HARARET NEDEN YÜKSELİR;
Aracınızın hararet yapmasından dolayı motoru ciddi zararlar görebilir. Genel olarak motor çalışma sıcaklığı 70-90 derece arasındadır. Aracınızı kullanırken alışkanlık haline getirip göstergeden hararet yüksekliğini kontrol etmeniz maddi ve manevi zarar görmenizi engelleyebilir.Bir motorun hararet yapması için oldukça fazla neden olabilir.Fan pervanesi çalışmıyor,fan müşürü arızalı,termostad arızalı,su hortumlarında kaçak,avans ayarı bozuk,soğutma sisteminde hava olması, vantilatör kayışının gevşek yada kopuk olması,radyatörün içten yada dıştan tıkanması gibi başlıca sebepleri olabilir.
Fan devreye girmiyor olabilir.Fan bağlantılarını ve kablolarını kontrol ediniz. Oksitlenmiş bağlantı noktaları varsa oksidi temizleyerek yeniden bağlayınız. Bağlantılar normal olduğu halde fan çalışmıyorsa fan müşürü arızalı olabilir. Bu durumda fan müşürünün değişmesi gerekir.Radyatör içinde su kalmamışsa fan sistemi çalışmaz.Çünkü radyatör üzerinde bulunan müşür sıcağa duyarlı çalıştığı için radyatörde su olmayınca müşür ısınamaz ve fan sisteminin çalışmasını sağlayamaz.
Termostad arızalanmış olabilir. Termostadın arızalı olup olmadığını anlamak için aracınızın harareti yükseldiğinde radyatör sıcaklığına bakınız ,soğuksa termostad açmamıştır yada radyatörde su kalmamış olabilir.Motor ısındığı halde radyatöre giden borular soğuksa yada ılıksa termostad arızalanmıştır.
Radyatör hava yapmış olabilir. Yakın zamanda antifiriz değişimi ,su değişimi yada devirdaim pompası değişimi gibi motor suyunun değiştirilmesini gerektiren herhangi bir işlem yaptıysanız radyatörünüz hava yapmış olabilir. Bir başka hava yapma nedenide su tesisatındaki kaçaklar ve silindir kapak contasının yanması yada silindir kapağının çatlamasıdır.Radyatör havasını almak için yapılması gereken. Pekçok model araçta hava almak için su borularında yada radyatör üst kısımlarında hava alma vanaları vardır. Yeni model araçların tamamına yakını radyatör havasını kendisi atmaktadır (motor çalıştıkça) . Hava alma tıpası yoksa radyatör kapağını açın.Dikkat radyatör sıcakken basınç yapar suyun fışkırmasına ve yanıklara sebep olabilir.Radyatör kapağını kalın bir bez parçasıyla tutarak yavaş yavaş açınız.Radyatör kapağını açtıktan sonra motoru fan sistemi çalışana kadar çalıştırın su devirdaim yaptıkça havası çıkacaktır.Radyatördeki suda azalma olursa ilave edin.
Devirdaim pompası kaçak yapıyordur. Yada devirdaim pompası arızalanmış olabilir.Motor devri artınca hararet iniyor, devir düştükçe hararet artıyorsa kaçaktan şüphelenebilirsiniz. Pompa dağıldıysa devir yüksekliği pekte etki etmeyecektir.
Fazla zengin yakıt geliyor olabilir.Aracınız enjektörlü ise enjektörlerde işeme -ayarsızlık olabilir. Motorun titreşiminden ,sesinden ,yakıt yüksekliğinden ve egzoz dumanından anlayabilirsiniz bu durumu.
Vantilatör kayışı kopmuş yada gevşemiş olabilir. Vantilatör kayışı su devirdaim pompasını çalıştırır.Kayış kopmuşsa su devirdaim yapamaz ve hararet yükselir.Motor çalışmaz durumdayken vantilatör kayış gerginliği kontrol edilir. Bir veya bir buçuk santim esnemesi gerekir
Radyatör iç kısmında kireçlenme veya tıkanıklık olabilir.Bu durumda fan sistemi çalışıyor olsa bile kireçlenme suyun yeterince soğumasını engeller.Radyatör dış kısım kanallarının tıkalı olmasından dolayı, kanalların arasından hava geçişi kısıtlanır ve radyatör suyu soğutamaz.
Motor yağ seviyesinin azalması hararetin yükselmesine sebep olabilir.Yağlama sistemi aynı zamanda motorun soğumasına yardımcı olur.
Radyatör hortumlarından su kaçağı olması nedeniyle su seviyesinin düşmesi hararet yükselmesine neden olur.
Vantilatör kayışı kopmuş yada gevşemiş olabilir. Vantilatör kayışı su devirdaim pompasını çalıştırır.Kayış kopmuşsa su devirdaim yapamaz ve hararet yükselir.Motor çalışmaz durumdayken vantilatör kayış gerginliği kontrol edilir. Bir veya bir buçuk santim esnemesi gerekir
Radyatör iç kısmında kireçlenme veya tıkanıklık olabilir.Bu durumda fan sistemi çalışıyor olsa bile kireçlenme suyun yeterince soğumasını engeller.Radyatör dış kısım kanallarının tıkalı olmasından dolayı, kanalların arasından hava geçişi kısıtlanır ve radyatör suyu soğutamaz.
Motor yağ seviyesinin azalması hararetin yükselmesine sebep olabilir.Yağlama sistemi aynı zamanda motorun soğumasına yardımcı olur.
Radyatör hortumlarından su kaçağı olması nedeniyle su seviyesinin düşmesi hararet yükselmesine neden olur.
Aracın avans ayarı bozuksa yine hararetin yükselmesine sebep olabilir.
fan kısa çalışıyor hararet 90 üzeri
YanıtlaSilMerhaba radyatör üzerinde bulunan fan sistemini radyatörün sol alt köşesinde bulunan fan müşürü anahtarlama görevini üstlenir ve fanın çalışmasını sağlar.Fan müşürünün yazlık ve kışlık iki çeşiti var.Yazlık olan fan müşürünü tercih edebilirsiniz.Ayrıca termostadın 82 - 88 derecelerde açan çeşitleri bulunuyor.82 derece olan termostadı tercih edebilirsiniz. Radyatörünüzün üzerindeki fan müşürü büyük olasılıkla.88 derecede fanı açıyor buda fanın az çalışmasına neden oluyor.Radyatör içini temizleme işlemi başlıklı sayfamıza bakmanızda yarar var.Saygılar...
YanıtlaSilerhaba fiat albea 1.6 benzin lpgli aracım oto yikamada sıra beklerken araci istop ettim ve tekrar calistirdigimda marş motoru zor dönüyor gibi kasilarak calisti sonra rölantide calisirken araç bir anda yedek su deposunda buhar cikti ama icerdeki ibrede herhangibir yükselme yok standart tam ortada sonra zor bela park ettim sogumasini bekledim su ekledim araca ondan sonra hersey normaldi düzeldi araba bundan 3 ay önce arac conta yakti rektefiyeye girdi ve devirdaim,fan müşürü,termostat,yedek su deposununda orjinali ile degiştirdim hepsi paslanmisti. Ve aracimda şehirler arası giderken ısı seviyesi tam ortada durması gerekirken hep aşşagilarda oluyor sadece trafikte ve boştayken ortada oluyor termostatı degiştigi halde..kışın bunu yapiyorsa yazını düşünemiyorum birde istanbulda yasiyorum. Sizce neden böyle bir şey yapar
YanıtlaSilMerhaba Albea 1.6 benzin-Lpg'li aracınızın radyatörününde temizlenmesi gerekirdi.Mümkünse radyatörü temizletip eski suyu boşaltarak yeni kireçsiz su ve antifiriz koydurun.Kış'ın hava soğuk olduğu için uzun yolda hararet seviyesi daha aşşağılarda olması normal bir durum.Önemli olan hararetin 90 derecenin çok üzerine çıkmaması.Termostadın kışlık termostad olduğundan emin olun ve mümkünse termostadı orjinal olarak yeniden değiştirin.Saygılar...
YanıtlaSilMerhaba benim 1996 1.4 opel astram var fan bazen otomatik devreye girerken bazem hic girmiyor radyatoru ve musuru sifiriyla degistirdim tekrar olmadi bende fani düz baglayarak surekli calismasini sagladim yardimci olursaniz sevinirim
YanıtlaSilMerhaba 1996 model Opel Astra aracınızda oluşan fan sorunu için kontrol edilmesi gereken.Termostad arızalanmış olabilir.Termostad açmadığı için ısınan su radyatöre gidemeyerek fanın çalışmamasına sebep olabilir.Fan'ın devreye girmesi için radyatördeki suyun ısınması gerekir.İkinci ihtimal fan'ın elektrik kablolarında yada fan rölesinde sorun olabilir.Radyatör ısınıyor fan açmıyorsa ikinci ihtimal durumu söz konusu.Saygılar...
SilMerhabalar
YanıtlaSil2004 Ford Focus 1.6 lpg li aracım var. Araç hararet göstergesi seyir Halinde iken birden kırmıza geliyor sonra tekrar ortaya yani 90 a iniyor. Dijital göstergeden bakıyorum yolda iken 100-105 arası ayağımı gazdan çekince birden 115-120 arası oluyor sonra birden tekrar 100 civarı oluyor. Havası aldım termostat değişti ama sorun yine aynı devam ediyor. Araç böyle yaptığı Zaman kenara çekip motordan çıkan boru sıcak radyatörden gelen boru soğuk oluyor. Nasıl bir yol izlemem lazım. Teşekkürler.
Merhaba Ali Bey,2004 model Ford Focus 1.6 aracınızda oluşan hararet sorunu için anlattıklarınıza göre bakılması gereken vantilatör kayışı,su devirdaim pompasının kontrol edilmesi gerekli.Vantilatör kayışı gevşemiş,yağlanmış yada zarar görmüş olabilir.Su devirdaim pompasının motor içinde kalan pervanesi zarar görmüş olabilir.Ayrıca radyatörün dış kısmından hava tutulup temizlenmesi doğru olur.Saygılar.
SilAli Bey ayrıca radyatörün iç kısmının kireçlenmeden dolayı tıkalı olmadığının kontrol edilmesi gerekli.Saygılar.
SilMerhaba,
YanıtlaSilAraç yüksek devirde iken bu sorunu çok nadir yapıyor. Genelde rampa çıkarken veya yüksek devirde ilerlerken ayağımı gazdan çekince yapıyor. Bunun sebebi sizce devirdaim arızalı olduğundan olur mu ? özetle araç yüksek hız ve devirde Davirdaim işlevini yapıyor sonra hız düşünce yapmıyor mu ?
Cevaplar için teşekkürler.
Saygılarımla.
Merhaba Ali Bey,sırasıyla yapmanız gereken vantilatör kayışının gevşeklik ve yağlanma ayrıca kayış içi kanalların durumunun kontrol edilmesi.Radyatör içinin kireçlenmeden dolayı tıkalı olmadığının ve radyatör dış hava kanallarının tıkanma durumunun kontrol edilmesi.Mümkünse radyatör dış hava kanallarını hava tutarak temizleyin.Fan sisteminin çalışıp çalışmadığının kontrol edilmesi mümkünse fan müşürünün yenilenmesi.Bu kontroller yapıldıktan sonra sorun devam ederse su devirdaim pompasının yenilenmesi gerekir.Sizinde söylediğiniz gibi düşük devirde su devirdaim pompası tam olarak çalışmıyor olabilir.Kontrollerin sırasıyla yapılmasında yarar var.Saygılar.
