Dost Siteler



FREN SİSTEMİNDE MUHTEMEL ARIZALAR

                    FREN SİSTEMİNDEKİ ARIZALAR

Fren pedalında fazla boşluk var:

Fren diskinde aşırı yalpa vardır
Sistemde hava vardır veya fren hidroliği azalmıştır
 Fren hidrolik kalitesi uygun değildir
 Tekerlek yatağı gevşektir
 Kaliper pistonu ve lastiği arızalıdır
 Güç ünitesi çalışmıyordur Disk yalpası kontrol edilir, gerekirse değiştirilir
Sistemdeki kaçak ve sızıntılar kontrol edilir
Hidrolik boşaltılır, uygun hidrolik kullanılır
Yatak boşluğu ayarlanır
Lastikler kontrol edilir
Güç ünitesi kontrol edilir


 Fren pedalında titreşim var:

 Fren diskinde yalpa fazladır
 Diskin paralelliği bozulmuştur
 Tekerlek yatağı gevşektir
Gerekirse disk değiştirilir
Tekerlek yatağı boşluk ayarı yapılır

    

Frenleme için büyük pedal kuvvetine ihtiyaç duyuluyor:

 Güç ünitesi çalışmıyor
 Balatalar greslenmiş veya yağlanmış olabilir
 Fren balataları aşınmıştır
 Yanlış balata kullanılmıştır
 Kaliper pistonu sarmıştır onarılır veya değiştirilir
Balatalar ve yağ keçeleri değiştirilir
Fren balatası çok sert olabilir
 Kaliper sökülür ve gerekli onarım yapılır


 Frenleme sırasında araç bir tarafa çekiyor:

Balatalar greslenmiş veya hidrolikle ıslanmıştır
Kaliper pistonları sarmıştır
 Lastik havaları eşit değildir
 Aracın ön düzen ayarları bozuktur veya ön takımda aşınma vardır
 Fren hidrolik tıkanmıştır Balatalar değiştirilir
Pistonlar serbest hale getirilir
Lastik havaları eşitlenir
Ön düzen ayarları yeniden yapılır
Hidrolik hortumlar kontrol edilir

Fren pedalı çok aşağıya düşüyor :

Fren pabuçları ve çubuk bağlantıları ayarsız olabilir
 Fren balataları aşınmıştır
 Hidrolik seviyesi düşüktür
 Sistemde hava vardır
 Fren merkez silindiri aşınmıştır Ayarlanır
Balatalar değiştirilir
Hidrolik doldurulur, sistemin havası alınır


 Tekerleklerden biri sürtünüyor ses yapıyor:

Fren pabuçları ayarsızdır
 Fren hidrolik borularından biri tıkanmıştır
 Tekerlek silindiri arızalıdır
 Pabuç geri getirme yayı zayıf veya kırıktır Ayarlanır
Boru temizlenir veya değiştirilir
 Yay değiştirilir


 Bütün frenler tutukluk yapıyor :

Fren mekanik bağlantıları ayarsızdır
 Fren merkez silindiri arızalıdır
 Hidrolik sisteme mineral yağlar karışmıştır
 Hasar gören plastik parçalar değiştirilir, sisteme tavsiye edilen hidrolik yağı konulur


Fren pedalı yumuşak ve esnek:

 Sistemde hava vardır
 Fren pabuçları ayarsızdır sistemin havası alınır ve hidrolik seviyesi kontrol edilir

Frenler ses yapıyor :

Balatalar aşınmıştır
 Pabuçlarda çarpıklık vardır
 Pabuç perçinleri gevşemiştir
 Kampanalar aşınmıştır
 Bazı parçalarda gevşeklik vardır
 Pabuç veya balata değiştirilir
Kampana tornalanır

Sosyal Ağlarda Paylaş :
Paylaş Tweetle Google+ Digg

0 yorum:

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar