Dost Siteler



SUBAP AYARI VE ÖNEMİ

SUBAP AYARI NASIL YAPILIR,NEDEN YAPILMASI GEREKİR;

Emme ve egzoz supaplarının yuvalarına tam oturduğunda, supap  sapı ile supaba hareket veren parça arasına, belirli boşluk verilme işlemine supap ayarı denir.

Gereği ve Önemi:

Motor ısındıkça bütün diğer parçalar gibi, supap sistemindeki parçalar da ısınırlar. Isınan parçalarda meydana gelen boy uzaması, supapların açık kalmasına sebep olur.Yuvasına tam oturamayan supap. soğuyamaz ve yanar.


Çünkü supaplar, üzerindeki sıcaklığın % 75'ini yuvasına oturduğunda yuvaya vererek, % 25' ini de supap sapından supap kılavuzuna vererek soğurlar.Ayrıca yuvasına oturamayan supap, kompresyon kaçıracağı için motor gücünün düşmesine de sebep olur.

Verilen boşluk miktarı fazla olursa, supapların hem açılması zaman olarak gecikir ve hem de yeterince açılamaz. Bu durumda yeterli karışım silindir içine alınamadığı için motor gücü düşer ve yakıt sarfiyatının artmasına sebep olur.

Ayrıca, supap sistemindeki parçaların darbeli çalışmasına ve aşırı supap sesinin oluşmasına yol açar.

Supapların her zaman rahatça çalışabilmesi için, supap sapı ile supaba hareket veren parça arasına genleşme payı verilir.Motor çalışma ısısına ulaştığı zaman bu boşluk parçaların genleşmesiyle kapanır. Bu milimetrik boşluğa ayar yapma işine subap ayarı denir.Subap ayar değerleri her araç için farklılık gösterir.

Ayar değerleri aracın kataloğunda belirtilir.Motor sıcakken ve motor soğukken Subap ayarı değerleri ayrı ayrı belirtilir.

Katalogla belirtilen emme ve egzoz supapları için ayar değerleri sıcak ve soğuk motorlarda olmak üzere ayrı ayrı belirtilir. Supap ayarı, itici veya külbütör manivelası üzerindeki ayar vidasıyla,ayar vidası yoksa ayar şimleriyle yapılır.

UYARI: SUBAP AYARI ÇOK İNCE, HASSAS VE USTALIK İSTEYEN BİR AYARDIR.

SÜBAP AYARI :

Sübap ayarı aracınızın motoru için hayati öneme sahiptir. Öncelikle motorunuzun sübap ayarına ihtiyacı olup olmadığına birlikte bakalım. Eğer sübap sesi (şık şık şeklinde duyulur ,biri birine çok hızlı çarpan iki metal sesi verir) geliyorsa ,motorunuz çekmiyorsa ,çok yakıyorsa sübap ayarınız gevşek olabilir. Eğer motorunuz gaza bastığınız halde sanki birisi geri çekiyormuşcasına zorlanıyorsa ,gaz yemiyorsa ,çok yakıyor ve hızlanamıyorsa ,yokuş aşağı viteste iken serbest bıraktığınızda olması gerekenden az hızlanıyorsa ve sabahları zor çalışıyorsa sübap ayarınız sıkı olabilir.

Sübap Ayar Değerleri :

Her motor için sübap ayar değeri her motor için farklıdır. Aracınızın kataloğunda belirtilmiştir. Eğer kataloğunuza ulaşamıyorsanız yada sübap ayar değerleri belirtilmemişse aracınızın servisinden yada ustanızdan söz konusu değerleri öğrenebilirsiniz. Söz konusu değerler soğuk motor ve sıcak motor için farklıdır. Farklılığın sebebi ısıdan ötürü sübabın genleşmesidir. Soğuk sübap ayarı yapacaksanız aracınızı bir önceki geceden soğumaya bırakın ve hiç çalıştırmadan ertesi sabah serinlikte ayar işlemine başlayın. Biz eli söz konusu işe alışık olmayanlar için soğuk sübap ayarını tavsiye ederiz. Keza motor ateşleme sırasınıda teyit ediniz. Genellikle sıra ateşlemeli motorlarda bu sıra 1-3 ; 4-2 şeklindedir. Bu sıra ile çalışan bir motorda (motorun 8 valf olduğunu var sayıyoruz) 1. sübap egzost ,2-3. sübap emme ,4-5. sübap egzost ,6-7. sübap emme ,8. sübap egzost sübabı olacaktır (motorlar arası farklılıklar olabileceği için teyit edilmesinde fayda vardır).

UYARI: SUBAP AYARI ÇOK İNCE, HASSAS VE USTALIK İSTEYEN BİR AYARDIR.

SUBAP AYARI YAPMA;

Önden çekişli araçlar için aracınızın ön tekerini havaya kaldırın ve vitesinizi 5. vitese takıp el fireninizi çekin. Daha sonra kabutu açıp kürbüratör kapağını sökün. Sübaplar ve piyano dediğimiz sübaplara hareket veren mil mekanizması bu kapağın arkasındadır.


Motorumuzun çalışma sırasını yukarıda belirtmiştik. Bu sıraya göre 9 kuralı dediğimiz kuralı uygulayarak ayar yapacağız. Ele aldığımız motorda 1. sübap egzoz ,2. sübap emme ,3. sübap emme ,4. sübap egzoz ,5. sübap egzoz ,6. sübap emme ,7. sübap emme ve 8. sübap egzoz olacaktır. Şimdi tekeri çevirerek sübapları hareket ettireceğiz ,gözümüz 1. ve 2. sübapta olacak. 1. ve 2. sübaplar tam tepe noktada iken (bindirme noktası denilir. Bu noktada tekeri sağa yada sola hafifçe çevirdiğinizde iki sübapta hareket alacaktır. İki sübabın üst noktasında tekeri bırakın) 1 i 9 a tamamlayan sübaba yani 8. sübaba ayar yapacağız. 7. sübap için keza 2. sübaba bakacağız.

1. ve 2. sübapları bindirme noktasına getirdik. İkiside tam tepe noktasında duruyor. Biz 8. sübaba (egzoz) ve 7. sübaba(emme) ayar yapacağız. Resimde gösterilen somunu bir anahtarla tutup gevşeteceğiz ve üzerindeki vidayı tornavida ile sıkarak yada gevşeterek senteye getireceğiz. Sente çakımızdan uygun ölçüdeki senteyi seçip sübap boşluğuna getireceğiz. Sente çakısı bir bıçağın margarin keserken ele verdiği kıvam gibi bir kıvamda geçmeli. Yani tatlı sert geçmeli. Daha rahat geçişler boşluğa ,daha sert geçişler sıkılığa işarettir. Tornavida ile uygun boşluğu elde ettikten sonra artık vidanın somununu sıkabiriz. Somunu sıkarken vidanın hareket etmemesi için tornavida ile vidayı tutarken anahtar ile somunu sıkacağız. Son bir deneme ölçümü yaptıktan sonra 7. sübabı (emme) ayarlayacağız. Şimdi tekrar tekeri hareket ettirerek 3. ve 4. sübapları bindirme noktasına getireceğiz. 3. ve 4. sübaplar ikisi birden tam tepe noktada olacaklar. Artık 5.(egzoz) ve 6.(emme) sübapları aynı şekilde ayarlayabiliriz. Peşi sıra yine tekeri çevirerek 5. ve 6. sübapları binme noktasına getiriyoruz ve aynı işlemleri bu sefer 4.(egzoz) ve 3.(emme) sübaplara yapıyoruz (9 a tamamlayan sübapı seçiyoruz dikkat ettiyseniz). Şimdi sıra 1.(egzoz) ve 2.(emme) sübapların ayarında , bunun için tekeri çevirerek 7. ve 8. sübapları bindirme noktasına getiriyoruz ve 1 ve 2. sübaplara ayar yapıyoruz.