SilMerhaba,
YanıtlaSil2005 Renault 1.4 Clio benzinli aracım var.Aracın fanı hararet çıkmasına rağmen açmıyor ve su deposu pis aracın su deposunu daha önceden 2 defa orjinali ile değişti fakat sonuç yine aynı klimayı açtığımda fan devreye giriyor aynı zamanda klimayı açtığım zaman su deposundaki suyun ısınmasıyla oluşan pis koku klimadan içeri doluyor yardımcı olursanız sevinirim..
Merhaba 2005 model Renault 1.4 Clio Benzinli aracınızın fan açmama ve su deposunda oluşan pis su için yapılması gereken öncelikle radyatör içinin temizlenip,fan müşürünün ve termostadın yenilenmesi uygun olur.Detaylı şekilde motor suyunun temizlenmesini isterseniz radyatör içi,kalorifer peteği temizlenip su hortumlarının yenilenmesi doğru olur.Klimayı açtığınızda fan sisteminin klima peteğini soğutmak için devreye girmesi normal bir durum.Klimayı açtığınızda içeri giren pis koku için soğutma suyu sisteminin detaylı olarak temizlenmesi gerekli.Saygılar.
SilMerhaba ali bey;
YanıtlaSilAracanım 2000 model 1.4 clio,100 bin km'de..Aracı yeni aldım ve aldıgım gün lpg takdırdım.triger,bujiler,benzin filtresi,hava filtrelerinide değiştirdim.Fakat 1 gün sonra uzun yol seyehati için yola çıkdım ve yaklaşık25 km sonra hararetin 90nın üzerine cıkdını gördüm ve aracı sağa çekip kaputu açdım ve fokur fokur su kaynattığını ve bu suyun motor yüzeyine sıçradıgını gördüm..arac sogdukdan sonra suyunu tamamlayıp geri dönmek zorunda kaldım,ve her 10 km de bir durup sogutup suyunu tamamlayıp kazasız belasız yeniden eve döndüm.arabayı stop ettimde fanın açdığını gözlemledim,fan acıyor sıkıntı yok ama neden olmuş olabilir?Şimdiden teşekkür ederim vereceğiniz bilgi için..
Merhaba Altan Bey, 2000 model Renault Clio 1.4 Lpg'li aracınızın hararet yapması ve su kaynatması sorunu termostadın yenilenip vantilatör kayış gerginliğinin kontrol edilmesi ayrıca radyatör içinin kireçlenme kontrolünün yapılması gerekli ise temizlenmesi aynı şekilde radyatör dış kısmının tıkanma kontrolü yapılıp temizlenmesi doğru olur.Gereksiz masraf yapmamak için ustanın kontrol etmesi uygun olur.Saygılar.
SilBenim araba 92 model doğan L benim sorunum hararet 97defan çalışıyor 91de duruyo radyatör borularına baktım gelende gidende sıcak ne yapmam gerekiyor
YanıtlaSilMerhaba 1992 model Doğan L aracınızın fan müşürünün ve termostadın kışlık olarak yenilenmesi gerekli.Saygılar.
Silmerhaba focus 3 2012 le gunluk is yerim 10 km gidis 10 km gelis yolum var gece isten eve gelince araci sondurdum fan sesinin duydum hararet gostergesine baktim 60 in az ustun 3-4 dk sogumasini bekledim su seviyesi min az altindaydi temiz su max kadar ekledim 2 hafta sonra tekrar fanin calistkgini fark edince su seviyesine baktim min altina dusmus neden olabilir
YanıtlaSilMerhaba Turgay Bey,Ford Focus 3 2012 model aracınızın su hortumlarında kaçak kontrolü yapılmalı.Sorun bulunamaz ise silindir kapak contasında kaçak yada aracınız lpg'li ise lpg beyninden motor içine su sızdırıyor olabilir.Saygılar.
SilArabanin esneme kabi gun itibariyle patladi , yolda kaldım yani arabaya su koyamiyorum hemen farkettim ve kesinlikle hararet yaptirmadim , şansıma cok yakin birnyerde servis var , suan arabada su yok ancak motor buz gibi , gidicegim yer 2 km kadar . SiZce gozum hararette yavas yavas goturmeliyim araci ?
YanıtlaSilMerhaba Emrah Bey,genleşme kabında su olmadan 2 km mesafeyi sıkıntısız gidebilirsiniz.Yapmanız gereken radyatördeki suyu kontrol edip eksikse tamamlayıp yola çıkabilirsiniz.Saygılar.
SilSlm benim 1993 toyota corona aracim termostat takildiginda hortumlarda basinc oluyor tamirciye goturdum dedi devirdaim arizali degistik ariza devam etti sonra conta yanmis dedi degisti ariza devam etti simdi motor yapilmasi gerekiyor diyor bende oynatmadim sizce nedeni ne olabilir
YanıtlaSilAleykümselam İbrahim Bey,1993 model Toyota Corona aracınızın su hortumlarının şişmesi durumu için su hortumlarının yıpranma durumu söz konusu olacağını düşününce hortumların orjinaliyle yenilenmesi uygun olur.Şişme devam ederse lpg beyninden suyun içine gaz kaçıyor olabilir.Öncelikle radyör içini ve ilave su kabını koklayarak gaz kokusu olup olmadığını kontrol edin.Bu kontroller yapıldıktan sonra sorun bulunamaz ise silindir kapak contasının yenilenmesi ve gerekli ise silindir kapağının taşlanması doğru olur.Motorun yapılmasına normal şartlarda kesinlikle gerek yok.Saygılar.
SilSelamın aleyküm 99 model ford escort aracım var 5-6 ay önce su hortumunun kelepçesinin gevşek olması ve suyu eksikmesi sonucu üst kapak contasını yedik ve değiştirdik. Ondan sonra aracımda hararetin yüksek olduğunu fark ettim araç çok çabuk ısınıyor ve aracım fan açıyor fan açmasına rağmen şehir içi ve şehir dışında araç motoru soğutmada yetersiz kalıyor . Geçen yıl yazın adana sıcağında klima açıkken bu kadar sıcaklık artmıyordu ve fan açıldığında motoru çok güzel soğutuyordu sorunum radyatördemi üstkapak tamı ? Aracımın 15 gün önce hararet,fan müşürü ve termostatı değişti.müşür ısı derecesi 88-90 -2. Devresi 100-105 arası .
YanıtlaSilAleykümselam Emre Bey,1999 model Ford Escort aracınızın radyatör iç kısmı ve dış kısmının temizlenmesi.Ayrıca antifiriz kullanmanız uygun olur.Saygılar.
SilHocam kolay gelsin aracım 2002 model Octavia Yaklaşık 10 gün önce 900 kilometre uzun yoldan geldim aracım yol boyunca harareti sürekli olarak 90 derece üzerine çıkartıp geri düşürdü ve bütün yolu bu şekilde gelmek zorunda kaldım Şu anda da 10 15 dakika yol bile gitsem aynı sorun devam ediyor Sorun ne olabilir Ayrıca bulunduğum yer Sanayi bakımından oldukça yetersiz araç bu şekildeyken Tekrar uzun yol yapabilir miyim
YanıtlaSilMerhaba Mustafa Bey,2002 model Skoda Octavia aracınızın radyatörünün hava kanallarına öncelikli olarak dıştan hava tutularak temizlenmesi doğru olur.Sorun devam ederse radyatör iç kısmının ve termostadın konrol edilmesi uygun olur.Saygılar.
Silarkadaslar benim arabam.92 model doğan.harareti 90 ila 120 arasinda surekli.contasi ve silidir kapagini yeni degistirdim.su pompas,i radyator,hararet muşuru,fan,fan müşuru,termostat hep yeni takildi ama harareti normale inmiyor.ustalat bile caresiz kaldi.yardimci olursaniz memnun olurum.
YanıtlaSilMerhaba Hakan Bey,1992 model Doğan marka aracınızın avans ayarına bakılması gerekli.Avans ayarını avans tabancasıyla tam olarak yaptırın.Ayrıca aracınızda performans hava filitresi var ise normal hava filitresi takıp yakıt hava karışım ayarı yaptırmanız doğru olur.Saygılar.
SilAli ustam kolay gelsin benim aracım 2005 model mitsubishi lancer 1.6 otomatik aracım 10 gündür terlemeye ve katılmaya başladı özellikte yokuşlarda tamirci buji leyin bitik olduğunu söyledi değiştirdik orijinal bujileri öle fakat üstünden 2 gün geçti araç tekrar titremeye kasmaya başladı bunun üzerine haralet yükselmeye başladı giderken dusuuyor durunca ve yavaşlayinca hızla yükseliyor neden yapabilir bunu kolay gelsin
YanıtlaSilMerhaba Sedat Bey,2005 model Mitsubishi Lancer 1.6 Otomatik aracınızın vantilatör kayış gerginliğinin ve kayışın ayrıca fan müşürünün kontrol edilmesi gerekli.Saygılar.
SilSelaman aleyküm abicim murat 131 dogan sıkıştığında hararet yükseliyor yokuş yukarı çıkarkende hararet yapıyor sorunu çözmek için yazlık fan müşürü,devir daim pompası sıfır,silindir kapak kontrol edildi iyi bir silindir kapak ile değiştirildi,radyatör yeniydi,yinede üç sıra bakır radyatör takıldı,sorun devam ediyor yakıcam bu arabayı bi çare
YanıtlaSilAleykümselam Şener Bey,Murat 131 Doğan aracınızın vantilatör kayışını kaliteli olarak yenilemenizi öneririm.Vantilatör kayışı yokuşlarda yada yüksek devirde kasnak üzerinde kayıyor boşa dönüyor olabilir.Ustanın kasnağı kontrol etmesinde fayda var.Sizin yapabileceğiniz vantilatör kayışı üzerine bebe pudrası dökerek deneyebilirsiniz.Ayrıca aracınızda performans filitresi var ise normal hava filitresi kullanmanızı tavsiye ederim.Avans ayarının ve gaz ayarınında kontrol edilmesi gerekli.Saygılar.
Silmerhaba 1.6 alize (r19) arbam var
YanıtlaSilfan aktif musur degisti kayislr gergin su deposunun kapagi yeni ama hala 20km gidinc kaynatiyo kapagin yanindan hava kaciriyo arac lpgli acaba conta mi yakti
Merhaba Mustafa Bey,Renault 19 Alize 1.6 aracınızın öncelikle radyatörünün içten ve dıştan tıkanıklık durumuna karşı kontrol edilmesi doğru olur.Ayrıca termostadın kontrol edilmesi gerekli.Saygılar.
SilRover 216 marka aracim var ,96 model benzinli lpg yok hararet normal gösteriyor ortaya gelip duruyor aşağıya düşüyor yukarı çıkmıyor ama araç suyu kaynatıyor nedeni nedir yardımcı olursanız çok sevinirim saygılar
YanıtlaSilMerahaba Ahmet Bey,1996 model Rover 216 aracınızın silindir kapak contasının,vantilatör kayışının,su devirdaim pompasının ve termostadın kontrol edilmesi gerekli.Ayrıca radyatöründe içten ve dışten tıkanıklık durumuna karşı kontrol edilmesinde fayda var.Gereksiz masraf yapmamak için kontrollerin yapılıp sorunun kaynağının tam olarak tespit edilmesi doğru olur.Saygılar.
