Dost Siteler



HİDROLİK DİREKSİYON ARIZASI

               HİDROLİK DİREKSİYON ARIZASI


Direksiyon sistemi kontrol edilirken, direksiyon sistemi ve ön tekerlekler, süspansiyon, akslar ve şasi arasında ki yakın ilişki unutulmamalıdır. Bu nedenle ortaya çıkacak problemler sürücüye direksiyon sisteminden gibi görünse bile süspansiyon sistemi içindeki problemler arızanın asıl sebebi de olabilmektedir.

Bu nedenle, karar vermeden önce, direksiyon sistemi içinde yer alan problemleri göz önüne almak ve diğer bütün olası nedenleri kontrol etmek gerekir.

Hidrolik direksiyon sistemlerinde oluşabilecek arızalar,muhtemel sebepleri, bu arızalar mekanik direksiyon sistemlerindeki arızalarla benzerlik göstere bilir.

Aşırı Direksiyon Simidi Boşluğu
Direksiyon sisteminde bir çok mafsal olduğundan, çok az bir boşluk olması beklenir. Bu nedenle, direksiyon sistemindeki parçaların gevşemesi ve mafsalların aşınması sonucunda oluşan aşırı bir boşluk, aracın yolda gezmesine ve bir tarafa çekmesine  neden  olacaktır. Bu da lastiklerde anormal aşıntılara ve titreşimlere neden olur.

Araç Üzerinde Yapılan Kontroller
Direksiyon simidinin yukarı ve aşağı, sola ve sağa, ileri ve geri hareketi ve direksiyon simidinin ana mil üzerindeki bağlantısının iyi olup olmadığının kontrolü, ana mil bilyalarının gevşek olup olmadığı ve direksiyon kolonunun bağlantılarının sıkılığının kontrol edilmesidir.

Bilya ve Burç Arızası

Direksiyon sistemlerinde kullanılan bilya ve burçlar, direksiyon milinin hareket halindeki araçta sağa ve sola dönüşlerinde ses yapması, direksiyonun zor dönmesi ve titremesi şeklinde kendini gösterir. Direksiyonun dönüşlerde ses çıkarması burcun aşındığını, direksiyonun sağa ve sola dönüşlerde zorlanması ise direksiyon mili bilyasının arızalı olduğunu gösterir.

Direksiyon Kutusu

Direksiyon dişli kutusu içinde bulunan dişliler,araç harket halindeyken yoldan gelen darbelerin etkisiyle boşluk oluşmasına ve ses yapmasına neden olmaktadır. Toz körüklerinin yırtılmasıyla içeri dolan toz ve pislikler aşınmayı artırır. Direksiyon kutusu içindeki dişliler yağsız kalmamalıdır.

Direksiyon Simidi Boşluğunun Kontrolü
Araç düz sürüş konumunda iken, direksiyon simidi hafifçe sağa sola döndürüldüğünde ön tekerlekler dönmüyor, direksiyon boşa dönme hissi veriyorsa. Bu esnadaki direksiyon simidi hareketinin boşa dönmesine, direksiyon simidi boşluğu diyebiliriz. Kabul edilebilir boşluk limiti araç modeline göre değişiklikle birlikte 30 mm’ den daha fazla değildir.

Eğer boşluk fazla ise, buna aşağıda yazılı arızaların biri veya birkaçı neden olabilir.

Direksiyon simidi somunu yetersiz sıkılıkta

Direksiyon dişlisinin aşınması veya yanlış ayar

Aşınmış bağlantı mafsalları

Gevşek konsol bağlantıları

Gevşek tekerlek bilyaları

Gevşek ana mil mafsalları

Direksiyon Bağlantılarının Gevşekliğinin Kontrolü
Aracın önü krikodayken, ön tekerleklerin ileri geri ve yandan yana hareket ettirilerek kontrol edilir. Eğer onlarda aşın boşluk varsa, bağlantılar veya tekerlek bilyaları muhtemelen gevşemiştir.

Tekerlek Bilyası Gevşekliğinin Kontrolü
Aracın önü krikoyla kaldırılarak, tekerleğin her birinin üstünden ve altından tutarak sallanması ile gevşekliği kontrol edilir. Eğer herhangi bir gevşeklik bulunursa, muhtemelen süspansiyon kolu burçlarında, rotillerde ve tekerlek bilyalarında aşınma mevcuttur. Boşluğu ayak freni uygulandıktan sonra tekrar kontrol edildiğinde boşluk azalmışsa, problem tekerlek bilyalarından değil başka bir yerden geliyor demektir. Eğer boşluk tamamen ortadan kalkmışsa boşluğun nedeni tekerlek bilyaları demektir.

Hidrolik Hortumlar

Hidrolik hortumlar dıştan gelecek darbelerden ve hidrolik sistem iç basıncında meydana gelecek ani basınç yükselmesinden dolayı zarar görebilirler,Hidrolik yağın boşalması sonucu direksiyon sertleşir. Sızıntı kontrolü ve yağ seviye kontrolü yapılabilir.

