Dost Siteler



AVANS AYARININ ÖNEMİ VE YAPILIŞI

AVANS AYARININ ÖNEMİ VE  AYAR NASIL YAPILIR?

Üst ölü nokta’dan sonra patlama basıncının etkisinin görülebilmesi için ateşlemenin piston üst ölü noktaya gelmeden önce yapılması gerekir.
Bu nedenle ateşleme noktası sabit olarak ayarlanamaz. Alt ve üst devirlerde motordan maksimum gücü alabilmek için derece olarak verilmesi gereken erken ateşleme ayarına ateşleme avansı denir.
 
Statik avans ve dinamik avans ayarı olarak ikiye ayrılır. Statik avans rölantide motorun düzgün çalışması için yapılır. Yapılan ayarlar motorun devir çevire bilmesi içinde önemlidir.
 
Dinamik avans, değişen devir sayısına ve rakıma göre(yüksek devirler için) vakum avans tertibatı ,mekanik avans tertibatı ve elektronik avans ecu kontrollü olarak otomatik ayarlanır.

Vakum avans ve mekanik avans tertibatının düzgün olarak çalıştığı kontrol edilmelidir. Kontrollerin ve avans ayarının, AVANS TABANCASIYLA tam olarak sıfır hata ile yapılması gerekir. Elle ayarlanan ayarlar kesin olarak yanlış ve hatalı olarak ayarlanmaktadır.

AVANS AYARININ ÖNEMİ

Ateşleme zamanı gecikiyor ise maksimum yanma basıncı, verilen ateşleme avans derecesinden sonra oluşur. Silindir içindeki basınç düşer, motor gücünün düşük olmasına ve fazla yakıt tüketimine sebep olur.

Ateşleme zamanı çok avanslı ise bu durumda silindir içinde ateşleme yapılmadan yakıtın kendiliğinden yanmasına veya vuruntulu çalışmaya sebep olur. Bu durumda  subapların ve pistonların yanmasına sebep olur.

 

AVANS AYARI NASIL YAPILIR

Motor çalışma sıcaklığına gelene kadar ısıtılır.( 80-90 derece arası ) Varsa platin ayarı ve rölanti ayarı yapılır.Vakum avans tertibatı varsa hortumu sökülür karbüratörün hava almaması için sökülen hortumun ucu kapatılır.
Avans tabancasının mavi ucu 1.silindirin buji kablosuna,kırmızı ucu akünün artı kutup başına,siyah ucu akünün eksi kutup başına bağlanır.

Motor rölantide çalışırken avans tabancasından çıkan ışık yandığı an motor üzerinde bulunan avans işaretleri birbiriyle çakışmalıdır.Motor rölantide çalışırken avans tabancasından çıkan ışıkla,motor üzerindeki avans işaretlerinin durumu net şekilde gözükür.

Avans ayarında bozukluk varsa motor üzerindeki avans işaretleri birbiriyle çakışmaz.ayarı yapmak için distribütör alt kısmında bulunan sabitleme somunu gevşetilir.

Distribütör çevrilerek avans işaretlerinin birbiriyle çakışma durumuna geldiği an distribütör sabitleme somunu sıkılır ve ayar tamamlanmış olur. Yüksek devir avansı ise motor yüksek devire çıkarılarak araç kataloğundaki değerde olup olmadığı kontrol edilir. Araba marka ve modeline göre avans değerleri farklılık göstere bilir. Motorda üzerinde bulunan mekanik yada vakum avans tertibatlarınında kontrolleri yapılmalıdır.

 

 
Sosyal Ağlarda Paylaş :
Paylaş Tweetle Google+ Digg

4 yorum:

  1. S.aleykum aracım 2002 clio giderken birden bire bütün elektrik kesiliyor araçda sebebi. Ne olabilir saygılarımla

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aleykümselam 2002 model Renault Clio aracınızda kısa devre durumu,kontakta sorun yada şarj dinamosunda veya akü'de sorun olabilir.Gereksiz masraf yapmamak için öncelikle şarj dinamosunun ve akü'nün test edilip kontrol edilmesi doğru olur.Şarj dinamosunun diyotlarında yada konjektöründe sorun olabilir.Diğer olasılık özellikle role'lerde (far rolesi gibi) kısa devre durumu söz konusu olabilir.Oto elektrikcinin ön kontolleri yapmasında fayda var.Saygılar

      Sil
  2. Slm bende opel Corsa c 1.4 benzinli lpg li araç var araçta sıkıntı şu araçta çok acayip titreme var ama sogukken hiç bişey yok sıcak olduğu zaman tekliyo gaz yemiyo rolantide de STOP edecekmis gibi oluyo ama STOP etmiyo bide araç çekiden düşüyo yani kısacası yakıt bitiyomuş gibi tekliyo gaz tepki vermiyo tepki verince de birden firliyo sizce sorun nedir teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aleykümselam Opel Corsa 1.4 Lpg 'li aracınızın lpg ayarının öncelikle kontrol edilmesi doğru olur.Sorun devam ederse oksijen sensörünün temizlenip kontrol edilmesi uygun olur.Saygılar

      Sil

Popüler Yayınlar