SilMerhaba, aracim hararet normal iken yokuslarda veyahut herhangi videste zorladigimda hararet yukseliyor sondise kadar fan musuru arizaliydi degistirdim aracin fan acma seviyesi 2 kademe 2 side calisiyor otmatik aracim clio 2001 motorun tum bakimlarini yaptirdim kayislar trigier yag degisimi suyu vs. Hava var denildi aldik fakat gene ayni en son yokus cikarken hararet yukseldi bkledim sonra sanayiye gittim skinti yok dediler gene ayni olursa termstt degiselim 25 tl bise dediler. Varsayimlardan nefret ediyorum ;(((( motoru 2 ustaya ve expere gosterdim motorda skinti yok iyi diyorlar...
YanıtlaSilbirde dun araci park ederken camlari kapatiyordum hararet ibresinin camlari kaparken arttigini gordum birakinca camlari dusuyor.
sorun nerede aracin yardimlaribizi bekliyorum
Merhaba Hayri Bey,2001 model Renault Clio aracınızın hararet müşürünü ve termostadını değiştirmeniz doğru olur.Ayrıca radyatörün iç ve dış kısmının tıkanıklık durumuna karşı kontrol edilmesi gerekli.Saygılar.
SilUstam merhaba aracım alfa romeo 156 2.0 sorunum sehir içi trafikte hararetim yaklaşık 105 derecelerde kalıyor ve uzun yoldada 120 km hızla giderken 90 nı geçiyor daha önceki araçlarımda nekadar hızlı gidersem hararet yaklaşık 80 derecelerde kalıyordu sizce sorun neden kaynaklanıyor olabilir.
YanıtlaSilMerhaba Alfa Romeo 156 2.0 aracınızın termostad ve fan müşürünün derecelerine bakılıp daha düşük derecede çalışanlar tercih edilebilir.Radyatöründe içten ve dıştan tıkanıklık durumuna karşı temizlenmesini tavsiye ederim.Saygılar.
Silmerhaba 98 model renault megane aracımın fan açma gibi bir problemi yok hararet çalışırken ortada duruyor fakat aracı stop ettikten sonra hararet göstergesi çok yukarılara çıkıyor çalıştırınca hemen ortaya düşüyor problemi nedir acaba saygılar
YanıtlaSilMerhaba 1998 model Renault Megane aracınızın öncelikle hararet müşürünün yenilenip tekrar kontrol edilmesi doğru olur.Saygılar
SilSelam usta benim sorunum 1998 honda crv birkaç gün önce hareret yükseldi kaputu açtım baktım fanin teki calismiyor fanı yaptırdım usta Sigortaların olduğu yerde siyah küçük kutu şeklinde bir parça değiştirdi fan çalıştı yola çıktım 25 km gittikten sonra gene çıktı hararet iniş assa gelince düşüyor hafif yokusta çıkıyor 200 km falan gittim suda eksilme yok sadece yedek şu Bidonnunda şu kalmamış oda kaynağı için ordan onu atmış radyatör kapağını actigimda radyatör ağzı ve kapağin ağzı olduğu gibi Paslı Kum sanki sizce radyatör de pislik mi var birde arac baya duz yerlerde gidis iyi yokuslarda baya hiz dusuyor inşallah motorda sıkıntı yoktur tşkler
SilAleykümselam Taner Bey,1998 model Honda Crv aracınızın öncelikle radyatörün içinin ve dış hava kanallarının temizlenmesi doğru olur.Ayrıca hava filitresinin yenilenip hava yakıt karışım ayarının kontrol edilmesinde fayda var.Saygılar.
SilMerhaba ali bey 97 model peugeot 306 1.8 otomatik hararet gostergesi 110 u gecti fakat fanlar calsiyo tekrar sogutup calsitirip 200 metre gidince tekrar 110 a firliyo.. bi kac kez yapip sanayiye sag salim ulasabildim..
YanıtlaSilnot: yagi suyu yeni degisti..
Simdiden tesekkur ederim
Merhaba 1997 model Peugeout 306 1.8 Otomatik aracınızın özellikle radyatör içinin ve dış kanalların temizlenmesi doğru olur.Ayrıca termostadın yenilenmesi uygun olur.Saygılar.
Silmerhaba benim 92 model broadway aracım var. kısa sürede hararet yapıyor.1 ve 2 viteste gitmeyeceksindirekt hararet :D
YanıtlaSilözellikle yazın işte.
harareti normale döndürmek için ne yapılmalı.
maddeler misiniz
teşekkürler
Merhaba Serkan Bey,1992 model Renault Brodway aracınızın özellikle düşük viteslerde hararetin yükselmesi sorunu için radyatör içinin temizlenmesi,radyatör dış kısım kanallara basınçlı hava,yada basınçlı su tutularak temizlenmesi.Basınçlı su tutularak temizletme yolunu seçerseniz hava kanallarına ve radyatöre zarar vermemesi için 10 cm mesafeden fazla basınçlı suyun radyatöre yaklaşmaması doğru olur.Ayrıca termostadın ve fan müşürünün yenilenip hava yakıt karışım ayarına bakılması doğru olur.Ayrıca vantilatör kayışının yenilenip gerginlik ayarını yaptırmanızda yarar var.Saygılar
SilMerhabalar. Renault Flash S 1995 Model aracım, Yazın İzmir veya Antalya gibi sıcaklarda çok fazla hararet yapıyor. dur-kalklarda yükseliyor. Doğan Fan'ı taktırdım. biraz daha büyük, Müşür ü değiştirdim. Termosta ı kontrol ettirdim fakat hala aynı. Usta Motorda ki boş havayı aldı. ama halen aynı
YanıtlaSilMerhaba 1995 model Renault Flaşh S aracınızın radyatörünün iç kısmı ve dış hava kanallarının temizlenmesi doğru olur.Ayrıca hava yakıt karışım ayarının kontrol edilmesinde fayda var.Saygılar
SilMerhaba 1991 model mazda 323 otomatik. aracim 80 km hızı geçince ve yokuş yolda yüksek hararet yapıyor. Radyatör ü değiştirdim ama bi değişme yok. Çok fazla su eksiltmiyor arızası ne olabilir. Teşekkürler
YanıtlaSilMerhaba Murat Bey,1991 model Mazda 323 Otomatik aracınızın termostadının,vantilatör kayışının su devirdaim pompasının ve avans ayarının kontrol edilip sorun tespiti yapılması gerekli.Yapılan kontrollerde sorun bulunamaz ise silindir kapak contası yanık olabilir.Aracınızda su eksiltme durumu var ise silindir kapak contası öncelikle kontrol edilebilir.Saygılar.
SilSelamünaleyküm benim fıat Maria var otamayık vites 1.6 2002 model calişmasında sıkıntı yok ama 1 km gıder gıtmez fan devreye gırıyo yavaş gıdersem ama hizimi artırırsam hararetı cıkmiyo neden olabılir
YanıtlaSilAleykümselam 2002 model Fıat Marea 1.6 otomatik vites aracınızın radyatörün iç kısmının kireçlenme durumuna karşı kontrol edilmesi doğru olur.Ayrıca vantilatör kayış gerginliğinin kontrol edilmesi gerekli.Saygılar.
SilMerhaba Hyundai Accent Admire 1.5 crdi aracım var Aracım özellikle rampalarda hararet yükseliyor ancak vites düşürdüğüm zaman rahatlıyor fanlarım çalışıyor devreye giriyor ancak su deposuna normal çeşme suyu koymuştum bi kaç ay önce sorun ne olabilir saygılar
YanıtlaSilMerhaba Mesut Bey,Hyundai Accent 1.5 Crdi aracınızın radyatör iç ve dış kısmının tıkanıklık durumuna karşı kontrol edilmesi doğru olur.Ayrıca vantilatör kayışının ve gerginliğinin kontrol edilmesi gerekli.Saygılar.
SilSelamun aleyküm aracım 2000 model şahin 1.6 ie araba neredeyse ilk marştan 5-10 dakika sonra hemen 90 ı geçiyor ve 15-20 dakika sonra fan bile açsa 110 a geliyor arada 110 dan aşağı iniyor ama 90 dan aşağı asla inmiyor. Geçen 110 a geldiğinde radyatör borusunu sıktım boru yumuşaktı bugün biraz 110 u geçti motor soğuktu ama araba su kaynatıyordu ve boru sem sertti biraz rölantide çalıştı hararet düşünce düzeldi acaba hararet sorunum neyden kaynaklı çok çabuk hararet yapıyor aracım.
YanıtlaSilAleykümselam 2000 model Şahin 1.6 İe aracınızın özellikle termostadının orjinal olarak yenilenmesi radyatörün iç ve dış kısmının tıkanıklık durumuna karşı kontrol edilmesi gerekli.Ayrıca Vantilatör kayışının kontrol edilip fan müşürünün yazlık olarak yenilenmesi doğru olur.Avans ayarının ve gaz ayarının kontrol edilmesinide tavsiye ederim.Saygılar.
SilArabam harelet 2 kilometrede 90 geliyor giderken bi sikinti yok ama rolantiye dustumu harelet yukseliyor 100 cikiyor gidince hemen dusuyor anlamadim devirdaim degisti termostat degisti
YanıtlaSilSelam aleykum ali bey benim 92 kartal aracim hararet 130 a vuruyor ama cekiste bi sıkıntı olmuyor devam ediyor gitmeye bu neden olabilir normalde bu arac patlaması lazım
YanıtlaSilAleykümselam 1992 model Kartal aracınızın radyatörünün içinin ve dış hava kanallarının temizlenmesinden sonra fan müşürünün ve termostadın yenilenip avans ayarının ve gaz ayarının kontrol edilmesi doğru olur.Eğer aracınızda su eksiltme sorunu var ise silindir kapak contası zarar görmüş olabilir.Silindir kapak contasının yenilenmesi gerekir.Saygılar.
SilKolay gelsin ali bey aracım 94 model şahin.s piç motor dedikleri aracın contalar yeni değişti kapak taşlandı süper 3lu bakır radyatör yeni takıldı hortumlar ve su devirdaim yeni değişti babam yetişme olduğu için hepsini kendimiz yaptık aklıma takılan bir sorun var hararet şükür çıkmıyor 80de açıyor hemen fani, geçenler de köye gitmemiz gerekti yol çok bozuk ve nerden baksan 8 km kadar bayırdı çoğunlukla 1. Vitesle çıktık bazen yol düzelince 2 hararet 90nı çok az geçti normal mi sizce o gün çok sıcak vardı,babam o gündem sonra üst kapağı açtı subap ayarlarını yaptı sıklık varmış ondan da yapabilir dediydi bugünde avans ayarını yaptı yeniden cevabınızı bekliyorum ��
YanıtlaSilMerhaba Tunahan Bey,1994 model şahin marka aracınızda hararetle ilgili herhengi bir sorun olduğunu düşünmüyorum.Özellikle düşük viteste uzun mesafe yokuş çıkarken hararetin biraz daha yükselmesi sıcak havanında etkisiyle normal bir durum.Özellikle avans ayarına ve subap ayarına bakarak yapılması gereken bakımı yapmışsınız.Saygılar.
SilReno 19 aracim var haralet yüksek fan calismiyor termostadi soktum yine çalışmıyor bu arada tüpün beyni soğuk yardimci olursanız sevinirim
YanıtlaSilMerhaba Tolga Bey,Renault 19 aracınızın termostadının ve fan müşürünün yenilenip antifirizli su koyulduktan sonra havasının alınıp tekrar hararet durumunun kontrol edilmesi doğru olur.Öncelikle radyatör içinde yeterli miktarda su bulunduğundan emin olun.Saygılar.
