalar öncelikle çok sağolun bize yardımcı olduğunuz için.bemim sorunum hangi devirde kullanırsam ekonomik olur saçım Skoda felika 1
    3.motor.yeşil alan 2000.3500.gösteriyor.2000.2500.devir kullansam araba çekişten düşüyor.2500.3500.kullansam dan hiç şişmiyor.bide gazda.350.kuruş.benzinde.750.kuruş yakıyor.yardımlarınız için şimdiden Teşekkür ler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Efe Bey,Skoda Felicia 1.3 aracınızın karbüratörünün temizlenip,hava yakıt karışım ayarı,subap ayarı, avans ayarı ve ataeşleme sistemindeki parçaların kontrol edilip gerekli görülenlerin yenilenmesi doğru olur.Aracınızın genel bakımdan geçmesi uygun olur.Aracınızın çekişten düşmesi ve fazla yakıt harcamasının ayarların bozukluğundan ileri geldiği düşüncesindeyim.Saygılar

      Sil
  41. Ali bey s.a. bede 98model clx escort var. Soğuk havalarda aracı çalıştırmak bayağı bir sıkıntı. benzinde çalıştırıyorum gaza geçiyorum, sabit gazda gittiğimde problem yokgibi,
    Ancak bir kırmızı ışıkta durduğunda stop ediyor tekrar benzin de çalıştırıp yeniden gaza alıp devam ettiğimde müthiş bir sarsıntıyla karşılaşıyorum ve gaza bastığımda gazı almıyor ve tekrar benzinde devam etmek zorunda kalıyorum. bu arada aracın rolantisi bin devirde dahi görünmüyor.
    çok gaza bastığımda 3000 devire yaklaştığında araba artık gaz almıyor yani gaz pedalına boş basıyormuşum gibi oluyor Tam gaz olmuyor.
    Ateşleme sistemi veya hava kaçırma problemini nasıl anlarız.
    (Bir de bilginiz varsa kalorifer hiç ısıtmıyor:(
    teşekkür ederim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aleykümselam 1998 model Ford Escort aracınızın boğaz kelebeği ve rolanti motorunun temizlenip hava filitresi ve bujileri yenilendikten sonra gaz ayarı yapılması doğru olur.Kaloriferin ısıtmaması büyük olasılıkla kaloriferin tıkanmasından yada kalorifer sıcak soğuk ayar kolundan ileri geliyor olabilir.Saygılar

      Sil
  42. YUNUS MANUOĞLU
    merhaabalar. Oncelikle Kolay gelsin.
    SORU 1 Hocam 83 model murat 131 şahin aracım ortalama 20 krş yakarken 50-60 kruşa cıkdı .(tüpayarları yapıldığı halde degişmedi)
    SORU 2. aracım souk havada tekleyerek calışıyor 0.5 devırlerde normal olarak karşılıyorum ama ısındığı zamanda 1.5 devırlerde calışıyor. tup ayarlarınu ustaya 1 ay ıcınde 2 kere yaptırdım yakıt ve sıcakken yuksek devırde calışmasının önüne geçemedik bilgi verebilrmisiniz ?
    SORU 3 egzosdan aşırı derecede mavı duman atıyor bu yuzden çok yakıyor olabilir mi ? mavi dumanı neden atar ?
    not: aracım hararetlı kullanılarak motor zarar görmüş üflüyor yağ yakıyor su ekslıtıyor motor kapağı köpürüyor motoru maddıyatım zayıf oldgundan yaptramıyorum bu şekilde kullanmam büyük zararlara yol açar mı ? )
    Soru içinde soru ve birden cok sorular sordum ksra bakmayın braz merak braz öğrenme isteği ve aracımın bunlar genel probmelı oldgu için doğru yer brası olduğunu düşünerek sayfanıza geldim saygılar hocam .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Yunus Bey,1983 model Murat 131 aracınızdaki sorunlar genel olarak motor durumunun zayıf olmasından ileri geliyor.Yağ yakması,su eksiltmesi,üflemesi gibi belirtiler motorun iyi durumda olmadığının göstergesi.Aracı bu şekilde kullanmaya devam ederseniz daha fazla masraf açılmasına neden olabilir.Yağ yakmasının birincil sebepleri piston segmanlarının, subap lastik ve gaydlarının yıpranmasından ileri geliyor.Motorun üflemesi piston segmanlarının yıpranmasından,su eksiltmesi durumu silindir kapak contasının zarar görmesinden kaynaklı.Saygılar

      Sil
  43. Merhaba benim aracım uno 70 S 2000 model aracım benzinde çalışırken devir saati oynayıp stop etmeye kadar düşüyor gazda ise cikleyi çekmez İsem araç stop ediyor belli bir süre ayağım gazda bırakıyorum mecburen tavsiyeniz nedir acaba hava filtre kutusu yerine performans filtresi taktirilmis eski sahibi yardımcı olursanız sevinirim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Fıat Uno 70S aracınızın ateşleme sistemindeki parçaların kontrol edilip gazda ve benzinde ayrı ayrı karbüratör ayarlarının kontrol edilmesi doğru olur.Saygılar

      Sil
  44. ali bey şimdiden tşk ederim vereceginiz cevap için ismim hidayet 94 model şahinim var egzoz yeni değişti sibob ayarı yapıldı gaz beyni yeni değişti bujiler iyi aşırı fazla yakıt sarfiyatı var km 50 krş günlük yaptıgım yol 2 km kısa mesafe buda etkiler mi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Hidayet Bey,1994 model Tofaş Şahin aracınızın kış şartlarında kısa mesafe kullanımındaki yakıt tüketim değeri normal sayılır.Yakıt tüketim değerinin biraz daha uzun mesafe kullanımında ölçüm yapılması doğru olur.Özellikle eski nesil karbüratörlü ve arkadan itişli araçların kış şartlarında motor ısınana kadar fazla yakıt tüketmesi normal bir durum.Saygılar

      Sil
  45. Bu güzel ve detaylı bilgi için teşekkürler allah razı olsun.. 94 model skoda forman var gaz ayarını bu bilgilere göre kendim yapacağım.

    YanıtlaSil
  46. Merhaba ali bey. Benim aracım 94 forman dün gaz ayarı yaptırdım biraz fazla yakiyordu. Sanayiden çıktım eve geldim araç stop etti. Çalışıyor gaz vermeyince stop ediyor. Akşam öylece kaldı araba. Sabah işe giderken beş km sonra ışıklarda durunca yine stop etti. Kapu açtım bir iki yeri ekledim. Gaz beyni falan derken arabam normal çalışmaya başladı stop etmeden ama bu defa gaz yemiyor araba. Gaz verince stop ediyor. Birinci vites de gaz vermeden zar zor aracı bir yere park ettim öylece kaldı. Şimdi akşam giderken nasıl götüreceğim onu düşünüyorum abi. Yardım ederseniz sevinirim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba İbrahim Bey,1994 model Skoda Forman aracınızın gaz beyninde yada gaz ayarında sorun olabilir.Öncelikle gaz ayarının tekrar kontrol edilmesi doğru olur.Yukarıda anlatıldığı gibi gaz ayarını yapmaya çalışabilirsiniz.Saygılar

      Sil
  47. Merhaba ali bey 92 reno 11 aracım şehir içi 7 kilometree de 1litre lpg tüketiyor bu normal mi bilgisayarlı gaz ayarı yapıldı elektrik akşamı buji ler değişti distribütör kapağı değişti tevzi makara değişti ama yakıt yine de değişmedi hava filtresi yarı kadar kapattı usta çok hava karışımı oluyor diye ama değişen bişey olmadı fikirleriniz nedir teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Ali Bey,1992 model Renault 11 aracınızın kış şartlarında şehir içi yakıt tüketimi karbüratörlü ve eski model araç için normal sayılır.Teker bilyalarını kontrol ettirip tekerlerin rahat döndüğünden emin olun.Çok bakımlı bir araç için yakıt değeri 1 litre ile 9 km olabilir.Saygılar

      Sil
  48. Merhaba Ali bey 97 model Tempra sxak karbüratör lu aracım LPG de araç ısınınca tekliyor boğuluyor sogukken LPG de sıkıntı yokbenzinde ise sıkıntı yok atesleme sistemi komple yeni orjnel lancia buji taktım gaz filtresi değişimi yeni Tecrübe biz nedir teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Orhan Bey,Lpg beyni içinde biriken pislik motor sıcak ve kontak kapalı iken boşaltıldıktan sonra gaz ayarının kontrol edilip durumu gözlemlemeniz doğru olur.Saygılar

      Sil
  49. Merhaba Ali Bey. Aracim 2008 1,4 symbol. Aracima ayar yapıldıktan 2 hafta sonra regülatörü degistirdim.tekrar ayar yaptırmama gerek var mı? 33 krş gibi yakıyor tüpte bu normal mi ne kadar yakması lazım aracimin. Teşekkürler simdiden.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba 2008 model Renault Clio Symbol 1.4 Lpg'li aracınızın gaz beyni yenilendikten sonra tekrar gaz ayarı yapılması gerekli.Saygılar

      Sil
  50. Ali bey merhaba daha önce yazmıştım fakat sisteme düşmedi tekrar yazıyorum..93 favoritimin regülatöründen karbüratöre giren boru karbüratöre girmeden çatal vana ile ikiye ayrılmış ve karbüratör içine girmiş.bunlardan birişi kelebeğin 5 cm kadar içerisine iteklenmiş diğeride diğer deliğin içine sarkıtılmış..bu bakır boru kelebeğe değdiği için kelebek hareket edemiyo bu bağlantı şekli normalmi??birde ben bazı favoritlerde tek hortum girişi görüyorum benim araçtaki ile farkı nedir. teşekkürler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba 1993 model Skoda Favorit aracınızdaki lpg bağlantısı doğru değil.Regülatörden tek bağlantı karbüratöre girip miksere bağlanması gerekir.Mümkünse aracınız için uygun olan yaprak mikser bulup bağlantısını yaptırmanız ve gaz ayarının tekrar yapılması doğru olur.Saygılar