Sübap ayarı işlemimiz bitti. Artık motoru çalıştırabiliriz. Kürbüratör kapağını kapatmadan motoru çalıştırıyoruz ve sibop sesi (şık şık eden bir ses) gelip gelmediğine bakıyoruz. Anormal bir ses yada durum varsa ayarımızı kontrol ediyoruz. Ayar değerleri normal olmasına rağmen sübap sesi geliyor ise sübap başlarında aşınma yada talaş olabilir. Sübap ayar vidasını çıkarıp bir zımpara yada törpü ile şekli düzeltip tekrar ayar yapabiliriz.

Önemli NOT : Piyanoyu kesinlikle sökmeyin ,piyano montajı için tork anahtarı gereklidir. Çalışırken pistonun içine herhangi bir malzeme düşürmemek için bir pala yada gazete ile sübap boşluklarını kapatın. Kriko ile her iki tekeri kaldırmanıza gerek yoktur. Diferansiyelden ötürü tek tekeri kaldırmanız yeterlidir.

Hidrolik iticili motorlara sübap ayarı yapılmaz. Hidrolik iticiler yağ basıncıyla çalışarak ayarı kendisi yapar.Hidrolik iticili motorlarda yağın temiz, yağ seviyesinin normal değerlerd olmasına dikkat edilmesi gerekir.

UYARI: SUBAP AYARI ÇOK İNCE, HASSAS VE USTALIK İSTEYEN BİR AYARDIR.


Sosyal Ağlarda Paylaş :
Paylaş Tweetle Google+ Digg

137 yorum:

  1. S.a hocam supap ayarı yakıtı ciddi oranda etkilermi motorda bir şey yok gibi gozukuyor ama denemek istiyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aleykümselam subap ayarı hem yakıtı hemde çekişi ciddi oranda etkiler.Saygılar.

      Sil
  2. Hocam baskı balatayi bujileri benzin filitresini değiştirdim yakıt değişmedi gazçı ya götürdüm karbüratör hava alıyor dedi onu da söktürdum temizlendi yine aynı hiç degismedi gazda km de 45 kuruş yakiyor 20 tl gaz alıp 45 km anca gidiyorum kirkoyla arabayı kaldırdım sağ arka teker zor dönüyo elle boş vitesde fren sıkı yo herhalde onunda o kadar fark etceni sanmıyorum yardım edin (doğan l)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Doğan L marka aracınızın avans ayarına ve gaz ayarına bakılması gerekli.Subaplarda ses varsa subap ayarıda yapılması uygun olur.Karbüratörlü araçlarda lpg gaz ayarı yapma başlıklı sayfamıza bakmanız yararlı olur.Saygılar.

      Sil
  3. Hocam subap ve gaz ayarıyla yakıtı kaça dusurebilirim en sonunda satacam aracı napdiysam olmuyor birde sağ arka teker in sıkması o kadar fark ettirirmi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Doğan L aracınızın subap ve avans ayarları yapıldıktan sonra gaz ayarı yapılması doğru olur.Sadece sağ arka tekere değilde 4 tekere birden bakılması uygun olur.Özellikle tofaş araçlarında ön tekerlerde bulunan porya bilyası zamanla yıpranarak tekerlerin zor dönmesine buda hem yakıtın artmasına hemde çekişin düşmesine neden olur.Ön tekerlerinde kontrol edilmesi uygun olur.Yapılan bakımlarla aracınızın şehir içinde 25-30 Krş arasında yakması normal sayılır. Saygılar.

      Sil
  4. Merhaba bende 2001 land rover freelander 1 (1.8 benzinli) marka model de araç var bunların ayarı hidrolik iticilimidir bilmiyorum ama bahsettiğiniz şık şık sesi herzman gelmiyor veya ilk baş ses var sonra sesi kesiyor bunun sebebi sizce ne olabilir ve hidrolik iticili olup olmadığını nasıl anlarım.Şimdiden teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Gürcan Bey,2001 Land Rover aracınızda ilk çalışma anından itibaren gelen şık şık sesi 30 saniye sonra kesiliyorsa sorun olmadığını söyleye bilirim.Yapmanız gereken motor yağının ve filitresinin kaliteli ve temiz durumda olduğundan emin olmanız.Aracınız subap iticili olup dikkat etmeniz gereken motor yağının ve filitresinin temiz,kaliteli olması ve üreticinin önerdiği motor yağını tercih etmeniz.Saygılar.

      Sil
  5. Merhabalar bende birtane jaguar v8 super sharged var arac hararet yapmis motor sokulu vaziyette geldi ust kapaklarda egrilik vardi std gomlek giydirildi subap ayarlari 20/35 arasi yapildi (fincan tipli) motor toplandi sikinti yok taaki isininca yarim saatten fazla isindiktan sonra avans vurur gibi şiddetli subap sesi ilk ani yüklenme de ses cikiyor motoru tekrar soktum subaplar bir kac pistona cok az belli olmayacak kadar pistonlara sürmüş ikiser conta koydum zinciri zincir yatagindan biraz daha fazla gerdim calistirdim ses yuzde 60 a kadar düştü daha ne yapmam gerekir

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Riyat Bey,Jaguar V8 aracınızın subap ayarlarının tekrar kontrol edilmesi doğru olur.Saygılar.

      Sil
  6. iyi günler ali bey cok acil olduğu için yazıyorum ardı ardına bende seat ibiza var 2001 model devir iki binden sonra ve sabah soğuk ken çalıştığı zaman çatal kaşık vurur gibi ses geliyor tamircim supob takımlarının değiştmesi gerektiğini söyledi ayarından değilmi dediğimde bunlar kendi ayarını kendileri yapıyor dedi sonra biraz araştırdığımda ayarları zamanla kaçıp elle ayarlama yapmak lazım diye çok yerde gördüm o yüzden ne yapmam lazım değiştirim mi yoksa başka bir tamirciye yada servise göstereyim mi
    şimdiden teşekkürler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Yusuf Bey,2001 model Seat İbiza aracınız subap iticili olup subap ayarını yağ basıncıyla ayarlar.Önerim üst kapak açılarak subap iticilerinin öncelikle kontrol edilmesi,Subap iticilerinde sorun bulunamaz ise silindir kapak açılarak subaplar ve yuvaları kontrol edilebilir.Aracınızın dilinden anlayan tecrübeli usta tarafından ön kontrolün tekrar yapılmasında fayda var.Üst kapak açılarak subap iticilerinde sorun tespit edilip onarılırsa masraf daha düşük olur.Subap iticilerinde sorun yok ise ustanın silindir kapağınıda açması gereke bilir.Saygılar.

      Sil
    2. çok teşekkür ederim saygılar bizden..bizi bilgilendirdiğiniz ve zaman ayırdığınız için ayrıca teşekür ederim..

