Dost Siteler



RADYATÖR İÇİNİ TEMİZLEME İŞLEMİ

RADYATÖRÜN İÇİ NASIL TEMİZLENİR;


Radyatör içi temizleme işlemine geçmeden önce bilmeniz gerekenler.

Radyatör kapağını sıcakken açmayınız basınç oluştuğu için suyun fışkırmasına ve yanıklara sebep olabilir.

1. Radyatör soğukken kapağını açın.

2.Resimde gösterilen 1 numaralı tıpayı çevirerek açın.Burası su boşaltma tıpası.

3.Radyatör içindeki su boşaldıktan sonra tıpayı tekrar kapatın.

4. Marketten alacağınız 1 litre civarı kireç çözücüyü 5 litrelik suyun içine boşaltın. Kireç çözücüyü direk saf  olarak radyatöre boşaltmayın. Radyatörün zayıf  kısımlarının delinmesine sebep olabilir.

5. Suyun içine boşalttığınız kireç çözücüyü radyatörün içine  boşaltın. 15-20  dakika bekletin.

6. Radyatör içindeki pislikler çözüldükten sonra su boşaltma tıpasını açın.

7. Radyatör içindeki pisliklerin çıkmasını sağlamak amacıyla tıpa açıkken radyatör kapağından bol su boşaltın.

8. Su boşaltma tıpasını kapatıp antifirizli suyu radyatöre doldurun.

9. Uyarı radyatörde kireç çözücü varken motoru çalıştırmayınız.

10. Resimde  2 numarayla gösterilen kısımda fan müşürü vardır.Fan müşürünüde yenileyebilirsiniz.

11.Uyarı  radyatörler aliminyum olduğundan dolayı hassastır. İşlemi yaparken sert darbelerden kaçının.

12.Antifirizli suyu radyatöre doldurduktan sonra hava alma işlemini uygulayın.Araç üzerinde hava alma tıpası yoksa.Radyatör kapağı açıkken fan sistemi çalışana kadar motoru çalıştırın. Su eksildikce  ilave yaparak radyatörü doldurun.

13.Radyatör dış kısım  kanallarına hava tutarak temizlenmesini sağlayabilirsiniz.
Sosyal Ağlarda Paylaş :
Paylaş Tweetle Google+ Digg

4 yorum:

  1. Radyatör araç üstünde takılı iken bu işlemleri yapsak sıkıntı olurmu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Hasan Bey,radyatör içini temizlerken radyatörü sökmenize gerek yok.Dikkat etmeniz gereken kireç çözücü radyatörün içindeyken yada radyatörde su yok iken motoru çalıştırmayın.Saygılar.

      Sil
  2. Merhaba. 2001 megane 1 aracimin kis basinda kalorifer petek temizligini yaptirdim. Sonra arabada yuksek hararet sorunu ortaya cikti. Bu sebeple tekrar sanayiye gittim ve petek temizleyen ustanin temizlik sivisini durulamadigini ve bu sepeple antifreez in kopordugunu ve tikaniklik yaptigini soyledi. Hararet sorunu simdilik cozuldu fakat konulan antifreez tekrar kopurmeye basladi. Tekrar degistirildi oda kopurdu Genlesme kabini actigimda sarimtirak kopuk cikmakta. Bu kisir donguyu nasil sonlandirmam gerekiyor. Bu deterjani nasil ayristirabilirim yardimlarinizi rica ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Ünal Bey,2001 model Renault Megane 1 aracınızın radyatör içindeki su ve genleşme kabındaki su boşaltıldıktan sonra radyatöre temiz su doldurup,motordan radyatörün üst kısmına bağlanan hortum radyatör kısmından sökülüp motor çalıştırılarak temiz suyun devir daim yapması sağlanarak radyatördeki su azaldıkca ilave edip suyun durulanması sağlana bilir.Bu işlemi ustanın yapması doğru olur.Durulama işlemi tamamlandıktan sonra radyatördeki su tamamen boşaltılarak kireçsiz su ve antifiriz karışımı radyatöre koyulup hortum bağlantıları yapıldıktan sonra hava alma işlemi uygulana bilir.Saygılar

      Sil

Popüler Yayınlar