Dost Siteler



ARABA TEKLİYOR MOTOR SARSINTILI ÇALIŞIYOR

         MOTORUN TEKLEMESİ VE SARSINTILI ÇALIŞMASININ SEBEBİ NEDİR?
Araç seyir halindeyken özellikle yokuş çıkarken yada aracın üzerinde yük varken veya kalkış esnasında tekleme yapıyorsa muhtemel sorun ateşleme sisteminden kaynaklanır.

Buji kurum bağlamış,yağlanmış olabilir.Buji kablosu deforme olmuş ateşlemeyi kaçırıyor yada tam olarak elektriği bujiye gönderemiyor olabilir.Distribütör kapağı içinde bulunan iletkenler kirlenmiş deforme olmuş olabilir.

Endüksiyon bobini kablo bağlantıları gevşemiş yada oksitlenmiş olabilir.Akü kutup başları gevşek yada oksitlenme olabilir.Tevzi makarası kirlenmiş yada yağlanmış olabilir.

Kablo bağlantıları tek tek gevşeklik ve oksitlenme yada ıslanma olup olmadığı kontrol edilir.Oksitlenme varsa ince zımparayla temizlenir.

Teklemenin ve sarsıntılı çalışmanın diğer sebepleri araç rolantide sarsıntılı çalışıyorsa avans ayarı bozuk olabilir,boğaz kelebeği kirlenmiş olabilir.

Diğer bir husus motora düzensiz hava giriyor olabilir.Motora düzensiz hava girişine sebep olabilecek boşlukların kapatılması ve hava filitresinin tıkalı olmamasına dikkat edilmesi gerekir.

Yakıt filitresi tıkanmış motora düzensiz yakıt gidiyor olabilir.
Enjeksiyonların biri yada bir kaçı tıkanmış olabilir. Yakıt kalitesiz yada yakıt içinde fazla pislik ve hava olabilir.

Kompresyon basıncının düşmesi motorun sarsıntılı çalışmasına sebep olabilir.Piston aşağı doğru inerken hava çekişi yapar.Piston yukarı doğru çıkarken hava sıkıştırılır.İşte bu sıkıştırma esnasında piston çevresinde bulunan segmanların aşınmış olmasından dolayı hava piston kenarlarından sızar.Ateşleme esnasında hava yakıt karışımı ne kadar iyi sıkıştırılırsa patlama şiddeti o kadar iyi olur ve piston patlama şiddetiyle beraber aşağı doğru itilir.Havanın segman kenarlarından sızması sonucunda hava yakıt karışımı iyi şekilde sıkıştırılamaz ve patlama şiddeti düşer. Piston daha zayıf şekilde aşağı doğru itilir bu durumda motor gücünün düşmesine ve motorun sarsıntılı çalışmasına neden olur.

Subap ayarının bozuk olması motorun sarsıntılı çalışmasına neden olur.Aynı zamanda kompresyon basıncının düşük olması ve subap ayarının bozuk olması sonucunda sarsıntılı çalışmayla beraber çekişte düşme de görülür.


Sosyal Ağlarda Paylaş :
Paylaş Tweetle Google+ Digg

35 yorum:

  1. Merhabalar Ustam,

    Benim 1999 model Fiat Paliom var, sıralı sistem lpg takılı, araç motor sogukken ilk çalıştırmada benzinde iken yola çıktığımda araçta tekleme oluyor, sanki gaz yemiyor gibi 1. vites devirinden sonra sanki tıkanıyor gibi araç gaz yemiyor, boşa alıp rolantiye bırakırsan böyle olmuyor ama vites atıp ilerlemek istediğinde sorun tekrarlıyor. Ama vites geçişlerini 3000 bin devirde değilde 5 binlerde falan yaparsam olmuyor. Yüksek gazda olmuyor enjeksiyonda olabilir mi acaba? sizde nedeni nedir acaba bu teklemenin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Emrah Bey,1999 model Fıat Palio aracınızın lampda değerinin kontrol edilmesi doğru olur.Hava filitresi ve bujileri yenileyip boğaz kelebeğinin temizlenmesi doğru olur.Saygılar.