      Sil
  7. Aracim 98 model mazda 323f lantis 1.8 bp motor
    Sabahlari ilk calostitmada dizelimsi bir ses geliyor. 15 20 sn sonra kesiliyor.normale donuyor.birde dip gaz yaptigimda devir yukselirken bian sanki gaz keser gibi olup tekrar asılmaya devam ediyor.hem benzinde hem lpgde aynisini yapiyor bunuda araca reset attiktan sonra yapmaya basladi.sebebi ne olabilir.cevap icin simdiden tsk.ler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Tuncay Bey, 1998 model Mazda Lantis 1.8 aracınız subap iticili olup yağ basıncı ile subap ayarını otomatik yapar.Motor soğukken ilk 30 saniye süreyle ses yapması normal sayılsada ses fazla ise önerim motor yağını ve filitresini üreticinin önerdiği motor yağıyla ve orjinal yağ filitresiyle yenilemeniz.Yağın özelliği bozuldukca ve kirlendikçe subap iticilerinin görevini tam yapamamasına neden olur.
      Gaz'a bastığınızda bir anlık gaz keser gibi yapması durumu için boğaz kelebeği temizlenip adaptasyon yapılması doğru olur.Saygılar

      Sil
  8. Tsk ederim sagolunn gaz kelebegi temizlendi triger degisti sonrasinda bi sikinti yoktu arabaya reset attiktan sonra oldu bu durum 96 ve 97 ilk yarilarda subab ayari otomatik ama 98 lerde manuel oldugunu soylemisti servis

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Tuncay Bey,aracınızın motor kodu BP ise subap iticili model.Anlık gaz kesilmesi durumu için adaptasyon yapılıp durum kontrolü yapılabilir.Saygılar

      Sil
  9. İyi aksamlar aracım 2001toyota corolla aracımın bobin çalışıyor bujıyı yeni değiştim sanırım subap bozuk sadece tek gözün aracımm çok yakıyor birde hırıltı şeklinde ses geliyor sorun nedir

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba 2001 model Toyota Corolla aracınızın öncelikle arıza tespit cihazıyla kontrol edilip ustanın bizzat aracı görmesi doğru olur.Subaplar yanmış yada ayarlayıcı bozulmuş olabilir.Ustanın bizzat kontrol etmesinde fayda var.Saygılar

      Sil
  10. Mrb hocam yaklaşık iki ay önce arcim devridaim hortumunun patlamisyla conta yaktı contası değişti ust kapak taslandi egzoz manifol contası değişt bu bakımlar yapıldıktan sonra aracım düzensiz çalışmaya başladı yakıt fazlalasti çekiş düştü sabahlari geç çalışmaya başladı ust kapak taşlanmanın sibop ayarla rina etkisi olur mu yada ne yapmam lazım (reno 19 1.4 motor)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Cüneyt Bey,Renault 19 1.4 motor aracınızın hava yakıt karışım ayarının ve avans ayarının kontrol edilmesi doğru olur.Bu ayarları contayı değiştirdiğiniz yerde yaptırmanız uygun olur.Ayrıca ateşleme sistemindeki parçaların kontrol edilmesinde fayda var.Aracınızı ilk çalıştırdığınızda dizel gibi ses çıkarıyorsa subap ayarları kontrol edilebilir.Saygılar

      Sil
  11. Hocam merhaba. 2001 model uno 70s aracımdaki şikayetlerim;
    1. Sabahları çalışıyor ayağımı gazdan çekince stop ediyor ısınana kadar. Ama motor soğukken oluyor.
    2. Saniyelik gaz kesintisi oluyor özellikle düşük devirde.
    3. Bazen stop ediyor yolda.
    4. Çok fazla yakıt tüketiyor. 2.50 den lpg aldığımda 20 tl ile 50-65 km arası ancak gidiyor.
    Buji, triger, baskı balata, hava filtresi ve tüp ayarı yeni. Şartelli tüp. Acil bilgilendirirseniz sevinirim. Selamlar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Kerem Bey,2001 model Fıat Uno 70s aracınızın genel bakıma ihtiyacı olduğu düşüncesindeyim.Karbüratörün sökülüp tamamen temizlenmesi,ateşleme sistemindeki parçaların buji kablosu,tevzi makarası,distribütör kapağı,sensör kablosu yenilenmesi.Karbüratöre düzensiz hava girişi yapabilecek boşluk varsa kapatılmalı.Gaz beyni eski ise yenilenip bilgisayarlı gaz ayarı yapılması.Motordan şakırtılı ses geliyor ise subapların kontrol edilmesi doğru olur.Karbüratörlü araçlar lpg gaz ayarı yapma başlıklı sayfamıza göz atmanız yararlı olur.Saygılar

      Sil
  12. Merhaba Hocam 92 model şahinm var.
    10 Tl lık gaza 30 km yol yapıyorudu şu an 10 tl lık gaza 15 km yol yapıyor aracın motrunda her han gibi ses yok
    usatay gosterdım sıbop ayarı yapılcak dedı ! aracı kontrol etım her han gıbı gaz kacagı yok sıbop ayarı yaptırmam yakıt oalyını eskısı gıbı km de 30 krş a dusermı ?? ACIL CWP VERSENIZ SEVINIRIM !

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba 1992 model Tofaş Şahin aracınız motor çalışırken şakırtılı yada dizel gibi ses çıkarıyor ise subap ayarı yapılması doğru olur.Bu belirtiler yok ise yapılması gereken ateşleme sistemindeki parçaların özellikle buji,buji kablosu disrtibütör kapağı ve platin yenilenip avans ayarı ve gaz ayarının yapılması doğru olur.Karbüratörlü araçlarda lpg gaz ayarı yapma başlıklı sayfamıza göz atmanız,gaz beyni içinde biriken pisliği boşaltmanız ,gaz beyni eski ise yenilendikten sonra gaz ayarı yapılması uygun olur.Saygılar

      Sil
  13. Merhaba,sabahlari aracın ilk marsta stop ediyor. 2-3 marslarda nazlı calisiyor. Yurudugumde gaza basınca stop ediyor.isininca sorun olmuyor.birde 2-4 saat ara ile calistirirsam benzer şeyler oluyor. (Araç proton 415)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Proton 415 aracınızın arıza tespit cihazına bağlanıp kontrol edilmesi doğru olur.Boğaz kelebeği temizlenip,hava filitresi yenilenip hava yakıt karışım ayarının kontrol edilmesi uygun olur.Saygılar

      Sil
  14. hocam iyi günler.honda hrv 1.6 16 v sahibiyim. ben aracıma 1 hafta önce subab ayarı yaptırdım çekişi ve performansı ciddi derecede arttı ve yakıt düştü.fakat biraz gevşek yapmışlar subab sesi çoğaldı yada eskiden cok sıkıydı motordan gayet sessizdi bilemiyorum. şu an ses dışında ayardan gayet memnunum bu durumun bi sakıncası olur mu??kolaygelsin iyi günler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Honda Hrv 1.6 16 valf aracınızın subap ayarlarının tekrar kontrol edilmesi doğru olur.Gevşek yada sıkı ayar yapılmış olabilir ileri zamanda subapların yanmasına neden olabilir.Saygılar

      Sil
  15. Merhaba 1997 xli toyota corolla var arac surekli stop ediyor rolantide baski balata triger yeni degisti yag flitre falan usdaya goturdum sbobun biri kaciriyo dedi sboblarin degismesi degismesi gerektigini soylesi ayrica yakit asiri derece yakiyo 30tlye 80 km gidiyor ne yapmam gerekir yardimxi olursaniz saygilar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Emir Bey,1997 model Toyota Corolla Xli aracınızın rolanti motorunun ve boğaz kelebeğinin ve ateşleme sistemindeki parçaların kontrol edilmesi doğru olur.Sabah ilk çalıştırma durumunda motordan garip sesler uzun süre duyuluyor ise subaplardan şüphelenilebilir.Başka bir ustaya bizzat göstermeniz gereksiz masraf yapmanızın önüne geçebilir.Saygılar