Hidrolik direksiyon yağı 5 yılda bir yada 100 bin kilometrede bir yenilenmelidir

Sosyal Ağlarda Paylaş :
Paylaş Tweetle Google+ Digg

12 yorum:

  1. Selam aleykum 2001 Toyota Corolla 1.4 16 walf aracım çekişten düştü sabahları çalıştırırken fan açıyor motor lambası yanıyor yardımcı olabilir misin tesekkur ederim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aleykümselam Mustafa Bey,2001 model Toyota Corolla 1.4 16 valf aracınızın öncelikle arıza tespit cihazına bağlanıp kontrol edilmesi uygun olur.Arızanın kaynağı bulunamaz ise fan müşürünün,fan motoru elektrik bağlantısının,fan motoru rolesinin kontrol edilip sorunun kaynağı araştırılmalı.Ayrıca aracınızın klima sistemide radyatör fanını kullanıyor ise klima devresininde kontrol edilmesi doğru olur.Saygılar

      Sil
  2. Ali Bey, 2011 astra h 1.3 dizel arabamda, direksiyonda sağa (sola dönerkende aynı) yaklaşık 45-90 derecelik açıya geldiğinde tık diye ses geliyor, çevirmeye devam edince geçiyor, 0'a geri gelince aynı noktada tekrar aynı ses geliyor, bu ses her iki yön içinde aynı şekilde var, direksiyonda hissedilir bir vs. yok, sorun neden olabilir? Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Hakkı Bey,2011 model Opel Astra 1.3 Dizel aracınızın direksiyonunu çevirirken ve geri toplarken gelen ses direksiyon kutusundan gelme ihtimali yüksek olsada gereksiz masraf yapmamak için ön takım parçalarının rotcuda kontrol edilmesi doğru olur.Saygılar

      Sil
  3. Meraba hocam bende mercedes c180 var direksiyonu ceviremiyorum hidrolik olmayan arabadan daha zor ama vitesi boşa alip gazi sonuna kadar basinca yağ gibi durduğum yerde direksiyonu cevirebiliyorum ariza nerse olabilir cocuk oldugu icin sürmekten korkuyorum. Teseekkurler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Mercedes C180 aracınızın hidrolik direksiyon yağının ve bağlantı hortumlarının öncelikle kontrol edilmesi doğru olur.Sorun bulunamaz ise hidrolik direksiyon pompasında sorun olabilir.Ustanın ön kontrolünü yapması uygun olur.Saygılar

      Sil
    2. Hocam Dün Cekici arkadas geldi Bakti Yagda durumu iyi hortumlardada bir sorun yok kacak veya vesaire bir durum söz konusu deil sorun hidrolik pompasinda olma ihtimali büyük dedi.yani gaz verdigim zaman hidrolik devreye giriyor ama gaz vermedigim zaman hidrolik calismiyor.Benim anlayamadigim hidrolik direksiyonun gaz vermeyle arasindaki Baglanti ?Tesekkürler ilgilendiginiz icin bu kadar kisa bir sürede.

      Sil
    3. Merhaba Hidrolik direksiyon pompası bağlı bulunduğu kayış vasıtasıyla motor'un çalışmasına bağlı olarak dönerek çalışmakta.Yani siz gaz'a bastığınızda motor devri yükselmekte,hidrolik direksiyon pompasıda aynı hızda dönmekte.Ayrıca kayışın kontrol edilmesi doğru olur.Kayışın gevşek olması yada zarar görmesi pompanın çalışmasını olumsuz etkileye bilir.Saygılar

      Sil
  4. Merhabalar..2012 seat leon aracım çalışır hareketsiz durumda iken direksiyonu sağa sola çevirdiğimde gacur gucur ses olmakta..hareteket ettiğimde ses olmamaktadır..sorun konusunda fikir alabilirsem srvinirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba 2012 model Seat Leon aracınızın ön takım parçalarının rotcuda kontrol edilip sorunun kaynağının tespit edilmeye çalışılması doğru olur.Saygılar

      Sil
  5. Merhaba bir sorum olacak .. Aracım 2009 model Corsa.. 35 gün önce bir araca arkadan çarptım,iki far ve kağıt kapağı değişti ama aracın far kağıt kısmında bir ayarsızlık var tam oturmadı,far ve kağıt arasında çok açıklık var.. şimdi de araçtan garip sesler geliyor sanki araç sağa çekiyor ve direksiyon sağa doğru neredeyse yarım tur döndükten sonra tekerlek dönüyor .. ne önerirsiniz bu durumda.. gönye ayarsızlığı bunu da etkilemiş midir ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba 2009 model Opel Corsa aracınızın rotcu tarafından ön takım ve direksiyon kutusu gibi parçaların acil olarak kontrol edilmesi doğru olur.Saygılar

      Sil

Popüler Yayınlar