      Sil
  2. Ali bey Mehaba, cevabınız için teşekkür ederim. Aracı 5 ay önce almıştım ve aldığımda bujileri ve hava filtresini değiştirdim. Kelebeğede başka bir şey için gittiğimde usta bikaç sefer temizleyici sıkmıştı. Aracım enjekaiyonlu ve bikaç defa enjeksiyon püskürtme simgesi sürekli yandı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Emrah Bey,yakıt deposunua würth enjektör temizleyici ekleyip bir kaç gün benzinli olarak kullanıp kontrol etmeniz faydalı olur.Saygılar

      Sil
    2. Merhabalar, Ali bey, 1999 model fiat palio için, dediğiniz würth enjektör temizleyiciyi alıp, yaptım fakat pek bi değişiklik olmadı. Hala tekleme sorunu var. Memlekette usta contada kaçak olabilir demişti. bunun doğruluğu nedir sizce. Araba ibre olarak çeyrek sıcaklığın üzerine çıktığında bu tekleme sorunu olmuyor. (hatırlatma sabahları ilk çalıştırmadan 2 dakka sonra gaz ibresini 2 lere çıkarttığımda 20-ile 25 arası sürekli in çık yapıyor.)Teşekkür ederim.

      Sil
    3. Merhaba Emrah Bey,1999 model Fıat Palio aracınızın rolanti motorunun ve gaz kelebeğinin temizlenmesi uygun olur.Benzin filitresinin ve yakıt geri dönüş valfinin kontrol edilmesinde fayda var.Saygılar

      Sil
  3. Aracım 2011 model symbol 1.2 benzinli. Durduğu yerde titreme yapıyor. Önce gazdayken yapıyordu. Şimdi benzinde de yapıyor. Devir ibresi kendi kendine yükseliyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Mehmet Bey,2011 model Renault Clio Symbol 1.2 aracınızın rolanti motorunun ve gaz kelebeğinin kontrol edilip temizlenmesi doğru olur.Saygılar

      Sil
  4. Slm ali bey benim Opel combo 1.3 dizel aracın soğuk motorda sabah öğle akşam farketmez araç ilk çalıştığında siyah duman atıyor ve ve motor sarsıntılı çalışıyor enjokterlerine bsktirdim birşey yok pompaya bsktirdim sıkıntı yok itici sesi var fakat iticiler sarsıntılı çalışmasına sebep olur mu saygılar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Mevlüt Bey,Opel Combo 1.3 Dizel aracınızın subap iticilerindeki sorun motorun düzensiz çalışmasına,sarsıntılı çalışmasına,çekişten düşmesineve siyah duman atmasına sebep olabilir.Saygılar

      Sil
  5. Peugeot Partner Arabayi frene basip durdurunca ve ayagimi frenden cekince araba duracak gibi oluyor ve tekrar calisiyor sebebi ne olabilir tesekurler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Fren westinghausun kontrol edilmesi uygun olur.Saygılar

      Sil
  6. slm ali bey aracım 1996 model Ford fiesta aracım da kalkışta teklıyo ve vites geçişlerinde ışıklarda durdummu kalkışta aynı sorunu yaşiyoruz rölantideyken gaza sonuna kadar bastıgımızda araç gene tekliyo stop edecek duruma geliyo teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Ali Bey,1996 model Ford Fiesta aracınızın ateşleme sistemindeki parçaların ve hava girişinde düzensizlik yaratacak boşluk varsa kapatılıp hava yakıt karışım ayarının kontrol edilmesi,boğaz kelebeğinin temizlenmesi doğru olur.Saygılar

      Sil
  7. Merhabalar Ali bey, benim Fiat palio 1.6 aracımda sabahları yda motor tam soğukken çalışırken bir sorun yok 1 dakika çaöışıp yola çıltıktan sonra gaz yemiyor, zorlarsam yüksek devir gaz ile tekleyerek gidiyor ama bu baya sarsıntılı oluyor. Benzinde yaptığını düşünüyordum yazdımda size. Ama gaz sistemimi yenilettirdim gaza geçiyor 1 dakka içinde fakat benzin yada gazdada olsa araç 40 50 derceye gelene kadar bunu yapıyor. Sonrasında hiçbir sıkıntı yok. Bir sefer hararet yaptırdım araç kendini stop etti. Suyu bitmişti tamamladım devam ettim. Contada su kaçağı olabilir mi? Yağda bir gariplik hissetmedim.Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Emrah Bey,Fıat Palio 1.6 aracınızın lpg'ye geçiş değerini 40 dereceye ayarlanıp tekrar durum kontrolü yapılabilir.Radyatör yada takviye kabındaki su seviyesinde sürekli azalma durumu söz konusu değilse hararet seviyesi normal değerlerde ise silindir kapak contasında sorun olduğunu zannetmiyorum.Önerim lpg montajı yaptırdığınız yerde lpg sistemini kontrol ettirip lpg'ye geçiş değerini 35-40 derece olarak ayarlatmanız.Lpg sistemiyle bağlantılı bir sorun olabilir.Saygılar

      Sil
    2. Merhaba Ali Bey, Cevabınız için teşekkür ederim. lpg'ye geçiş değerini 40 dereceye ayarlatsam bu seferde benzinde iken yapıyor. Ateşleme sisteminden kaynaklı olabilir mi? araç ısındıktan sonra bu tekleme olayı ortadan kalıyor. Su eksitme olayıda 1-2 haftada bir yarım litre su eklemesi oluyor.