      Sil
  16. Hocam 16 tipo tup beyni faln yeni degisti bakimlari yapildi kaltista sikisiyor birden firliyor en ufak rampada cekmiyor 80 km hizda giderken gaza basiyorum teklermis gibi oluyor gaz yemiyor nedeni ne olabir

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Fıat Tipo 1.6 aracınızın öncelikle avans ayarının kontrol edilip sorun bulunamaz ise karbüratörün tamamen temizlenip hava yakıt karışım ayarının yapılması doğru olur.Ateşleme sistemindeki parçalarında gözden geçirilmesinde fayda var.Saygılar

      Sil
  17. Ali Bey merhabalar, benim 2003 model Nissan X-trail 2.0 - 140hp, benzin-lpg li 153000km bir aracım var. Son günlerde havalar sogudukca sabah ilk calıstırmada motor sogukken ve henuz lpg ye gecmeden stop ediyor. Aracı götürdüğüm usta bi kontrol yapmadan , direk subap ayarı bozuk olabilir açmadan da bilemeyiz 1200-1300tl arası bir masrafı olur dedi. Bu konuyla ilgili daha önceki yorumları da okudum, benim aracımda bi sıkırtı subap sesi vs yok ama cekişi motor gücüne göre biraz zayıf handal kalıyor ve yakıtı biraz fazla gibi, bi de bahsettiğim sogukken stop etme ve rölanti sorunu var ama ısınıp tüpe geçince düzeliyor. Sizin bu konuda görüşünüz ne olur , ne yapmamı önerirsiniz ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba İkram Bey,2003 model Nissan X-Trail 2.0 Benzin-lpg'li aracınızın subaplarında sorun olduğunu düşünmüyorum.Aracınızın öncelikle arıza tespit cihazıyla kontrol edilmesi lambda değerlerinin kontrol edilmesi doğru olur.Sorun benzin pompasında olabilir.Gereksiz masraf yapmamak için ön kontrolün yapılması gerekli.Saygılar

      Sil
    2. İlgilenip cevap attığınız için tesekkur ederim. Stop etmesinin subapla çok alakalı olduğunu ben de sanmıyorum ama motor performansının düşük olması kafami karıştırmıştı. Aracımı ekspertiz yapan yerlerde motor performans testine soksam bi fikir verir mi acaba siz ne dersiniz ? Araçta sürekli ariza lambası yaniyo, aracı aldığım kişi, motorun bazı parçalarının lpg ye uyum için değiştirildiğini bundan dolayı yandığını söylemişti, bi kaç usta bilgisayar kontrolünde bu ariza ile ilgili bi kayıt bulamadı ışığı da söndüremedi, bunla ilgili bi problem olabilir mi ?

      Sil
    3. Merhaba İkram Bey,aracınızın lambda değerlerinin kontrol edilmesinde fayda var.Büyük olasılıkla yanan arıza lambasıyla ilişkili olabilir.Aracınızın hava yakıt karışım ayarları doğru ayarlanamıyor olabilir.Lambda değerlerinin kontrol edilmesi faydalı olur.Aracınızı öncelikle direk benzine alıp akü kutup başlarını söküp,15 dakika sonra kutup başlarını takıp direk benzinde çalıştırarak bir kaç gün lpg'ye geçiş yapmadan benzinde kullanıp aynı sorunların devam edip etmediğini gözlemleye bilirsiniz.Saygılar

      Sil
    4. Götürdüğüm ustanın da tavsiyesiyle aracı bi kaç gün benzinde kullandım ama sonuç değişmedi, soğukken yine stop ediyordu. Kutup başlarını sökmemiştim, aracın ariza kaydını sıfırlamasi kendini resetlemesi için öneriyorsunuz sanırım onu bi deniyeceğim. Lambda ayarları ve ariza kaydını kontrol ettireceğim. Yardiminiz ve ilginiz için çok tesekkur ederim.

      Sil
  18. Slm 97 model 1.6 mpi tipo tüp sıralı sistem yeni buji hava filtresi yeni kaçak yok çalışma normal yakıt km de 45 kuruş subap sesi yok sıkıntı ne olabilir şimdiden teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aleykümselam Halil Bey,1997 model Fıat Tipo 1.6 Mpi aracınızın oksijen sensörünün ve egzos sisteminin kontrol edilmesi doğru olur.Oksijen sensörü görevini tam yapamıyor olabilir.Egzos sistemi tıkalı ise yakıtın artmasına neden olabilir.Ayrıca gaz beyninin motor ısındıktan sonra iyi şekilde ısınması gerekir.Gaz beyni tam ısınmıyorsa yakıtın yükselmesine neden olur.Saygılar

      Sil
  19. S.a Ali bey meraba
    Km de 50 krs yakıyorum aracım 97 uno 70sx enjeksiyonlu.
    Subap ve avans ayarı dışında herşeyi yaptım. 2 aydır uğraşıyorum lütfen bi akıl verin. Simdiden teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bugün eksozun delik olduğunu öğrendim 50 krş yakmamın sebebi bu olabilirmi

      Sil
    2. Aleykümselam Acar Bey,1997 model Fıat Uno Sx tek nokta enjeksiyonlu aracınızın yakıt tüketimi normalin çok üzerinde.Egzos'un delik olması yakıtın bu derece yükselmesine sebep olmasada biraz etkileye bilir.Subaplardan dizel çalışması gibi ses geliyor ise subap ayarlarının kontrol edilmesi doğru olur.Düşüncem aracınızdaki sorunun motor beyninden kaynaklandığı yönünde.Yapılması gereken bilgisayarlı gaz ayarı yapan yerlerde lambda değerinin yani hava yakıt karışım ayarının yüksek devirde ve düşük devirde kontrol edilip değerlerin normal olup olmadığının tespit edilip ayarlanmaya çalışılması.Motor beyni lpg'de çalışırken fakir karışım algılayıp fazla yakıt gönderiyor olabilir.Egzos sistemininde kontrol edilip delik haricinde tıkanma durumuna karşı kontrol edilmesi doğru olur.Egzos sisteminde tıkanma durumu var ise yakıtın yükselmesine neden olabilir.Saygılar

      Sil
    3. Teşekkür ederim sağolun. :)

      Sil
  20. Ali bey merhaba.
    Farklı bir tamirciye gittim fazla titriyo subap ayarı lazım dedi ve bende subap ayarı yaptırdım fakat yakitta değişen hiç bisey olmadı ve motorda daha önce olmayan bi ses geliyo traktör sesi gibi.ilerki zamanlarda düzelme ihtimali varmı.subap ayari yapan adam ayarin çok bozuk olduğunu söyledi. Çekiş arttı fakat yakıt aynı. 50 krs

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Acar Bey,subap ayarının en kısa zamanda aynı usta tarafından tekrar kontrol edilmesi doğru olur.Büyük olasılıkla subap ayarları çok sıkılmış olmalı.Yakıt tüketimi için hava girişini yarı yarıya kapatıp gaz ayarı yaptırıp denemenizi tavsiye ederim.Saygılar

      Sil
  21. Subap ayarindan sonra hava girisleri ayarlandi gaz ayarı yapıldı zaten.
    Acaba avans ayaridami gerekir

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oksijen sensörünün kontrol edilip gerekli görülürse yenilenmesi doğru olur.Saygılar

      Sil
  22. 2010 clio3 1.2 var bende subap ayarı yapılması lazım dedi usta biri ben yaparım 100tl diyor servise sordum 400tl ogrenciyim beni çok zora sokacak sanayi deki usta yapsa sorun cikarirmi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Murat Bey,2010 model Renault Clio 1.2 aracınızın subap ayarlarının kontrolünü renault araçlarında tecrübeli ustanın yapması doğru olur.Saygılar