SilMerhabalar, verdiğiniz bilgiler gerçekten takdire şayan. Benim sorunum ise radyatör pervanesi çalışmıyor. Yedek depodaki su falan yeterli seviyede. Bugün yoğun bir trafiğe girdim ve dur-kalk oldu sürekli sonrasında ise ısı göstergesi yandı ve arabayı sağa çektiğimde pervanenin dönmediğini gördüm. Klima da haliyle soğutmuyor, Mitsubishi Colt araç, şimdiden teşekkürler.
YanıtlaSilMerhaba Mustafa Bey,Mitsubishi Colt aracınızın radyatör fan müşürünün ve sigortasının kontrol edilmesi doğru olur.Ayrıca radyatörün içinde su olduğundan emin olun.Saygılar.
Silmerhaba...benim kia rio aracımın hararet gösterge lambası çalışmıyor bunun sebebi ne olabilir acaba ?
YanıtlaSilMerhaba Nesim Bey,Kia Rio aracınızın öncelikle hararet müşürünün ve bağlantı kablosunun kontrol edilmesi doğru olur.Büyük olasılıkla hararet müşürü arızalanmış olmalı.Saygılar.
SilUstam selamlar. 91 Toyota corona aracım var. Uzun mesafe yol yapıyorum. Son 1 aydır falan özellikle bolu dağı gibi dik rampalarda hararet yükselmeye başladı. Hiç hararet yaprırmadım ama. Bir kaç gün önce arabayı stop ettiğimde radyatörün üst plastik hazne bölümü çatladı.Bugün radyatör değiştirildi fakat araç belirli bir sıcaklığa erişene kadar sorun yok, fan açma sıcaklığına ulaştığında fanların çalışmasına rağmen hararet yükseliyor ve su kaynatıyor. Her 3-4 dk bir aracın soğumasını beklemek zorunda kaldım. Kaloriferi sıcak konumuna alıp çalıştırdığımda kısa sürelide olsa hararetin düştüğünü gözlemledim. Devirdaim kayışının olduğu bölgeden çok az bilye sesi geliyor. Şimdiden yorumunuz için teşekkürler
YanıtlaSilMerhaba 1991 model Toyota Corona aracınızın termostadının ve su devirdaim pompasının kontrol edilmesi doğru olur.Her iki parçayıda yenileyip antifirizli su kullanmanızı öneririm.Kaloriferi sıcak konumuna aldığınızda sıcak su kalorifer peteklerinden dolaştığı için hararetin biraz düşmesi normal.Ayrıca vantilatör kayışının kontrol edilmesi uygun olur.Saygılar.
Silİyi günler dün akşam mersinden istanbula yola çıktık. Bolu tarafında mola verdik ve hava soğuk diye klima tarzı çalışan şeyi (arabamızın kliması yok) açtık ve hararet yaptı bi anda kapağı açtık ve bidona su koyduk yaklaşık 4.5 litre neyse boludan istanbula kadar yine hararet olmadı fakat istanbulda tekrar hareret yaptı, çok yoğun bir duman vardı ve su nerdeyse kalmamıştı. Yine su ekleyip yola devam ettik fakat araba her an hareret yapacakmış gibi duruyor. İstanbulda 10 kmlik yolda bile suyun çoğu yoktu ve bidon çok sıcaktı. Fan araba kapanınca çaloşmıyor ama normal çalışırken çalışıyor. Cvbınız için şimdiden teşekkürler. Ayrıca bidondaki su sürekli kahve rengi ve yağda bi renk değişimi yok.
YanıtlaSilMerhaba Emre Bey,öncelikle su kaçağının tespit edilip onarıldıktan sonra hararet durumunun kontrol edilmesi doğru olur.Motor sıcakken motoru yüksek devire 4-5 bin çıkarıp su kaçağını daha rahat gözlemleye bilirsiniz.Egzosdan fazla miktarda su geliyorsa silindir kapak contası zarar görmüş olabilir.Saygılar.
SilUstam kolay gelsin benim 98 model honda civic var otomatik vites 20 km de hararet yapiyo sürekli su eksiltiyor hararet birden cikiyo 5 dk felan bekleyince geri dusuyo fan müsürünu degistirdim üst kapak jontasi patlamis dediler onuda yaptirdim ama yinede yapiyo sagolun
YanıtlaSilMerhaba Cafer Bey,1998 model Honda Civic aracınızın öncelikle su kaçağının tespit edilmesi doğru olur.Silindir kapak contası zarar görmüş olabilir.Su kaçağını motor sıcakken 4-5 bin devire çıkarıp gözlemleyerek bulmaya çalışabilirsiniz.Egzosdan fazla su geliyorsa silindir kapak contası zarar görmüş olabilir.Saygılar.
SilSelam Ali bey sorularım olacak acil bilgiye ihtiyacım var yardımcı olursanız çok sevinirim bmv3.16i var dün fan acmadı hararet kırmızıya dayadı vidadan havasını aldık fanı düz baladım bugun 5km gitmeden yine hava yaptı sonunda vıda elimde kaldı şidi termostat ve fan muşurunu degiştirsem düzelirmi..birde araba bu sıcakta cok duman atıyo yag kokuyo yag siyah yagı kaliteli koysam katkı maddesı atsam filtresini ve bujılerı degıştırsem dumanı kesebilirmiyim
SilAleykümselam Ersin Bey, Bmw 3.16i aracınızın fan müşürü ve termostadı değiştikten sonra büyük olasılıkla hararet durumu normale döner.Önerim radyatör dış kısım hava kanallarınada basınçlı hava tutup hava kanallarını açmanız.Yağ kokusu ve duman atma durumu segmanlardan,gömlekten yada subap contalarından kaynaklı olabilir.Motorun kompresyon testi yapılıp genel durumu hakkında bilgi edinilebilir.Motor'u açtırma durumunuz yok ise mobil 10w60 motor yağını kullana bilirsiniz.Duman atmayı ve yağ kokusunu bir nebze azaltacaktır.Saygılar.
SilMerhabalar. 92 model şahinim var. Devirdaim fan musuru termostad radyator kayislar ve yag hepsi yeni ama hararet sorunu olusuyor. Arac yedek su bidonunda kaynatmada yok. Fan da devreye girip calisiyor. Ama 100 dereceden assagi inmiyor. Sizce neden ?
YanıtlaSilMerhaba 1992 model Şahin marka aracınızın avans ayarının sibop ayarının ve gaz ayarının kontrol edilmesi doğru olur.Saygılar.
SilMerhaba, benim 93 model doğan sl aracım var yaklaşık 15 gün kadar contası yanık bindim mecburi durumlarda, bi haft once filan da silindir üst kapak contası değişti, ama araba anormal bi şekilde cabuk hararet yükseliyor, bi anda gayet normal bindiğim halde 93e kadar cıkıyo harareti, bazen fanı açmıyo bazen acılıyo, ama 93 ü gecmiyo. Benim anlamadığım radyatör yeni, tahliye hortumları yeni, devir daim yeni, termostat daha yeni takılı üzerinde şu anda, bu halde hararete girmesini anlamadm, contayı değiştriren usta motor da hiç bi sıkıntı yok dedi kapak da sağlam, termostatın da bu şekide cabuk hararete girmesine neden olacagını düşünmüyorm. Yardımcı olursanız sevinirim.
YanıtlaSilMerhaba 1993 model Tofaş Doğan SL aracınızın fan müşürünün ve hararet müşürünün yenilenip avans ayarının yapılması doğru olur.Ayrıca motor yağının iyi durumda olduğundan emin olup, hava yakıt karışım ayarının yapılmasında fayda var.Saygılar.
SilMerhabalar 1997 model kartal tempra motor aracın giderken sıcaklık değeri 90dan 130 gelmeye başladı bende 1-2 viteste yavaş yavaş gittim kaloferi açıp sıcaklığı atsin Die yarım saat arabayi durdurup dinlendirdim tekrar biraz gittikten sonra tiss Die ses gelmeye başladı sağ çektim araba çalışırken kaputu actim hafif buhar geldi radyatör de Su az kalmış ekledim biraz gittikten sonra sıcaklık 50de kaldı arabayı kapattım şuan duruyor bisi olmuş mudur yada ne tavsiye edersiniz
YanıtlaSilMerhaba 1997 model Tofaş Kartal aracınızın fan sisteminin,termostadın, su seviyesinin, vantilatör kayışının öncelikle kontrol edilip hararet yapma sebebinin tespit edilmesi doğru olur.Hararetin yükseldiğini erken farkedip motorun soğumasını sağladıysanız motorun zarar görmesinin önüne geçmişsiniz.Saygılar.
Silmerhabalar,
YanıtlaSilbenim aracımın sorunu araç hararet göstergesi 10-15 km yol gittikten sonra 90 filan oluyor, hareret 90 olduktan sonra fan yüksek hızda devreye giriyor(çok ses yapıyor) ve sürüşe devam ettiğim sürece sürekli çalışıyor hiç devreden çıkmıyor ve göstergede 90 derecenin altına inme ve çıkma olmuyor. aracım 98 model polo classic
Merhaba Mustafa Bey,1998 model Wolsvagen Polo Classic aracınızın radyatörünün iç kısmı ve dış hava kanallarının temizlenmesi gerekli.Saygılar.
SilSelamun aleyküm bende 1.6 enjeksiyon lu 98 europa var radyator yedek su tankini degistim orijinal kapagini da aldm su deposuna conta yakmıştı onuda degstrdm hararet musiri de yazlık buna ragmen araba daha 40km yol gidip geldim hararet 90 nin uzerine cikti sonradan fan çalıştı.daha onceden böyle bi sorun yoktu neden olabilir
YanıtlaSilAleykümselam Renault Europa 1.6 aracınızın radyatörünün iç kısmında kireçlenme tıkanma durumuna karşı kontrol edilip gerekli görülürse temizlenmesi doğru olur.Ayrıca radyatör dış hava kanallarıda basınçlı hava ile temizlenmesi gerekli.Saygılar.
SilSelamünaleyküm ali ustam.1 ay kadar önce 1995 dizel mondeo aldım.araba yokuşlara geldiğinde ve hız 110-120 geçtiğinde hararet yapıyordu ve su bidonunun kapağından 40 -50 kmde yaklaşık 2,5 lt su eksilttı.5 usta gezdikden sonra hepsi aynı şeyi söyledi silindir kapağı çatlak ve conta yanık dediler ve yaptırdım.ama sorun devam ediyor aynı şekilde.şimdiden çok teşekkür ediyorum
YanıtlaSilAleykümselam Demir Bey,1995 model Ford Mondeo Dizel aracınızın Radyatörün iç kısmı ve dış hava kanalarının temizlenmesi doğru olur.Ayrıca su devirdaim pompası,termostad ve vantilatör kayışının kontrol edilmesi gerekli.Saygılar.
SilMerhaba. .
YanıtlaSil99 model Reno 19 1.6 Alize aracım var. Sıralı sistem. Yaklaşık 3senedir ben de araba ve ilk defa bu yaz başıma geldi. Araç surekli hararet yükseltiyor. Bunun sebebi nedir? Yardimlarinizi bekliyorum . Teşekkürler!