      Sil
    3. Merhaba Emrah Bey,Lpg sisteminin kontrol edilmesi yönündeki düşüncem,lpg 'ye geçiş sırasında motora
      hem benzin hemde lpg gönderiliyor olabilir.Motor belli bir ısıya ulaştıktan sonra sadece lpg gazına geçiş yapıyor motor çalışması normale dönüyor olabilir.Su eksiltmesi durumunu göz önünde bulundurunca gözle görülür su kaçağı yok ise silindir kapak contasında küçük çaplı su kaçağı motor yanma odasına kaçıyor motor ısındıktan sonra genleşmenin etkisiyle su kaçağı ortadan kalkıyor olabilir.Motor ilk çalıştırıldıktan sonra 5-10 dakika süreyle egzosdan su atması durumu varmı kontrol edilebilir.Saygılar

      Sil
  8. Merhaba Ali Bey, Desteğiniz ve yardımlarınız için çok teşekkür ederim. Dün sonunda bir usta akıl edip, oksijen sensörünü kontrol etemeyi akıl etti ve kontrolü sonrasında sensör dağılmış çıktı. Sensör değişti ve sorun ortadan kaltı. Sabah ki kontrolümden sonra. iyi çalışmalar.

    YanıtlaSil
  9. Öncelikle merhaba yardım ederseniz sevinirim bugün aracında teklemeye sorunu oldu ve goturdugum usta kompresyon ölçümü yaptı ve 2 . Silindirin çatlak olduğunu söyledi ve bu bende bi kuşku yarattı bu mümkün mudur kapalı kutu sonuçta ve aracın 78000 km bu durum karşısında nasıl bi yol izlemeliyim çünkü çıkan maliyetler dudak ucuklatici bilgilendirirseniz sevinirim ali bey

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba aracınızın marka ve modelini belirtmemişsiniz.Tekleme sorununa bir çok parça sebep olabilir.Önerim aracı servisinde kontrol ettirmeniz.Mümkünse bir kaç ustaya daha gösterin.Daha ayrıntılı bilgi verebilirseniz yardımcı olmaya çalışabilirim.Saygılar

      Sil
  10. selamun aleyküm. usta 2005 renault master dizel arabam var. araba çalışır vaziyette hareketsizken tekleme yapıyor. sanayiye goturdukk enjektorden dedi degistik yine aynisi. usta sorunu nedir bu arabanin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aleykümselam 2005 model Renault Master dizel aracınızın akü kutup başlarını söküp 15 dakika sonra tekrar bağlayın.Sorun düzelmez ise yakıt filitresinin,hava filitresinin ve katalitik konvertörün kontrol edilmesinde fayda var.Sorun bulunamaz ise arıza tespit cihazıyla kontrol edilmesi gerekli.Saygılar

      Sil
  11. selaminaleykum benim 2001 model 1.6 benzinli otomatik vites golf 4 aracaim var benim sorunum sabahlari veya motor sogukken arabam sarsitinili vites gecisleri yapiyor 3 cu vitese geciginde bu sorun olmuyor isiklarda veya stoplarda durdugumda araba hem patanaj cekiyor hem kabinideki tum yolcularin his edecegi kadar sarsintili kalkiyor motor biraz isindiginda yani 10 dakika sonra araba normale donuyor tamirciye goturdum bisey bulamadi lufen yardimci olun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aleykümselam 2001 model Wolsvagen Golf 1.6 Otomatik vites aracınızın yaz ayında tekleme problemi yok ise şanzuman yağının kaliteli olarak yenilenip,ısı sensörünün kontrol edilmesi doğru olur.Saygılar

      Sil
  12. merhaba arac 2000 kartal i.e fabrikasyon lpgli enjeksiyon aktif sokulmemis benzinde ve gazda patlama ve tekleme oluyor bir oluyor temelli hic gitmiyor son 1 ay oluyo bu sıkınti benzinde daha beter yapiyo arac orijinal 85 binde nasil oluyo anlamadim buji bobin krank sente ayari yapildi kesilmedi bi turlu krank okuyucu takilinca 1 hafta kesildi tekrar basladi yardimci olurmusunuz .. bekliyorum sizi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Ali Bey,2000 model Kartal 1.6 İe aracınızın distribütör iç mekanizmasının ve avans tertibatının kontrol edilmesi gerekli.Saygılar