      Sil
  23. Sa ali bey bende 2008 model honda civic var benzin lpg li benim arabanın sorunu hem sığukken hem sıcakken tekrarlıyor yoğun trafikte giderken aracın vites boşa alınca devir birden yükselerek sonrasında düşerek stop ediyor gaz filtresi hava filtresi yağ bakımı yeni yaptırdım gazcı ustası yakıt kelebeği boğaz kelebeği yada subab ayarından olur dedi acil yardım ederaeniz sevinirim saygılar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aleykümselam Mehmet Bey,2008 model Honda Civic Lpg'li aracınızın arıza tespit cihazına bağlanarak ön kontrolün yapılması gerekli.Sensör arızası yada boğaz kelebeği arızası olma ihtimali yüksek.Ayrıca aracınızı bir kaç gün direk benzinli olarak kullanıp aynı sorunun benzinde çalışırken yapıp yapmadığını kontrol etmeniz doğru olur.Saygılar

      Sil
    2. Çok teşekkür ederim ali abicim aynen dediğin gibi sanayide bir ustaya malinaya bağlattım bir parça dedi boğaz kelebeğinin ordaymış o parça değişim lazımmış ayrıca makinada arızalı yerleri görüp sıfırladı genellikle gazlı araçlarda bu modelde bu tip sıkıntı oluyormus usta senin dediğin gibi 50-100 km benzinde denersin dedi birde öyle bak bakalım sıkıntı olacak mı dedi sizede çok teşekkür ediyorum yardımınız için

      Sil
    3. Ali bey sa tekrar bir sorum olacak size aracı bazen çalıştırdığım zaman marş basarken gıjjj diye bir ses geliyor sizce sorun ne olabilir ona göre bir yol haritası çizeyim kendime birde bu ses triger kayışından kaynaklanabilirmi cevap bekliyorum sizden saygılar

      Sil
    4. Aleykümselam Mehmet Bey,2008 model Honda Civic aracınızdan marş esnasında gelen ses marş dişlisinden olma ihtimali yüksek marş motorunun iyi bir usta tarafından kontrol edilmesi doğru olur.Saygılar

      Sil
  24. Hocam s.a bende 2003 honda crv var 2.0i es motorda tık ses yok çekişi yokuş haricinde gayet iyi am 45 krş yakıyor sizce ne yapmalıyım cevabınız için şimdiden teşekkür ederim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aleykümselam Kıvanç Bey,2003 model Honda Crv 2.0İes aracınızın lpg tüketim değeri 45 krş ise arıza tespit cihazıyla ön kontrolün yapılıp lampda değerlerinin kontrol edilmesi doğru olur.Önerim aracınızın genel bakımdan geçip sensörlerin boğaz kelebeğinin temizlenip hava yakıt karışım ayarının yapılması yönünde.Saygılar

      Sil
  25. merhaba.opel corsa 98 model 1.4gls 16valf ecotech motor benzınlı aracım 6-7 ay önce trıger suboblar yenısı ıle degıstı kapak taslandı aracımda çekışınde gıdısınde bı sorun yok ses de yok suda yaga da eksılmede yok fakat araç benzınde 60-70 kurus yakmaya başladı bırde bu kış ayında normalde eksozdan çıkan beyaz buhar motor ısındıktan sonra bile kesılmıyor ne yapmam lazım bilgınıze ıhtıyacım var blgılendırırsenız sevınırım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Şefik Bey,1998 model Opel Corsa 1.4 Gls 16 Valf benzinli aracınızın öncelikle arıza tespit cihazıyla kontrol edilip lampda değerlerininde kontrol edilmesi doğru olur.Sorun oksijen sensöründe yada hava akışmetrede olabilir.Saygılar

      Sil
  26. DACIA LOGAN 1.4 MPI BENZIN/LPG li aracim
    yaklaşık 2 yildir aracim kislari daha cok yapiyor. mesela arabami aksam biraktim 6 da ve ertesi sabah calistirdim 5 dakika veya daha fazla benzinde calistirip bi 3 km gidiyorum ama devamli bi 7 yada 8 km gidiyorum daha fazlada olabilir kendi kendine gaz veriyor devir 20 ye kadr sabit kirmizi isikta duruyorum yine veriyor sonra kendiliginden normale dönüyordu bi usta gaz kelebegi dedi biri karburator dedi neyse son 5 gundur ise araba stop ediyor ve calistirinca gaz almiyor yada benzin almiyor daha dogrusu almaya calisiyor alamiyor gibi tarktor gibi ses cikarip hafif salliyor ve arac gitmeye kalksam gitmiyor sonra stop ediyor bekliyorum 10 dakika sonra calistiriyorum kendine geliyor simdide motor lambasi yandi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Deniz Bey,Dacia Logan 1.4 Mpi Lpg'li aracınızın aracınızın arıza tespit cihazına bağlanıp kontrol edilmesi gerekli.Sorunun kaynağı ısı sensörü,boğaz kelebeği yada oksijen sensörü olabilir.Saygılar

      Sil
    2. Merhaba deniz bey yorumlari okurken gordum bizdede 1.9 dizel megane vardi surekli kendi kendine gaz variyordu stop etmiyordu arada zor calisiyordu cok ugrastik bulamadilar en sonunda gaz sensoru arizali dediler ve olay cozuldu

      Sil
  27. Hocam merhaba reno siembol 2011 benzinli arabamı yeni aldım arabam sabah ilk çalıştırmadan gazda veya benzinde ısınmadan hareket halinde gaz yemiyor araba yıkılıyor sanki ve rolanti dalgalanması var sıcakken ve soğukta geç kavrama var kilometre 85.000 değişmedikçe bazende ilk çalıştırdıgımda afedersiniz eşek anırması sesigibi bir ses 3 saniye kadar kısılıp gidiyor ilk sahibi buji ler yeni değiştiğini söylüyor sıradan bir tamirci bilgisayara sayara bağlayıp piston 4 arza var demişti sizce ben arabamın neresine baktırayım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Emrah Bey,2011 model Renault Clio Symbol benzinli aracınızın arıza tespit cihazıyla ön kontrolün yapılmasında fayda var.Motor ısı müşünde,oksijen sensöründe yada hava akışmetrede sorun olabilir.Saygılar

      Sil
  28. Hocam 2005 model Opel Astra aracim var. 1. Araba boşta iken yokuş asagi iner ken istop etti. 1 ve 2 defa oldu bu olay 2. Birda sabahları sogukken çalıştırır ken gaz basmasam istop ediyor ama gaza bastim istop etmiyor. Ustaya götürdüm supob ayarı yapmak lazim dedi. Dogru mu sizce yaptirmak lazim boyle durumda. Benim fikrim disardan gelen havayi sanki ayarlayamiyor gibi dedim ustaya dikkate almadı beni.cvp verirseniz sevinirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Cengiz Bey,2005 model Opel Astra aracınızı çalıştırdığınızda şakırdama yada dizel gibi ses çıkarmıyorsa boğaz kelebeği ve rolanti motoru temizlenip hava filitresi yenilendikten sonra hava yakıt karışım ayarının kontrol edilmesi doğru olur.Saygılar

      Sil
  29. S.a ali bey bende peugeot 206 var araç benzinli arabanın yağ arıza lambası yanıyor. Gaza bastığında ya da araç vitesteyken lamba sönüyor araç boşta be rölantideyken tekrar yanıyor gaza basınca sönüyor yağını değiştirdik olmadı müşürü değiştirdik olmadı servise götürdük yağ filtresini değiştirdi bi hafta boyunca yanmadı şimdi tekrar aynısı olmaya başladı sizce ne olabilir