Merhaba 1999 model Renault 19 1.6 Alize aracınızın termostadının ve radyatörün kontrol edilmesi doğru olur.Radyatörü içten yada dış hava kanallarından tıkanmış olabilir.Saygılar.
SilAlibey selamn aleyküm europa 19 klimalı 96 model aracım rampada klima kapalıyken hararet yükseliyor.stop edip bekliyorum fan devreye giriyor 2 dk çalısıp duruyor.Piston gömlek sekman conta takımı hava yağ filtreleri yeni değisti aceba sorun ne olabilir
YanıtlaSilAleykümselam İsmail Bey,1996 model Renault 19 aracınızın vantilatör kayışının termostadın kontrol edilmesi doğru olur.Ayrıca radyatörün içten ve dış hava kanallarından tıkanıklık durumuna karşı kontrol edilmesinde fayda var.Saygılar.
SilMerhaba ali bey.4 gün once Benim 2005 model honda jazz aracın yolda radyatör kapağı çıktığı için hararet yaptı. Suyu tamamen bitmis gibiydi.Sanayiye götürdüm şu fln eklendi kontrol yapıldı motora zarar vermemiş dedi. Şimdi âraci çalıştırırken ara sıra çalışmıyor. Sizce sorun nedir. Bir de mersindeyim burda antifiriz eklememe gerek varmı saygilar
YanıtlaSilMerhaba Ebru Hanım,2005 model Honda Jazz aracınızın ateşleme istemindeki parçaların kontrol edilip gerekli görülenlerin yenilenmesi ve boğaz kelebeğinin temizlenmesi doğru olur.Yaz kış sürekli motor içinde antifiriz ve kireçsiz su karışımının bulunması doğru olur.Bu sayede hem su daha iyi soğur hemde radyatör içinin ve su kanallarının kireçlenmesinin önüne geçilmiş olur.Saygılar.
SilMerhaba Ali bey;
YanıtlaSilHonda 2002 model 1,6 vtech sport (typer) modelınde
çalışmasında problem yok ama gösterge panelı sabit bır sekılde yanmıyor (dalgalı) ve bir muddet sonra motor arıza ısıgı yanıyor ve 4 bin deviri geçmıyor ve arac titremeye başlıyor.bi müddet sonra tevir dusuyor ve stop edıyor :( aku kutup basını cıkartıp gerı taktıgımda motor arıza ısıgı sönuyor ilk çalıstıgında ama 15 km sonra yıne arıza ısıgı yanıyor :(
lutfen yardım beklıyorum
her kafadan bı ses çıkıyor bılende bilmeyende konusuyor neye inanacagımı sasırdım
her elektrık ustası farklı konusuyor
Merhaba Yusuf Bey,2002 model Honda 1.6 Vtec aracınızın öncelikle akü'sünün ve şarj dinamosunun ölçümleri yapılarak herhangi bir sorun olmadığı teyyit edilmeli.Sorun bulunamaz ise arıza tespit cihazına bağlanarak kontrol edilmesi gereksiz masraf yapmanızın önüne geçecektir.Saygılar
Silmerhaba Ali Bey ;
YanıtlaSilBenim aracın 1996 1.6 Renault 19
Aracima yazlık fan müsürü ve yazlık termostat takirdim. Fakat düz yolda özellikle hız yaptığında hararet 100 un üstüne çıkıyor. Yağ ve su eksiltme yok fakat radyotor suyunda tozlanma ( kirlenme) var ne yapmam gerekiyor şimdiden teşekkür ederim.
Merhaba Okan Bey,1996 model Renault 19 1.6 aracınızın radyatörünün içinin ve dış hava kanallarının temizlenip antifiriz ve kireçsiz su koyulması doğru olur.Motor yağınında iyi durumda olduğundan emin olun.Saygılar.
SilAli Bey iyi günler.
YanıtlaSilBenim aracım 2000 model Doğan 1.6 ie. Geçenlerde fan müşür kablosu yandığından dolayı fan çalışmamış ve bu yüzden araç su kaynattı. Tamircide yazlık müşür taktırdım. Şimdi fan 82 derecede çalışmaya başlıyor. Fakat fan çalıştığı halde hafif bir rampada bile hararet 100 e dayanıyor. Ayrıca radyatör suyunun üzeri hafif sarı bir tabaka var. Bu neden olabilir. Şimdiden teşekkür ederim.
Merhaba İlhan Bey,2000 model Tofaş Doğan 1.6 İe aracınızın termostadının orjinal olarak yenilenmesi ayrıca radyatör dış hava kanallarının basınçlı hava tutularak temizlenmesi ve radyatör içinin tortu ve kireçlenme durumuna karşı temizlenmesi doğru olur.Radatör içi temizleme işlemi başlıklı sayfamıza göz atmanız yararlı olur.Avans ayarınında kontrol edilmesinde fayda var.Saygılar.
Silmerhabalar 96 slx doğan var araç 2km gıdnceye kadar fan 90 hatta 110 buluyorç.sorun neyden kaynaklanabılır herkez farklı sey soyluyor kımısı conta kımısı radyoyor buyuyecek 3lu takılacak kımısı termostat dıyor sorunun temel kaynağını ogrenmek ıstıyorum.yapmam gereken nedır?
YanıtlaSilMerhaba Fatih Bey,1996 model Tofaş Doğan Slx aracınızın öncelikle radyatör dış hava kanalarının ve radyatör iç kısmının temizlenmesi faydalı olur.Termostadında orjinal olarak değişmesinde fayda var.Radyatör içini temizleme işlemi başlıklı sayfamıza göz atmanız yararlı olur.Saygılar.
Silmrh ali bey arabam 98 volvo s40 aracın contası yeni yapıldı aracın seyir halinde hararet yükseliyor fan âçıyor ama yeterli olmuyor en son 120 yı buldu
YanıtlaSilMerhaba Yavuz Bey,1998 model Volvo S40 aracınızın radyatörünün temizlenmesi doğru olur.Saygılar.
Silİyi gunler aracimin conta degisti radyotorde degisti fanda aciyor ama hararet dusmuyor mitsubishi carisma 1.6 ,1999
YanıtlaSilMerhaba Kemal Bey,1999 model Mıtsubıshı Carisma 1.6 aracınızın termostad,vantilatör kayışı ve su devirdaim pompasının kontrol edilmesi doğru olur.Ayrıca hava yakıt karışım ayarını lambda değerini kontrol ettirmenizi tavsiye ederim.Saygılar.
SilMerhaba iyi gunler, 2 ay once aracim hararet yapti birden sinyal verdi sagda durdum kaputu actim baktim su bitmis tamamen, su doldurdum 30 dk icinde tekrar bosaldi sanayiye cektirdim, suyun dolu oldugu kap catlamis, degisti o, 2 gun once de ayni sikintiyi yasadim su birden bosaldi bu sefer actim baktim hortumdan su siziyor , onu da yaptirttim termostad degisti hortumlar degisti, simdi hararet arabayi calistirdigim andan 5 dk sonra 90 a cikiyor, biraz daha surunce 95/100 arasi duruyor, bunun sebebi nedir acaba? Araba 2007 peugeot 207
YanıtlaSilMerhaba 2007 model Peugeout 207 aracınızın silindir kapak contasının kontrol edilmesi doğru olur.Saygılar.
SilUstam merhaba, e46 3.16i 2001 model bmw aracım var hararet yapıo radyatörü patlattım bunun üzerine kapak eğilmiş kapak düzeltildi conta değişti hersey kontrol edildi ayrıca fan,radyatör müşür termostat ve devir daim değişti ancak hala araç bazen fan devreye girmiyo ne yapmamız lazm cevaplarınız için sağolun şimdiden
YanıtlaSilMerhaba Ahmet Bey,2001 model Bmw 3.16i aracınızın fan müşürünün ve fan'ın elektrik bağlantılarının ayrıca fan rölesinin kontrol edilmesi doğru olur.Saygılar
SilUstam merhaba palio 1.4 araca sahibim daha önce hiç hararet sorunu yaşamadık.uzun yolda yokuş çıkarken hararet ibresi ortada iken ibre goz kırpar gibi yaptı ve sonra tavan yaptı hararet ibresi motor kaputunu açıp baktım herhangi bir hararet belirtisi yok yedek depoda su eksiltmemis fan açıyor sonra kontağı kapatıp açtım hararet ortaya geldi ve bu şekilde yolculuğunu tamamladım bu gostergede fırlama olayını 3 kez yaşadım.Geçenlerde motoru yikatmistim bununla ilgisi olabilir mi?ayrıca araç yokuş aşağı inerken hararet ibresi ortadan bir tık aşağı duruyor termostat sorunu olabilir mi kalorifer sıcak ufluyor ...tesekkurler
YanıtlaSilMerhaba Palio 1.4 aracınızın hararet müşür'ünün bağalantısında oksitlenme yada motoru yıkatmanızdan ötürü pas atma olabilir.Öncelikle hararet müşürünün bağlantısını kontrol etmeniz doğru olur.Sorun bulamazsanız hararet müşürünün yenilenmesi uygun olur.Saygılar
SilMerhaba . Aracım Nissan Almera 2005 model. Aracim bazen yarım saatte bazen 2 saatte bazende 4 saatte bir harareti yükseliyor. Bi kaç ustaya götürdüm radyatör kapağı bozuk dedi . Değiştirdim ama gene aynı sorunla karşı karsiyayim devir dayım pompasın da sızma vardı 2 ay önce orjinali ile değiştirdim. Fan da acıyor bi sıkıntı yok ama sıcak su yedek su deposuna gidiyor ve orada fokur fokur kaynıyor ve tahliyeden dışarı atıyor yardimci olursaniz sevinirim .teşekkürler.
YanıtlaSilMerhaba 2005 model Nissan Almera aracınızın termostadı yenilenerek vantilatör kayışının kontrol edilmesi ayrıca radyatörün içinin ve dış hava kanallarının tıkanma durumuna karşı kontrol edilmesi doğru olur.Saygılar
SilMerhabalar, almis oldugumuz arac 2000 model ford focus, aracda hararet sorunu yasamazken yaptirmis oldugumuz bakimlardan ve koydurmus oldugumuz antifrizden sonra hararet sornu yasamaya basladik fanlarini degistirdik yine ayni sorun aracn hizi altmis km hizla gidince fanlar deli gibi calisiyor durduktan sonra da ayni calisma bi kac dk devam ediyor, acaba sorun neyden kaynaklaniyor olabilir tesekkurler kolay gelsin ustam
YanıtlaSilMerhaba Elarabiyya Bey,2000 model Ford Focus aracınızda bakımdan sonra oluşan hararet sorunu ve fanların uzun süre çalışması durumu için öncelikle vantilatör kayış gerginliğini kontrol ettirin.Radyatöre koyulan antifiriz ve kireçsiz su karışımının doğru yapıldığından eminseniz. Radyatörün içinin ve dış hava kanallarının temizlenerek,termostadın yenilenmesi uygun olur.Saygılar.
SilMerhaba ;
YanıtlaSil88 model şahin 131 var 90 da fan açıyor ancak araba boştayken gaz veriyorum 110 a çıkıyor gazdan ayagımı çekince 90 a düşüyor arabayı stop edince 5 dk filan fan çalılıyor
Merhaba Cihad Bey,1988 model 131 Şahin aracınızın radyatörünün içinin temizlenmesi ve termostadın yenilenmesi doğru olur.Bu işlemler yapıldıktan sonra antifiriz ve kireçsiz su kullanmanızı tavsiye ederim.Radyatör içini temizleme işlemi başlıklı sayfamıza göz atmanız yararlı olur.Saygılar.