      Sil
  13. Merhaba ali bey 2003 model 16 valf lada vega aracI kar yagmaya basladigin dan berri calistir madim bugun bir calistirayim dedim calisirgibi oldu calismadi tekrar tekrar denemelerimde surekli gaz pedalini pompaliyarak sarsintili olarak calisti rolantiye biturlu gecmedi bu arada gaza surekli arka arkaya basip birakma gerekdi biraktiginda stop ediyor calisirken motordan traktor calisiyormus gibi sesler geliyo arac benzinli lpg yok hic takilmadi bi oneriniz varmi vereceginiz cevap icin simdiden tesekkurler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Müjdat Bey,2003 model Lada Vega 16 valf Benzinli aracınızın motor yağının tam ve iyi durumda olduğunun öncelikle kontrol edilmesi doğru olur.Motor yağında sorun yok ise aracı ayağınızı gazda tutarak ısınana kadar çalıştırıp sesin normale dönüp dönmediğini kontrol edin.Ses gelmeye devam ederse ustaya bizzat kontrol ettirmeniz doğru olur.Sorunun kaynağı subap iticilerden olabilir.Saygılar

      Sil
  14. 99 MODEL GOLF 4 ARAC SUREKLİ SU EKSİLTİYOR AMA HİÇ HARARET YAPMIYOR ARACIN CALIŞMA SESİ DEGİŞİYOR ARA ARA PATLAMA YAPIYOR YAGINA BAKIYORUM YAGDA KOPÜRME VAAR AMA EKSİLTME OLMUYOR EKSOS DAN BEYAZ DUMAN CIKIYOR NE YAPMM GEREK

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba 1999 model Wolsvagen Golf aracınızın soğutma suyu büyük olasılıkla piston ve motor içine sızma yapıyor.Ustanın bizzat kontrol etmesi doğru olur.Sorunun kaynağı silindir kapak contası olabilir.Saygılar

      Sil
  15. Ustam merhaba benim aracim 2007 model opel astra g km 160.000 aracim ozellikle 100 km hizi gecince ariza lambasi surekli yanip sonuyor gazdan ayagini cekince lamba surekli yaniyor arac bu arizadan dolayi sarsintili calisiyor cekisten dusuyor araci stop edip tekrar calistirdigimizda sorun duzeliyor ama tekrar hizlaninca ayni arizaya dusuyor sebebi ne olabilir tahmini olarak tamiri kac tl tutar yardimci olursaniz cok memnun olurum iyi aksamlar .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba 2007 model Opel Astra G aracınızın arıza tespit cihazıyla kontrol edilmesi doğru olur.Sorunun kaynağı oksijen sensörü olabilir.Gereksiz masraf yapmamak için arıza tespit cihazıyla ön kontrolün yapılması uygun olur.Saygılar

      Sil
  16. Ali bey hayırlı aksamlar. 2006 Ford Fiesta 1.6 Otomatik Atiker tüplü arabam hafta sonu bir anda teklemeye başladı 4000 devire yaklastiginda sarsinti bariz sekilde hissediliyor ve tabi ilk kalkışta da hissediliyor vites gecislerini bile devirin düşük yada yüksek olmasindan dolayi çok etkiliyor neyse bujileri söktüm yerinden 3.buji neredeyse iptal olmuş bujileru değiştim buji kablolarini teker teker cikardigim bujileri takarak atesleme yaptigindan emin oldum atesleme bobininide degistirdim atesleme ile ilgili sorunlari bu sekilde cozdugumu düşündüm araba park ederken stop ediyordu artik bu sorunu kalmadi yanlız sarsinti devam ediyor sırası ile enjektör kablolarini cikarip takmak sureti ile bi test yaptim kendimce kurum bağlamış olan bujiyi besleyen enjektör soketini cikarmam arabada hicbir degisiklik yapmadi lpg sistemini kontrol ettirdim lpg beynini garantili oldugu icin onuda degistirttim gene de fayda saglamadi artik aklima gelen en kolayi enjektorun tikanmis olabilecegi bu enjektorun temizligini nasil yapmami onerirsiniz vede aklima getirmek istemedigim sibopda yada pistonda bir sıkıntı olabilirmi bu saydigim sorunu hem benzinde hem lpgde yapiyor yardimci olursaniz simdiden Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba 2006 model Ford Fiesta 1.6 Otomatik aracınızın arıza tespit cihazıyla ön kontrolün yapılması doğru olur.Enjektör soketini çıkardığınızda motor'un çalışmasında bozulma olmuyor yada çok az oluyor ise enjektör çalışmıyor yada yeterli yakıt gönderemiyor olabilir.Sorunun kaynağının enjektörden olma ihtimali yüksek.Önerim aracınızın yakıt deposuna würth marka enjektör temizleyici ilave edip bir kaç gün sürekli benzinli olarak kullanıp durum kontrolü yapmanız.Saygılar

      Sil

Popüler Yayınlar