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aleykümselam İbrahim Bey,Peugeot 206 aracınızın yağ kanallarında tortudan dolayı daralma durumu yada yağ pompasında sorun olabilir.Daha önce yağ katkısı kullanıldı ise yağ kanallarını daraltmış yada yağın özelliğini bozmuş olabilir.Önerim motor yağını boşaltın,normal kırsal mazot ve 10 numara yağ karışımını motor yağ kapasitesi ölçüsünde motor yağ kapağından doldurun.Örneğin yağ kapasitesi 4 litre diyelim.2 litre mazot 2 litre 10 numara yağ.Bu karışımla motoru 5-10 dakika arasında rolantide çalıştırın yağ lambası yanarsa ara ara bir kaç sefer gaza biraz basabilirsiniz.Daha yağ tıpasını açarak mazot yağ karışımını boşaltın ve motor yağı ve yağ filitresini yenileyin.Yağ kanallarında daralma aşırı yağ tortusu gibi durum söz konusu ise aracınız eski haline dönecektir.Saygılar

      Sil
  30. merhaba; 2001 model fiat brava aracım var.aracımda devir yükselmesi vardı, gaz kelebeğini temizlettim, kelebeğe giden soketleri değiştirdim, devir yükselmesi bitti ama şimdide motor ısındığında debriyaja basıp vites değiştiriken ve yavaşlarken frene basıldığında stop ediyor. bir çok ustaya götürdüm kimse çözümü hakkında bir yorum veya tavsiye veremedi.özeliklede kavşaklarda sorun çok ciddi hale geliyor.sizin öneriniz nedir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Asya Hanım,2001 model Fıat Brava aracınızın arıza tespit cihazıyla ön kontrolün yapılması,rolanti motorunun temizlenip hava yakıt karışım ayarının kontrol edilmesi doğru olur.Saygılar

      Sil
  31. MERHABALAR BENDE 96 MODEL DOGAN SLX VAR ARACIM COK YAKIYOR.12 LT LPG İLE 80 KM YOL YAPIYOR.SABAH İLK ÇALIŞTIRDIĞIMDA TAKUR TUKUR SES GELİYOR.SONRA Bİ DAHA YAPMIYOR SOĞUKKEN VE İLK ÇALIŞMADA SES YAPIYOR.SEBEBİ NEDİR ACABA.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Mehmet Bey,1996 model Tofaş Doğan Slx aracınızdan motor soğukken gelen sesin usta tarafından bizzat dinlenip kontrol edilmesi doğru olur.Ses motor kulaklarından yada subaplardan kaynaklı olabilir.Fazla yakıt tüketme problemi için karbüratör ayarlarının subap ayarlarının,avans ayarının kontrol edilip ateşleme sistemindeki parçalar kontrol edildikten sonra hava yakıt karışım ayarını bilgisayarlı olarak yaptırmanız doğru olur.Ayrıca öncelikle egzos sisteminin tıkanma durumuna karşı kontrol edilmesi gerekli.Saygılar

      Sil
  32. Slm hocam bende 97 model toyota coralla var soğuk havada sabahlar ilk çalıştırdığım zaman harıltılı bir ses geliyor ama lpg ye geçince düzeliyor bir de egzoz da az da olsa mavi duman atiyorne yapmam gerek şimdiden teşekkürler.saygılarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aleykümselam 1997 model Toyota Corolla aracınızın büyük olasılıkla subaplarında ve segmanlarında yıpranma durumu söz konusu ustanın bizzat kontrol etmesi doğru olur.Aracınızın yokuşlardaki çekişinde zayıflık var ise ve aracın kilometresi yüksek ise motorun yıpranma durumundan kaynaklı sorunlar olabilir.Yapmanız gereken motor yağının önerilen kalınlıkta ve iyi durumda olduğundan emin olun.Motor yağında sorun yok ise hava filitresi çok eski değil tıkanma durumu söz konusu değilse kompresyon testi yapılarak motor durumu hakkında daha fazla bilgi edinile bilir.Saygılar

      Sil
  33. Selamün Aleyküm hocam opel astra 1.6 2010 model lpgli aracım var aracım 100.000 de motor soğukken araç stop ediyor ancak lpgye geçince hiç bir sorun kalmıyor aracımda, 3 ustaya götürdüm ikisi subap dedi birisi benzin pompası dedi aracımda ses vs. çekişten düşme yok yakıtıda 1 litreyle 9 km gidiyorum şehiriçi. ateşleme sistemine bakıldı. Araç rölantide beklersem gaza geçene kadar sönmüyor. Ancak gaza geçmeden gaz verdiğimde stop ediyor ve marşı geç alıyor biraz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aleykümselam 2010 model Opel Astra 1.6 Lpg'li aracınızın akü kutup başlarını söküp 15 dakika sonra tekrar kutup başlarını takarak benzinde çalıştırıp durum kontrolü yapabilirsiniz.Sorun devam ederse öncelikle arıza tespit cihazıyla ön kontrolün yapılması doğru olur.Subaplarda sorun olduğunu düşünmüyorum.Benzin pompasında sorun olma ihtimali olsada gereksiz masraf yapmamak için ön kontrolün yapılması doğru olur.Saygılar

      Sil
    2. Hocam selamün aleykum bugün kompresyon testi yaptirdim 220 psi çıktı 4 subapda ama sorunun kaynağını bulamadılar.subaplarda sıkıntı yok. Aküyü söktüm sabaha kadar bekledi benzinde bogulmadan çalıştı araç ama yine söndü 30 35 dereceye gelene kadar stop ediyor arac ve ilk çalıştirmada devir saati 800 de sabit ne onerebilirsiniz baska

      Sil
    3. Aleykümselam Baki Bey,2010 model Opel Astra 1.6 Lpg'li aracınızın gaz deposu üzerinde bulunan vanayı kapatarak direk benzin'e alıp ilk çalışma kontrolü ve gaz yeme kontrolünü yapın.Aracınız normale dönerse lpg sisteminde sorun olabilir.Sorun devam ederse arıza tespit cihazıyla benzinde çalışırken kontrol edilmesi doğru olur.Saygılar

      Sil
  34. Aracım bugün servisteydi. Usta tespiti yaptı. Lpg enjektörleri ilk marşta çalışıyor soğuk motorda normalde ısındiktan sonra geçer lpgye. Araç aynı anda lpg ve benzin püskürtüyor araç boğulup stop ediyor. Ama lpg göstergesindeki araç lpgye geçmemiş görünüyor olsada lpg aktif bir şekilde çalışıyormuş. Sorunumuz lpgdenmiş Teşekkürler ali bey ayni sorunu olan arkadaşlar lpgye baktirmadan subap degisimine ve kompresyon testine sokmadan araci subap degismeyin. 5 tane opel servisine gittim hepsi subap dedi bakmadan kronik sorun olarak görüyorlar subaplari ve ustayiz diye piyasadalar. Ali bey yardımlarıniz icin tekrar teşekkür ederim. Lpgde bu sorunu neyden yapabilir peki ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Baki Bey,2010 model Opel Astra Lpg'li aracınızda oluşan sorunun kaynağının tespit edilmesine sevindim.Hem benzin hemde lpg'nin aynı anda motora gönderilmesi sorunu gaz kesici valf yada lpg'ye geçiş ısı sensöründen kaynaklı olabilir.Sorunun kaynağının tespitini tam olarak lpg montaj ve bakım yapan yerlerde kontrol edilmesi doğru olur.Saygılar