SilMerhaba
YanıtlaSilAracım canı isterse fanı açıyor. hararet yükselip de fan açmadıysa fan pervanesini bir çubukla itip ilk hareketini veriyorum. sonra düşürene kadar çalışıyor. sizce ne olmuş olabilir
Merhaba aracınızın fan motorunun elektrik bağlantılarının ve fan motoru rölesinin öncelikle kontrol edilip sorun bulunamaz ise fan motorunun yenilenmesi yada bakım yapılması doğru olur.Sorunun kaynağı elektriksel yada fan motorunun yataklarının deforme olmasından kaynaklı olabilir.Saygılar
SilMerhaba ali bey
Sil2004 dacia solenza 1.4 rapsodie
Hararet göstergesi ortanın 1 diş üstüne çıkıyor ve yedek depo hafif kaynama başlayınca fan açıyor. gösterge ortaya gelince kaynama ve fan duruyor bu durum normal mi? Lpg li ve aynı model Clio motoru var diye biliyorum. Yardımcı olursanız sevinirim. Teşekkürler
Merhaba Serhat Bey,2004 model Dacia Solenza 1.4 aracınızın termostadının orjinal olarak yenilenmesi doğru olur.Saygılar.
SilS.a hocam 94 model şahin pic motor kısa mesafe şehir içi yaptığım zaman hemen hareret yükseliyor bazen 90 geçiyor bile yazlık termostat ta var ustunde tahmirciye goturdum birşey yok dedi elektrikciye goturdum musurdan olabilir belki dedim yok dedi fan devreye giriyor çalışıyorda ama yine hareret yapıyor problem neden sizce tskler
YanıtlaSilAleykümselam Yakup Bey,1994 model Tofaş Şahin aracınızın radyatörünün iç kısmının ve dış hava kanallarının tıkanma durumuna karşı kontrol edilmesi doğru olur.Ayrıca avans ayarı ve gaz ayarının kontrol edilmesinde fayda var.Aracınızda su eksiltme durumu yok ise yapılacak kontrollerle sorun tespit edilebilir.Saygılar.
Silmerhaba 2010 model 1.6 opel astram var benden önceki sahibinde aracın silindir kapağının değiştiğini ögrendim.geçenlerde aracım su atıp buharlar çıkardı.şuan yarın çay bardağı kadar antifiriz eksiltiyo(bir ayda 1000km) bi usta conta yanmıştır yada kapağı eğilmiştir sat bu arabayı dedi..diğer bi ustada bunların contası normal değil kolay kolay yanmaz dedi o su eksilmesi normal dedi..ne yapmalıyım.. saygılar
YanıtlaSilMerhaba Cem Bey,2010 model Opel Astra 1.6 aracınızın hararet yükselmesi gibi bir sorunu yok ise korkulacak bir durum olduğunu düşünmüyorum. Özellikle yaz aylarında az miktarda su eksiltmesi normal sayılır.Saygılar.
SilMerhaba ali bey 2008 mitsubishi L200 aracim uzun yolda hararet yapti servise goturdum radyotor degisti termistat denendi fan müsuru denendi saglalam dediler arazide olsun sehir ici olsun sitediğim kadar sikistiriyorum uzun sure kullaniyorum bi sikinti yok ancak uzun yola girdiğimde 1 saat gibi bir sure sonra hararet yukseliyor su hic kullanmiyorum tamamen antifiriz. Sayglar
YanıtlaSilMerhaba Güven Bey,2008 model Mitsubishi L200 aracınızın radyatöründe saf kireçsiz su ve antifiriz karışımı olması doğru olur.Hava filitresi yenilendikten sonra lampda değerinin kontrol edilmesi uygun olur.Saygılar.
SilUstacım hundai accent 2001 aracımz klima açınca hararet artıo kapayınca düşüo.. Radyatorden değistik termostat yeniledik sonuç aynı.. Hatta 120 geçınce yıne çıkıo..
YanıtlaSilMerhaba Nebil Bey,2001 model Hyundai Accent aracınızın klimasını açınca hararet yükselmesi soğutma suyu radyatörünün içten yada dıştan tıkanmasından yada klima fanı'nın çalışmamasından kaynaklı olabilir.Klimayı açtığınızda radyatör üzerindeki klima fanının çalışması gerekir.Hararet 90 dereceyi geçtiğinde radyatör üzerindeki her iki fanında çalışması gerekir.Saygılar.
SilMerhaba ali bey 1998 Fiat marea klimayı açınca hararet 95 şehir içi 90 geçiyo uzunyolda sorun yok tsk.
YanıtlaSilMerhaba 1998 model Fıat Marea aracınızın radyatörünün iç kısmının ve dış hava kanallarının kontrol edilerek tıkanma durumuna karşı gözden geçirilmesi doğru olur.Saygılar.
SilMerhaba benim arabam Honda euro civic 1.4ies daha yeni gaz regilator ünü değiştirdim benim hararet göstergesi sonda gösteriyor fan çalışıyor suda eksilme yok
YanıtlaSilMarhaba Halil Bey,Honda Euro Civic 1.4 İes aracınızın hararet müşürü'nün yenilenmesi doğru olur.Saygılar
SilMerhaba ali bey dacia solenza 1.4 rolanti sorunu yaşıyorum. Rolanti çok düşük ve ara ara stop ediyor. Vitesde giderken gazı bırakınca hemen devir düşmüyor 2-3 saniye sonra devir düşüyor. Sokak aralarında 1-2 vitesle gezerken gaz verip bırakınca silkelenme durumu normalin çok üzerinde, Aracım üst kapak ekzantrik piston ve kolları gömlekler sekman Krank yeni değişti. Ayrıca gaz kütüğü serviste değişti. Bu rolanti sorununa çözüm bulamadık. Birde benzinde iken eksozdan su damlıyor ve gazda iken eksozdan çiğ koku geliyor. Teşekkürler
YanıtlaSilMerhaba Serhat Bey,Dacia Solenza 1.4 aracınızın rolanti valfinin,boğaz kelebeğinin kontrol edilmesi doğru olur.Ayrıca motor yağının kaliteli olarak yenilenip bir kaç gün 4-5 bin devir civarlarında mümkünse otoyolda kullanılması yeni değişen parçaların açılması için uygun olur.Saygılar
SilUSTAM benim 2011 model kia rio benzinli lpg'li aracım var ben arabama sıfır motor yaptırdım fakat hararet göstergesi çok sıklıkla yanıyor arbamın radyatör, termostat, ısı müşürü ve devirdayım sistemi komple değişti üst kapak temiz çıkmasına rağmen değişti fakat buna rağmen fanlar 105/110 gibi devreye giriyor ve 95/100 gibi duruyor bazen hararet göstergesi yanıyorken 10/15 km gidiyorum sona sönüp tekrar yanmaya başladım bildiğim tüm ustalara gittim bir çare bulamadık yardımınıza muhtacım saygılar
YanıtlaSilS.a ustam benim aracım 2004 skoda oktavia aracı yeni aldım fanlar açılıyor fakat hararet göstergesi arada yüze kadar yükselip düşüyor bunu anluk olarak da yapıyor bazen iki üç saniye yükselip düşüyor.bir ustaya sorsupumda oktavia ların bunu çok yaptığı rahat etmek istiyorsam soğutma sistemini BQ motor dan AKL ye çevirmemi tavsiye etti.böyle bişeye gerek var mı başka bir şekilde halledilme mi kronik bi soruj mudur oktavia larda
YanıtlaSilAleykümselam 2004 model Skoda Octavia aracınızın radyatörünün iç kısmının ve dış hava kanallarının temizlenmesi ayrıca fan müşürünün ve termostadın yazlık olarak yenilenmesi doğru olur.Büyük ihtimalle sorun çözülecektir.Anlık olarak hararetin yükselmesinin soğutma sistemindeki motorla bağlantısı bulunmuyor.Saygılar.
SilMeraba 95 model nissan sunny arabam var bugün klimasının gazı bittiği için tamirciye götürdüm tamirci ses geliyor dedi kaputu açtı yok pervanen çarpıyor falan bişeyler dedi bişeylerle uğraştı sonra içeriden bi kabın içinde su getirdi suyu bitmiş dedi ve biraz su ekledi su zaten hemen taştı çünkü yeni suyunu koymuştum daha daha sonra biraz çalıştırdı ve su taşmaya başladı araba conta yaktı dedi ama araba tamirciye gelene kadar hiç hararet yapmamıştı daha sonra arabayı ordan aldım kontrollü bir şekilde eve götürürken hararet yükseldi daha sonra baktığımızda fanının çalışmadığını anladım yani böyle bişey olabilir mi araba hiç çalışmadan conta yakabilir mi ?
YanıtlaSilMerhaba Esra Hanım,1995 model Nissan Sunny aracınıza yapılan müdehalenin sizi yanıltmak için kasıtlı olarak yapıldığı düşüncesindeyim.Büyük olasılıkla radyatör fan motorunun fişini çekmiş yada fan motorunun kablo bağlantısına bilinçli olarak zarar vermiş olabilir.Ev'e dönüş yaptığınız sırada hararet seviyesi fazla yükselmedi ise contanın zarar görme ihtimali düşük.
SilRadyatör fan'ını kontrol ettirip çalışır hale geldikten sonra hararet seviyesinin yükselip yükselmediğini ve su seviyesinin sürekli azalmadığını takip edebilirsiniz. Hararet seviyesi yükselmiyor sürekli su eksiltme durumu olmuyor,motor yağında beyazımsı renk değişimi yada bozulma olmuyor ise silindir kapak contası yanmamış diyebiliriz.Saygılar.
ali bey merhaba 93 model brodway gaz beyni değişti radyatörde sıkıntı yok ama soğuk havalarda araç 2 dakika çalışıyor sonra gaz beyni buz tutuyor ama sıcak havalarda sıkıntı yok termostatla alakalı olabilirmi 90 c lik termostatmı takmalıyım
YanıtlaSilMerhaba Enes Bey,1993 model Renault Broadway aracınızın termostadının kışlık olarak yenilenip radyatör suyunun antifiriz ve kireçsiz su karışımının yapılması uygun olur.Ayrıca bilgisayarlı gaz ayarı yaptırmanızı öneririm.Gaz basınç ayarının çok yüksek olmaması doğru olur.Karbüratörlü araçlarda lpg gaz ayarı yapma başlıklı sayfamıza göz atabilirsiniz.Saygılar.
