Dost Siteler



MOTOR REKTEFİYE İŞLEMİ

MOTOR REKTEFİYE İŞLEMİ HANGİ DURUMLARDA YAPILIR;


Motor içindeki parçaların aşınmasından dolayı yapılan yenileme işlemine rektefiye denir.

Motor rektefiye işlemine karar verilmeden önce ön muayenesi yapılarak rektefiye işlemine gerek olup olmadığına karar verilmesi gerekir. Subap lastiklerinin aşınmasından dolayı yanma odasına yağın sızıp aracın yağ yakmasına neden olabilir. Böyle bir durumda subap lastikleri değiştirilerek sorun giderilir. Sekmanların aşınmasından dolayı araç çekişten düşüp motor üflemesi ve yağ yakmasına neden olabilir. Sekmanlar değiştirilerek araç bir süre daha kullanılabilir.Gömlekler fazla derecede zarar görmüşse sekman ölçüleri  kurtarmaya bilir. Bu durumda rektefiye işlemi yapılması gerekir.

Sekmanların aşınmasından dolayı motor önce üflemeye başlar.Motor çalışması esnasında yakıt hava karışımı pistonun yukarı çıkması hareketiyle sıkıştırılır. Piston çevresinde bulunan sekmanlar aşınmışsa havanın bir miktar sızmasına neden olur. Motor içine sızan hava yağ kapağının açılmasıyla dışarı doğru üfleme yapar. Üflemenin miktarı önemlidir tecrübeli kişiler tarafından kontrolünün yapılması gerekir.
Sekmanlar aşındıkça üflemeden sonraki aşama olan yağ yakma olayı başlar. Motor yağ yakıyorsa aşınma fazlalaşmış diyebiliriz.

Motor çekişten düşmüşse, yağ sarfiyatı artmışsa, egzosdan mavi duman çıkıyorsa, motordan tuhaf sesler geliyorsa motor çalışma düzenini bozmuşsa, yağ kapağından üflüyorsa ve mavimsi duman çıkıyorsa motorun rektefiye işlemine ihtiyacı olabilir.

Motordan gelen sesler özellikle yatak sesi olması durumunda araç kesin olarak rektefiye işlemine ihtiyacı var diyebiliriz. Motorda garip sesler duyulmaya başladığında en kısa zamanda kontrolünün yapılmasıyla sorun büyümeden çözülebilir.

Bu tür sorunların birçok sebebi olabilir. Segmanlar,yataklar pistonlar, gömlekler, krank,üst kapak, siboplar, sibop lastikleri gibi parçalardan birinde ya da birkaçında problemler oluşmuş olabilir.

Motorun uzun ömürlü olmasında en büyük etken kuşkusuz bakımdan geçer. Bunun yanı sıra agresif kullanım, sürekli yüksek devirde kullanmak, düzensiz yağ değişimi, motorun hararet yapması gibi nedenler motor ömrünü ciddi anlamda kısalta bilir.
Sosyal Ağlarda Paylaş :
Paylaş Tweetle Google+ Digg

2 yorum:

  1. Ali bey 2001 model kartal 1.6ie aracım hava fitnesinden benzin ve gazda peş peşe patlama oluyo sebebi nedir birde yaklaşık1200 km. 2 lt. Yağ yakıyo nasıl çözüm bulabilirim yardımcı olursanız sevinirim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Hakan Bey,2001 model Kartal 1.6 ie aracınızın patlatma yapmasının sebebi silindir kapağının yıpranmasından yada subapların tam kapanmamasından kaynaklı olduğunu düşünüyorum.Yağ yakması durumu piston segmanlarının yada subap lastiklerinin yıpranmasından kaynaklı.Öncelikle yapılması gereken silindir kapağın açılarak kontrol edilmesi gerekli.Saygılar.

      Sil

Popüler Yayınlar