      Sil
  35. 95 model dogan slx aracım bır ay önce ust kapak komple sıfırdan degisti subaplarıda dahil eskı kapakta aracım cok asırı derecede seri idi 4 viteste 170 cok rahat goruyordu yakıtı azdı sımdı araca yakıt yetişmiyor cekisi cok dusdu yapan ustaya soyldm eskiden aracım cok iyi gıdıyor du sımdı gıtmıyor dedim ust kapakla ilgili degıl dıyor ne yapmam gerekıyor motor durumu olurdu %93 motor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Osman Bey,1995 model Tofaş Doğan Slx aracınızın motorundan garip sesler gelmiyor ise avans ayarının ve gaz ayarının öncelikle kontrol edilmesi doğru olur.Motorda sesli çalışma durumu var ise subap ayarlarınında kontrol edilmesi gerekli.Saygılar

      Sil
  36. Merhaba ali bey renault 19 1.4 tek nokta enjeksiyonlu aracımda bi şıkırtı var çekişte gidişte bi sıkıntı yok duman atma gibi bişey de yok ama arabam dizel araba gibi şıkır şıkır ses yapıyo ustaya gösterdim bunların sesi böyle dedi ama aynı motorlu başka bi aracın çalışmasını gördüm benimki yanında traktör gibi ses yapıyo bunun subap ayarıyla bi alakası var mıdır kimi subap ayarı diyo kimi de yatak vuruyo diyo ama yatak vursa araba tek marşta almaz zorlanır diye düşünüyorum saygılar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Erdal Bey,Renault 19 1.4 aracınızın motor içi normal mazot ve 10 numara yağ karışımıyla temizlendikten sonra kaliteli motor yağı ve filitre değişimi yapıldıldıktan sonra ses gelmeye devam ederse subap ayrının kontrol edilmesi doğru olur.Motor içindeki eski yağı boşaltılıp 2 litre mazot ve 1.5 litre 10 numara yağı motor içine boşaltıp 5 -10 dakika çalıştırıldıktan sonra yağ mazot karışımı boşaltılıp yağ filitresi sökülüp yeni motor yağı ve yağ filitresi koyularak motor içinde biriken yağ tortularının temizlenmesini sağlaya bilirsiniz.Bu yağ tortuları yağlama yetersizliğine yol açıp ses yapmasına neden olabilir.Başka ustaya gösterip sesin yataklardan gelmediğinden emin olmaya çalışın.Yataklarda sorun var ise motorun rektefe yapılması gereke bilir.Öncelikle motor içi temizliği kaliteli motor yağı ve subap ayarlarının kontrol edilip sorunun devam edip etmediği gözlemlene bilir.Subap ayarını renault araçlarında uzmanlaşmış ustanın yapması doğru olur.Saygılar

      Sil
  37. İyi günler hocam araç 2000 model palio 1.6 16V benzinde sıkıntı yok sıralı sistem brc marka lpg takılı araçta arabanın gaz düğmesine basar basmaz titreme başlıyor ve buji kablosunun birinde çekince hiç tepki vermiyor ne yapmamızı önerirsiniz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba 2000 model Fıat Palio 1.6 16 valf Lpg'li aracınızın lpg enjektörlerinin öncelikle kontrol edilmesi gerekli.Ayrıca buji ve buji kablolarının ve gaz ayarının kontrol edilmesinde fayda var.Saygılar

      Sil
  38. Iyı aksamlar hocam su anda gaz 2750 10 tl gaz alıyom 35 km anca yapıyo gaz ayarım ıyı yapıldı arac skoda favorıt sbop ayarı yapıldı bujıler degıstı hava fıltre degıstı gaz ayarı yapılmasına ragmen bu kadarkm yapıyor gecen sene 50 km kısın yapıyordu normalmı sızce cevaplarsanız sevınırım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Skoda Favorit aracınızın kış şartlarında 10 Lira gaz(3.6 Litre Lpg) ile 35 kilometre yapması normal. Motor yağının kaliteli seçilip yenilenmesi ve aracın sakin kullanılması(gaz'a yavaş yavaş basılması) biraz daha fayda sağlaya bilir.Saygılar

      Sil
  39. Hocam merhaba bende 1998 opel corsa swing var 8 valf.. Sorunum arac titreme yapiyo.. Egzos muayenesinden bile gecemedi.. Seyir halindeyken ani frende ve vites bosa alinca stop ediyo sorun ne olabilir.. Tesekkurler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Elif Hanım,1998 model Opel Corsa Swing aracınızın öncelikle rolanti,hava yakıt karışım ayarının yapılması doğru olur.Sorun devam ederse fren merkezinden yada bağlantı hortumlarından hava kaçağı yapıyor olabilir.Öncelikli olarak hava yakıt karışım ayarının kontrol edilmesi doğru olur.Karbüratörlü araçlarda lpg gaz ayarı yapma başlıklı sayfamıza göz atmanız yararlı olur.Saygılar

      Sil
    2. slm Ali akpinar herkesi bilgilendiriyosunuz herkes yapmaz cok sagolun

      Sil
  40. Hocam ben 98 UNO 1.4sxie tek nokta enjeksiyonlu araba aldım muayenesi yeni muaneden önce buju ve kabloları bobini subop ayarı tüp tankı falan değişmiş şuan araba bende sorunsuz ama çok yakıyor tüp beyni eski dediler değiştim ayar yaptırdım yine aynı araştırmalar sonucu ustaya gittim bu bak diye adam etesleme de sorun yok subop ayarında da sorun yok motor on numara dedi eksozuna varana kadar baktirdim hepsi iyi bütün bunlara rağmen neden hala çok yakar anlamadim yakıt değeri şehiriçi 100km 13.5 LPG bitirdi LPG şuan 2.70 kkmde 35 krsa denkgeliyor çok degilmi ne yapabilirim LPG sistemi düz sistem tek fark benzinde çalışıyor gaza basıp 2000 deviri geçirdim mı gaza geçiyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Murat Bey,1998 model Uno 1.4 Sxie aracınızın hava girişinin yarısını kapattırıp hava filitresi yenilendikten sonra tekrar gaz ayarı yaptırmanız ve avans ayarının iyi şekilde yapılması büyük olasılıkla yakıt tüketimini düşürecektir.Saygılar

      Sil
    2. Hocam yanitiniz için çok teşekkür ederim hava girişi yarısı bantlı ayar yapıldı görünürde sorun yok ama yakıt fazla anlamadım bu türlü başka müdahale edebileceğimiz yer varmıdır yoksa razı olup böyle mı kabul edeceğiz

      Sil
    3. Avans Ayarının avans tabancasıyla iyi şekilde ayarlanması doğru olur.Saygılar

      Sil
  41. Selamun aleyküm hocam ben de 1.6 tempra karbüratörlü tempra var aracım kmde 50 kurus yakıyor ve motor sesini iceriye dizel gibi alıyor düz yolda gaza aniden bastıgım zaman serileşmiyo yavas yavas hızlanıyo rampaa aşagı inerken gazdan ayagımızı cektimi kendini salıyo arac buna nasıl bir cözüm getirebilirz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aleykümselam Tamer Bey,Fıat Tempra 1.6 Karbüratörlü aracınızın ateşleme sistemindeki parçaların kontrol edilip karbüratörünün temizlenip hava filitresi yenilendikten sonra gaz ayarının ve avans ayarının yapılması ve subap ayarlarının kontrol edilmesi motor yağının yağ filitresinin yenilenmesi kısaca genel bakımdan geçmesi sorunu çözecektir.Saygılar