SilSelam aleyküm ali ustam2001 model 1.6 vectra b aracimin hararet göstergesi kırmızıya geliyor 1.2 viteste sehir icinde rampada uzun kullanim sonrası 1ay once aracima segman atıldı 8 ay önce behr marka radyatör taktım Termostat su an bosta olmasina ragmen yine yapti su kaynatma eksiltme yok fan musuru yeni yüksek devirde sıkıntı yok ayrıca radyatör hortumu cok sertlesiyor usta çözemedi yardimci olursaniz sevinirim
YanıtlaSilAleykümselam Muhammet Bey,2001 model Opel Vectra B 1.6 aracınızın radyatör üzerindeki fan sisteminin kontrol edilmesi doğru olur.Opel vectra araçların fan pervanesi 2 kademeli çalışır büyük olasılıkla fan pervanesi 2. kademede(daha hızlı) çalışmıyor olabilir.Fan sisteminde sorun bulunamaz ise egzosda tıkanma olup olmadığının kontrol edilmesi doğru olur.Akşam karanlıkta hararet seviyesi yükseldiğinde egzos manifoldu kızarıyor kor halini alıyorsaa egzos tıkalı olabilir.Lpg'li olduğunu düşündüğüm aracınızın lpg beyni yıpranmış soğutma suyuna gaz kaçırıyor bu durum soğutma sisteminde hava boşluğu oluşmasına neden oluyor olabilir.Soğutma sisteminin su kapağını motor soğukken ve motor çalışmaz durumdayken kokladığınızda gaz kokusu hissi alıyorsanız sorun gaz beyninde olabilir.Diğer olasılık aracınızın silindir kapağı taşlandı ise fazla taşlanmadan ötürü hararet normalin üzerine çıkıyor olabilir.Yapılacak kontroller neticesinde sorunun çözümüne ulaşılabilir.Saygılar.
SilMrb ali bey volvo sadece benzinli s70 2.0 T 1998 model aracım var subobların vurma nedeni ile servise götürdüm silindir kapak açıldı ve kapakçıya gitti kapağım daha önce sadece 1 kere taşlandı usta şimdi taşlarsak kapaktan 1mm yemiş oluruz ve sıkıntı hararet sorunu oabilir dedi böyle bir sıkıntı ile karşılaşırmıyım. Şimdiki taşlama sebebi ise suboblara yatak açılıcak ve takım olarak değişicek o yüzden taşlanıyor subob ayarı yok bu araçlarda biliyorsunuzdur zaten.
YanıtlaSilMerhaba 1998 model Volvo S70 2.0 T aracınızın servis ve kapakcı arasında yapılacak silindir kapak taşlanma ölçüsüne göre (aralarında görüşmeleri doğru olur)daha kalın yada çift silindir kapak contası kullanılabilir.Bu durumu aracınızı yapan servisle görüşüp duruma göre hareket etmeniz doğru olur.Silindir kapağının fazla taşlanması sıkıştırma oranını artıracağı için hararetin yükselmesine,motorun hararet yapmasına neden olabilir.Saygılar.
SilSağolun Ali bey vermiş olduğunuz bilgiler ve hiç sıkılmadan zamanınızı ayırdığınız için teşekkürler.
SilMerhaba 97 model 1.6 vw polom var hararet 90 ile 110 nun arasina kadar yukseliyor musurler termostat hatta radyator bile degisti ama sorun cozulmedi sizce ne olabilir
YanıtlaSilolabilir
Merhaba 1997 model Volswagen Polo 1.6 aracınızın çekişinde düşme var ise hava filitresinin yenilenip gaz ayarının ve egzos sisteminin kontrol edilmesi doğru olur.Ayrıca fan motorunun kontrol edilip yeterli hızda çalıştığının kontrol edilmesinde fayda var.Akşam karanlıkta motor sıcakken 3 bin devir civarında bir dakika çalıştırdığınızda egzos manifoldu kor halini alıyorsa egzos sistemi tıkalı olabilir.Aracınızda sürekli su eksiltme durumu var gözle görülür su kaçağı yok ise silindir kapak contasının kontrol edilmesi doğru olur.Saygılar.
SilMrb. Ali bey benim Rover 216 cabrio aracim var termostadin yanında su kaça var motor ısınıp hararet ortaya geldigi zmn yedek su seviyesi maksimumun üzerine çıkıyor yükseliyor baya iki kez de suyu kaynatıyor bir yılda. Yedek su takinkinda basınç oluşuyor mu araç işininca onu merak ediyorum. Birde aracın rolantide yükselip alcaliyo özellikle soğuk bazen de stop ediyor. Vites değiştirdin zamanda debriyaci bırakınca bi sarsıntı yapıyor nedendir acaba saygılar.
YanıtlaSilMerhaba Rover 216 Caprio aracınızın silindir kapak contasının kontrol edilmesi doğru olur.Silindir kapak contası zarar görmüş ise benzer sorunlar ortaya çıkabilir.Saygılar.
SilMerhaba ben taha benim aracım 1.2 16V tüplü fiat albea sorunum ise ibre 90-100 geçtiğinde hararet çubuğu normalken aniden kırmızı çizgiye kadar yükseliyo ve her hafta 1litreye yakın su ekliyorum. Yardımcı olursanız sevinirim
YanıtlaSilMerhaba Taha Bey,Fıat Albea 1.2 16 valf Lpg'li aracınızda gözle görülür su kaçağı yok ise silindir kapak contası zarar görmüş olabilir.Saygılar
SilHerkese merhaba,adim Harun Amerikadan yaziyorum.
YanıtlaSilBende 2006 Chrysler PT Cruiser 2.4 benzinli bir araba var. 160 bin kmde.
Daha once trafikte isiklarda beklerken hararet artmis hatta dumanlar cikmisti hemen araci durdurdum biraz soguduktan sonra en yakin tamirciye goturdum. Fan kablosu cikmis dedi birseyler yapti devam ettim gittim bende. Yaklasik 8-9 ay kadar arabada hicbir sorun olmadan kullandim.1 ay once yine trafikte durdugumda ayni sorun oldu baska bir tamirciye gittim yagi cok azalmis dedi yag ekledi 40lik olmasi lazim.Sonra bundan bir sorun yok kullan boyle dedi.Bir ay daha kullandim bu sekilde. Birkac gundur yine isiklarda falan durdugumda hararet artiyordu.( Bu arada yagina baktim normal, fanda sikinti yok en azindan sesini duyuyorum.)
1 saat once park ettim ve bekledim rolantide yavas yavas artti en son su kaynama sesi gelince stop ettim. Yani yine ayni sorun basladi.Daha once contalar yanmis ve degismis boyle birsey gecmis arabanin basindan.
Simdi merak ettigim bu buyuk bir sorun mudur?
4 ay sonra Turkiye’ye donecegim icin ogrenci halimle masraf etmek istemiyorum.Kisaca 4 ay daha goturur mu sizce?
Tamirci isi iyi biliyor gibi ama Turk ustalara degismem tabi :) Adamlar araba bozulunca yenisini alip geciyorlar o yuzden tamir islerine hep kuskuyla bakiyorum burda. Anliyorlar mi anlamiyorlar mi kestiremiyorum.
Merhaba Harun Bey,2006 model Chrysler Pt Cruiser 2.4 aracınızın motor suyunda sürekli eksilme yok ise ki öncelikle suyunu kontrol etmeniz doğru olur.Radyatörün iç kısmının ve dış hava kanallarının temizlenip,termostadın yenilenip antifiriz ve kireçsiz su kullanılması doğru olur.Ayrıca vantilatör kayışının ve gerginlik ayarının ve radyatör üzerindeki fan motorunun dönüş hızının kontrol edilmesinde fayda var.Aracınızda sürekli su eksiltme durumu var gözle görülen su kaçağı yok ise silindir kapak contası zarar görmüş olabilir.
SilAli Bey tesekkur ederim ilginize. Ben artik park halinde surekli araci kontrol ediyorum fani,sesi vs. Dun rolantide birakip on tarafa gectim fanin sustugunu farkettim.Rolantide normal midir fanin kendiliginden kapanmasi.Birkac kisiyle de konustum sanki fan da bir sikinti var benim.Bazen calisiyor bazen calismiyor.Boyle bir ihtimal var mi sizce?
SilMerhaba Harun Bey,Radyatör üzerinde bulunan fan müşürü belli bir ısıya ulaştığında otomatik olarak fan'ın devreye girmesini sağlar.Radyatör içindeki su belli bir ısıya düştüğünde fan'ın çalışması durur.Dikkat etmeniz gereken hararet yükseldiği an radyatör üzerindeki fan'ın çalışıp çalışmadığını kontrol etmek eğer hararet yükseldiğinde fan çalışmıyorsa fan müşüründe yada fan'ın elektrik bağlantılarında sorun olabilir.Önerim radyatörün içten ve dış hava kanallarının temizlenip fan müşürünün ayrıca termostadın yenilenmesi yönünde.Saygılar.
Siliki gündür bu sorunla uğraşıyorum bugün burayı farketdim ve yazmak istedim. öncelikle kolay gelsin iyi çalışmalar.
YanıtlaSil2008 model renault symbol LPG li aracım normal şartlarda orta seviyelerde olan hararet sürekli yükseliyor ve fan çalışıyor. daha önce de bu şekil olduğunda radyatör tıkanmış kalorifer çalışmamısti ozaman makinaya bağlandı ve sorun halllolmustu. şimdi ise kalorifer çalışıyor ve suyu herzamanki seviyesinde eksilme yok.
Merhaba Harun Bey,2008 model Renault Symbol aracınızın vantilatör kayış gerginliği kontrol edilip sorun bulunamaz ise radyatörünün içten ve dış hava kanallarının temizlenip termostadın yenilenmesi doğru olur.Saygılar
SilMerhaba ali bey
YanıtlaSilDacia solenza 1.4 2004 model
Araçta yoğun şekilde ıslık sesi var. Düşük, yüksek devir rolanti. Her devirde yoğun olarak bu ıslık sesi geliyor neden olabilir. Teşekkürler
Merhaba Serhat Bey,2004 model Dacia Solenza 1.4 aracınızdan gelen ıslık sesi kayışlardan yada döner aksam parçalardan(şarj dinamosu bilyası,h.direksiyon pompası,klima ve bilyası,su devirdaim pompası gibi) geliyor olabilir.Kayışların üzerine biraz bebe pudrası dökerek kontrol edebilirsiniz ses kesiliyor yada çok azalıyor ise kayışlardan olabilir.Saygılar.
Silİyi günler ali bey 2000 model megane1 8v aracım da motor soğuk iken ayağımı kazdan çektiğim zaman araç stop ediyor hem benzin hem lpg de sorun neden olabilir
YanıtlaSilMerhaba Ahmet Bey,2000 model Renault Megane1 aracınızın rolanti motorunun ve hava yakıt karışım ayarının kontrol edilmesi doğru olur.Hava filitresi eski ise yenilenip hava yakıt karışım ayarının kontrol edilmesi uygun olur.Saygılar
SilAli bey iyi akşamlar 2011 astra 1.6 var sürekli su eksiltiyor bugün iş için Eskişehir'e geldim ve araç hararet yaptı çözümü Nasıl olabilir?
YanıtlaSilmerhaba ali bey;aracım 1999 model mitsubishi carisma 1.6 gl araç yoğun trafikte düşük viteste gidince hararet yapıyor fan devreye girmiyor.radyatörü değiştirdim yine olmadi.müşürü kontrol ettiler bişeyi yokmuş.fanın devreye girmemesinin sebebi neden olabilir acaba.şimdiden çok teşekür ederim ilginiz için.