      Sil
  51. Selamünaleyküm ustam. Lpg li araçlar için söylenen ayni marka aynı pompa gaz tabiri dogrumu? Ben gazı genelde 1p.ofisi, 2milangaz, 3opet olmak üzere bu 3 yerden karşık alıyorum. R19 RNE aracim kışın ş.içi 1 lt ile 7,8 km gidiyorken geçenlerde 300 km uzun yola çıkarken p.ofisten gaz depoyu fulledim. 1lt ile 11,2 km. yaptı. Yani 55 lira yaktı. Bu gazdanmı araçtanmı? Ben yolda 3000 deviri geçmem. Aracın subapları. Bujiler, kablolar, yağ, antifiriz, termostat 1 ay önce değişmişti. Siz hangi gazı öneriyorsunuz?... antifiriz eksiltti tamamladım bu normalmi?... Son olarak 2010da lpg takan yer bu araca karbüratörlü sistem takmış, araç önce benzinde çalışıyordu hafif gaza dokununca henzine geçiyordu. Geçen bi usta içerdeki o düğmeli anahtarı değiştirdi. Direk şimdi gazda çalışıyor, bu yaptığı şey normalmidir? Saygılarımla.. hayırlı işler dilerim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aleykümselam Recep Bey,Lpg gazı bütan ve propan karışımı olup bu iki gazın karışım değerleri markaya göre ve kış ve yaz aylarında biraz fark edebilir.Münkün olduğunca aynı marka gazı kullanmaya çalışmak yaz ayına ve kış ayına girildiğinde gaz ayarı yaptırmak doğru olur.Kullanmış olduğunuz gazların hepside belli bir standarta olup tescihi aracınızın yakıt tüketimi ve çekiş gücüne bakarak kendiniz belirlemeniz doğru olur.Kış aylarında ilk çalışmayı kolaylaştırdığı için karbüratörlü araçlarda aygaz'ı önerebilirim.Aracınız full enjeksiyonlu model ise sıralı sistem lpg takılması doğru olur.Şehir içi yakıt tüketimi ile uzun yoldaki yakıt tüketim değerleri farklılık gösterir.Uzun yolda fazla hız yapmadan(3 bin devir civarını) geçmeden kullandığınızda aracınızın 1 litre lpg ile daha fazla kilometre yol gitmesi normal bir durum.Saygılar

      Sil
  52. Selamunaleyküm ali bey 83 şahın murat 131 için daha once de blogunuza aracm cok yakıyor die gelmişdim aracm üflüyordu conta deişdi şuanda üfleme vs bişey yok ama arac hala şehir içi 70 krs cvarı yakıyor. (tüp ayarlRı yaplı) lütfen bir çözüm inanın bnzinli araclar bukadar yakmıyor batırdı benı ustalara verdgmz para cabası uzun yolda ise yakıt yarı yarıya düşüyor 3.5 kurıslara tekabul edıyor ( oto gaz 3 tl)
    Birde hava filtresni elmle tıkadıgımda arac rolantisi canlanıyor . Ful kapalı oldgnda stop etmesi gerekmiyor mu ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aleykümselam 1983 model Murat 131 aracınızın avans ayarının ve gaz ayarının düzgün şekilde yapılması gerekli.Sorunun kaynağının avans ve gaz ayarından ileri geldiği düşüncesindeyim.Avans ayarının avans tabancasıyla tam olarak ayarlanması doğru olur.Saygılar

      Sil
  53. Ali akpinar bey . Aracim 88 model dogan aracim km de 1.20 krs yakmaya basladi ve buna hala inanamiyorum arabanin buji ve kablolarini,sibop ayarini , lpg beyni ve samandirasini karbirotor ayarinada kdr herseyini degistrip yaptrdim ama yinede duzelmedi .. bilgisayarli teste soktum kacak bulamadilar motor muhtesem bu kadar yakmamasi lazim diyorlar ama yakiyor sizce sorun ne olabilir ve ne yapmaliyim yardimci olursaniz cok sevinirim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Emre Bey,1988 model Tofaş Doğan aracınızın egzosunda tıkanma yada avans ayarında sorun olabilir.Akşam karanlıkta motor sıcakken bir dakika boyunca 3 bin devir civarı gaz'a basılı tuttuğunuzda egzos manifoldu kor halini alıyorsa egzos sistemi tıkalı olabilir.Saygılar

      Sil
  54. Karbüratörlü tempra aracıma bilgisayarla gaz ayarı yapılırmı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet Tamer Bey karbüratörlü araçlara egzos çıkışına bağlantı yapılarak bilgisayarlı gaz ayarı yapılabilir.Saygılar

      Sil

Popüler Yayınlar