YanıtlaSilMerhaba Serkan Bey,1999 model Mıtsubıshı Carisma 1.6 Gl aracınızın radyatörü ısınıyor fan devreye girmiyor ise fan sigortasının,elektrik kablo bağlantısının ve rolesinin kontrol edilmesi gerekli.Sorun bulunamaz ise fan motoru arızalanmış olabilir.Saygılar
SilMerhaba ali bey şahin 94 model 1.6 pic motor subap sesi var tak tak tak diye hani grayder taş kırar ya onun gibi bir ses tahmirciye goturdum subap dedi ayr verir düzelir dedi ama ayar verdi duzelmedi horozlari gitmiş dediler horozlari buldum denedik yine olmadı şimdide eksantrik mili diyorlar ve motor inmeden eksantrik mili değişmez oda bir sürü masraf gider şimdi ali bey sizce ne olabilir kaç gündür ses çok kötü çıkıyor
YanıtlaSilMerhaba Yakup Bey,1994 model Tofaş Şahin aracınızın silindir kapağının açılarak kontrol edilmesi doğru olur.Subaplarda yada ekzantrik milinde sorun olabilir.Saygılar
SilAli bey verdiğiniz bilgiler için çok teşekür ederim;söylemeyi unuttugum birşey var fan devreye giriyor ama zamanında değil kırmızı çizgiye iki üç nokta kala devreye giriyor.yani ibre sona gelene kadar devreye girmiyor.
YanıtlaSilMerhaba Serkan Bey,fan müşürünün ve termostadın yenilenmesi gerekli.Saygılar
SilSelam usta benim honda crv 1998 model şu eksilme var ve beyaz ve mavimsi duman çıkıyor eksozdan arada birde motor ve eksoz bağlantısı olduğu yerden duman çıkıyor arada sıkıntı nedir tşkler
YanıtlaSilAleykümselam Taner Bey,1998 model Honda Crv aracınızda gözle görülür su kaçağı yok ise silinir kapak contasının kontrol edilmesi gerekli.Ayrıca egzos manifoldunun olduğu yerden gelen duman için manifold contasının yenilenmesi gerekli.Saygılar
SilTşkler bilgilerin ve yardımların için gaza basınca eksozdan mavimsi ve beyaz duman çıkıyor ve gaz kokusu geliyor ne den sıkıntı nedir tşkler
SilMerhaba Taner Bey,aracınızda motor yağı eksiltme durumu var ise silindir kapak açıldıktan sonra segmanların ve subapların kontrol edilmesi doğru olur.Ustanın aracı bizzat görmesinde fayda var.Saygılar
SilKolay gelsin
YanıtlaSilBenim arabam honda accord bazen direksiyonu çeviridğimde acayip sesler geliyo o sıra hararet orta seviyeden biraz yükseliyor neden olur acaba ?
Merhaba Faruk Bey,Honda Accord aracınızın Hidrolik direksiyon pompasındaki sorundan dolayı motora aşırı yük biniyor olabilir.Direksiyon pompasının öncelikle kontrol edilmesi doğru olur.Saygılar
SilUSTAM benim 2011 model kia rio benzinli lpg'li aracım var ben arabama sıfır motor yaptırdım fakat hararet göstergesi çok sıklıkla yanıyor arbamın radyatör, termostat, ısı müşürü ve devirdayım sistemi komple değişti üst kapak temiz çıkmasına rağmen değişti fakat buna rağmen fanlar 105/110 gibi devreye giriyor ve 95/100 gibi duruyor bazen hararet göstergesi yanıyorken 10/15 km gidiyorum sona sönüp tekrar yanmaya başladı bildiğim tüm ustalara gittim bir çare bulamadık yardımınıza muhtacım saygılar
YanıtlaSilMerhaba Mehmet Bey,2011 model Kia Rio aracınızın fan müşürü yazlık olarak yenilenip tekrar kontrol edilmesi doğru olur.Saygılar.
Silselamun aleyküm 2008 peugeot 1.4 hdi dizel araba uzun yolda haralet göstergesi kırmızı ışığa kadar geliyo stop uyarısı veriyor düz yolda hiç birşey yok genelde yokuşlarda oluyor durup bakıyorum kaynatan yok devirdim pompasını termostat triger ve V kaçışını değiştirdim radyotörü söķtürdüm en ufak bi kirlenme veya kireclenme dahi yok tertemiz çıktı ustam neden hatatet göstergesi sona dayanıyor arabada şu eksiltmede olmuyor
YanıtlaSilAleykümselam Serdar Bey,2008 model Peugeot 1.4 Hdi aracınızın fan rezistansının kontrol edilmesi doğru olur. Aracınızın çekişinde sorun var ise egzosda(katalizatörde) tıkanıklık olabilir.Klima kapalı durumdayken hararet durumunu kontrol etmeniz doğru olur.Saygılar
SilMerhaba ali bey
YanıtlaSilClio 1.4 8 valf aracım da rolanti de minimum düzeyde devir dalgalanma sı oluyor. özellikle fan açtığında, otomatik cam indir-kaldır yaptığında rolanti düşüyor ve geri toparlıyor ve gene ufak oynama lar oluyor. fren+direksiyon+farlar açıksa bazen stop ediyor bazen toparlıyor. Sorun sizce ne olabilir.
Not;gaz kütüğü +manifold sensörü+gaz beyni+oksijen sensörü yeni.
Teşekkürler.
Merhaba Serhat Bey,Renault Clio 1.4 8 valf aracınızın akü'sünün ve şarj dinamosunun ölçümleri yapılmalı değerler normal çıkarsa ateşleme sistemindeki parçaların,rolanti valfinin ve hava yakıt karışım ayarının kontrol edilmesi gerekli.Saygılar
Silmerhaba ali usta
YanıtlaSilbenim aracım honda civic Wtec2 otomatik aracımı kıştan çıkarken honda fabrikasında ağır bakımını yaptırdım fakat ustalar bana radyatör kapağının orjinal olmadığını değişmesi gerektiğini söylemişlerdi veya su seviyesini kontrol etmemi, bu bakım işlemi mart ayında yapılmıştı.Bu şekilde kullanıyordum bir sıkıntı yoktu fakat hafta sonu uzun yola çıktım aracım belli bir mesafe aldıktan sonra hararet göstergesi yükselmeye başladı aracımı çektim kenara baktım radyatör kapağından buhar ve su kaçağı var biraz soğumasını bekleyip su takviye yaptım devam ettim. ne yazıkki belli bir mesafe gittikten sonra aynı şekilde sorun oluştu ve ben aynı işlemi su takviyesi yapıp devam ettim. gittiğim yerde bir ustaya götürdüm aracımı baktılar termostoad çalışıyor fanlar çalışıyor problemin radyatör kapağından kaynaklanacağı doğrultusunda parçacıdan yeni bir kapa aldık ve taktık fakat ben gece dönüş için yola çıktığımda aynı sorun devam etti ve belli aralıklarla su takviyesi yaparak yola devam ettim kapaktan su ve buhar kaçağı değiştiği halde devam ediyor ne yapmalıyım yardımcı olursanız çok mutlu olurum teşekkürler hayırlı günler.
Merhaba Halil Bey,Honda Civic Vtec2 otomatik aracınızın radyatörünün kapak kısmında sorun olup olmadığı kontrol edilmeli.Yeni almış olduğunuz radyatör kapağı orjinal ise sorun radyatörün kapak takılan kısmında olabilir.Saygılar
SilMrb ustam benim 2001 opel astra g lpg li aracim var. Normalde hararet gostergesi ortada yani 95 olmasi gerekirken seyir halinde 98 i falan buluyor sonra yine 95 e ortaya iniyor. Birde azar azar su eksiltme yapiyor nedeni nedir acaba simdiden tskler.
YanıtlaSilMerhaba Ali Bey,2001 model Opel Astra G Lpg,li aracınızda gözle görülür su kaçağı varmı kontrol edilmeli.Su eksiltme durumu sürekli oluyor günlük kullanımda bir çay bardağı yada daha fazla ise ustanın bizzat kontrol etmesinde fayda var.Su azalması çok az ise radyatörün dış hava kanallarına basınçlı hava tutulup,lpg hava yakıt karışım ayarının kontrol edilip tekrar hararet durumu gözlemlemeniz doğru olur.Saygılar
SilUstam öncelikle saygılarımı sunarım.Benim 2005 model Hyundai Accent 1.3 aracın hararet göstergesi normal çalışıyor fan açıyor fakat radyatör soğumasına rağmen fan sürekli çalışıyor.Radyatörden termostada giden hortum ise çok sıcak ayrıca yedek su deposu normal seviyede iken şimdi ağzına kadar dolu hatta taşmış.Konu ile alakalı görüşümüzü bekliyorum.Şimdiden tşk ederim.
YanıtlaSilMerhaba Koray Bey,2005 model Hyundai Accent 1.3 aracınızın öncelikle radyatör içinin tıkanma durumuna karşı kontrol edilmesi sorun bulunamaz ise termostadının ve fan müşürünün yenilenip hava alma işlemi uygulanmalı.Saygılar
SilUstam merhaba aracim renault 19 araç conta ust kapak degisti termostat degisti araç fan aciyor ama hararet yine yukseklerde su eksiltme yok araç ruzgar alirken bile inmiyor harareti tşkler
YanıtlaSilMerhaba Yücel Bey,Renault 19 aracınızın radyatör iç kısmı ve dış hava kanallarının temizlenmesi doğru olur.Yakıt tüketiminde yükseklik yada çekiş düşüklüğü var ise avans ayarının ve gaz ayarının kontrol edilmesinde fayda var.Saygılar
SilUstam opel astra g lpg li bugun kontrol ettm.hararet gostergesi ortayi geciyor fan o zman devreye giriyor. Benm fan gec devreye giriyor nedendr acaba ustam. Bilgi verirseniz sevnrm simdiden tskler.
YanıtlaSilMerhaba Ali Bey,Opel Astra G aracınızın fan müşürünün ve termostadın yenilenmesi doğru olur.Saygılar
SilReno clio aracim suyu normal fan calismasina ragmen hararet yukseliyor seyir halindeyken normal 90 100 rolantide calirken baya yukseliyor yardim ci olursaniz sevinirim
YanıtlaSilMerhaba Kubilay Bey,Renault Clio aracınızın vantilatör kayış gerginliği normal ise (motor stop durumdayken kayışın orta kısmından bastırınca 1-1.5 santim) esnemesi gerekir.Büyük olasılıkla radyatörün iç kısmında yada dış hava kanallarında tıkanma mevcut.Radyatörün içten ve dıştan temizlenip,termostadın ve fan müşürünün yenilenmesi doğru olur.Radyatör suyunun antifirizli kireçsiz su karışımı yapılarak hararet sorununu çözebilirsiniz.Saygılar
Silmerhaba oncelıklı cok guzel bır yazı olmus ellerınıze saglık, benım borum olacakdı cevap vermessenızde tesekkur ederım...
YanıtlaSilbenım cruze aracım var sıksık su hortumu kelepceden cıkıp kurtuluyor en son arabanın motorunu yaptık termostata kadar herseyını degıstırdık ama asırı basıncdan hortum yıne cıkıyor acaba ne yapmamıs lazım yardımcı olabılırmısınız
Merhaba Sabiha Hanım,Chevrolet Cruze aracınızın radyatöründe tıkanma olup olmadığı ve silindir kapak contasında sorun olmadığı kontrol edilmeli.Su hortumunun bağlandığı kısım iyice temizlenip su hortumu yenilenip mümkünse çift kelepce takılmalı.Saygılar
Silmerhaba ustam aracım 93 2.0 corona araç 2300 deviri gecince suyu eksiltiyor durduğu zaman genleşme kabından taşırıyor ve tekrar yola çıkınca hararet yükseliyor ayağını gazdan çekince düşüyor sebebi sizce ne olabilir ustalar radyatör kapağı basıncı karşılamıyor tam basmıyor diyor acil yardım ederseniz sevinirim çok teşekkürler
YanıtlaSil