      Sil
  42. Selamunaleyküm hocam 2003 model renault laguna ll 2.0 16 v. Otomatik vites lpgli aracım dizel aeaç gibi ses çıkarıyor. Şehir içinde çok hantal şehir dışınsa ise kadranda 260 yazmasına rağmen 140 geçince motor patlıyacak diye korkuyorum. Rampalarda resmen bayılıyo 2. Vitese kadar düşüyo. Böyle güçlü motora sahip bir aracın nu performansı normalmidir. Ne yapmalıyım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aleykümselam Emre Bey,2003 model Renault Laguna 2.0 16 valf Otomatik vites Lpg'li aracınızın motor yağının ve yağ filitresinin iyi durumda olduğundan emin olun.Motor yağında sorun yok ise subaplarda yada subap iticilerinde sorun olabilir.Ustanın aracı bizzat kontrol etmesinde yarar var.Arıza tespit cihazına bağlanıp ön kontrolün yapılması gerekli.Saygılar

      Sil
  43. selamunaleyküm bende 2011 model honda civic var. aracım 1.vitesde hafif bir tekleme oluyor. benzinde bunu az yapıyor ama lpgde sık oluyor. ne yapmalıyım yardımcı olurmusunuz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aleykümselam 2011 model Honda Civic aracınızın ateşleme sistemindeki parçaların,boğaz kelebeğinin ve subap ayarının kontrol edilmesi doğru olur.Motorda dizel gibi ses geliyorsa subap ayarından olabilir.Özellikle yokuş çıkarkende tekleme durumu oluyor ise ateşleme sistemi parçalarının ve boğaz kelebeğinin kontrol edilmesi doğru olur.Yakıt tüketiminde yükselme durumu söz konusu ise oksijen sensörününde kontrol edilmesinde fayda var.Saygılar

      Sil
  44. selamunaleykum hocam verdiğiniz bilgiler için teekkürler. tam olarak izah etmek istiyorum. 1.vitesde ayağımı gazdan çektiğimde devir çabuk düşüyor ve tekliyor. ses ile bir sıkıntım yok tek sıkıntı bu tekleme

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aleykümselam 2011 model Honda Civic aracınızın boğaz kelebeğinin kontrol edilmesinde yarar var.Saygılar

      Sil
  45. Sa ali bey benim 2008 model honda civic tekleme yapıyor ve stop ediyordu daha öncede sana yazmıştım bogaz kelebegini temizletmemi önermiştin geçen gün temizlettik parçayı baya kurum bağlamış usta benzinle fırçayla temizledi şu anda sıkıntı yok gibi eğer sorun tekrar ederse ne gibi vir yol izlemem lazım saygılar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aleykümselam Mehmet Bey,boğaz kelebeği düzgün temizlendi ise sorunun tekrar edeceğini düşünmüyorum.Yakıtınızı mümkün olduğunca güvendiğiniz yerden almanız doğru olur.Saygılar

      Sil
  46. Merhabalar 1.4 uno sxie sahibiyim.Aracim asiri fazla yakiyor.Musurlere kadar degisebilecek herseyi degistirdik.Gaz ustam kisilabilecek kadar gazi kisti.En son su anda sente ayari lazim artik dedi cunku bundan fazla ayarlayamiyoruz babinda.Uno icin bu ayari yapabilir miyiz cok vakit alan bir iscilik mi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Fıat Uno 1.4 Sxie aracınızın sente ayarını ustanın kontrol etmesi doğru olur.Sente ayarı ustalık ve tecrübe isteyen bir kontrol.Saygılar

      Sil
  47. Selamun aleykum ali ustam bizlere burda yardimci olduğun için allah senden razi olsun bende 1993 model tofaş var alali 3 ay oldu motorunda aldıktan sonra sorun cikti bazi parcalari degisti bazilarida rektefiye oldu usta bi ay kullan subop ayari yapalim dedi bi ayı askin kullandim subob ayari yapildi akabinde karborotorcuye götürdüm gevsek olmus subob ayari yapamamis dedi farkli bi ustaya gosterdim senin icin sorun teskil etmem biraz gevseklik var dedi ama sıkıntı yapmaz dedi sizin görüşünüz nedir yardimci olirsaniz sevinirim hayirli kandiller

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aleykümselam 1993 model Tofaş aracınızın subap ayarının tekrar yapılması doğru olur.Çok ince hassas bir ayar iyi bir ustanın yapmasında fayda var.Saygılar

      Sil
  48. iyi gunler Ali bey aracım golf 5 2007 model 1.6 duz motor k:194.800 dedır.aracım rolantı de titreme,devır basma(gaz sesı cıkıyor) ve motorum da tık tık tıkdıye ard arda ses geliyor aracımda agza bastıkca zor hızlanıyor cok yakmaya basladı ve rampada gucu azalıyor sızce sorun nedır.şimdiden tesekkurler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Can Bey,2007 model Wolsvagen Golf 1.6 aracınızın düzensiz hava almasına sebep olabilecek boşluk yada patlak hortum kontrolü ve ateşleme sistemi kontrolü yapılmalı.Arıza tespit cihazına bağlanarak ön kontrolün yapılıp. Hava akışmetre,boğaz kelebeği oksijen sensörünün ve rolanti motorunun öncelikle kontrol edilmesi doğru olur.Ustanın aracı bizzat kontrol edip subap sisteminde sorun olup olmadığını kontrol etmesinde fayda var.Saygılar

      Sil
  49. Ali bey merhabalar, 88-2.0 GLS manuel Taunus aracım var, arabam çalışma sorunu var bunun için gaz regülatör değişti, karbüratör bakımı oldu,sente ve subap ayarı oldu ama hala problem aynı. Ayrıca arabamda huzursuz bir çalışma var gaz yemiyor devir düştü ve ilk kalkışta tam gaz veriyorum araç yavaş yavaş kalkıp birden hızlanma yapıyor kontrol edemiyorum. Gaz ve benzinde aynı sorun var acaba problem ne olabilir? Cevap ve yardım için şimdiden teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Kamuran Bey,1988 model Ford Taunus 2.0 Gls aracınızın emme manifoldunun bağlantı hortumlarının kontrol edilmesi gerekli.Emme manifoldundan yada karbüratör kısmından düzensiz hava alıyor olabilir.Ayrıca ateşleme sistemindeki parçaların kontrol edilmesinde fayda var.Saygılar

      Sil
  50. Hocam merhabalar sorum şu 98 UNO aracım sabah calistirdigimda kayış sesi geliyor baya bı ötüyor ustaya gösterdim v kayısı gerginliği iyi dedi o ses başka neyden olabilir her sabah yapıyor rahatsız edici şimdiden teşekkür ederim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Murat Bey,1998 model Fıat Uno aracınızdan gelen kayış ötme sesi için kayışın üzerine ve bağlı olduğu kasnağın üzerine biraz bebek pudrası döküp(berberden biraz alabilirsiniz) aracı çalıştırın bir kaç saniye sonra ses azalıyor yada kesiliyorsa kayış yıpranmış olabilir.Ses kesilmiyor ise su devirdaim pompasından yada şarj dinamosunun bilyalarından kaynaklı ses olabilir.Saygılar

      Sil
    2. Ali bey yardiminiz için teşekkür ederim evet yaptım dediğinizi pudra dokunce hiç otmedi ses gitti kayışı degistirsem mı yoksa v kayış spreyi varmış ondan alıp sıksam mı hangisini onerirsiniz şimdiden teşekkür ederim

      Sil
    3. Merhaba Murat Bey,kayışın yenilenip kasnak içinin yağlanma durumuna karşı temizlenmesi doğru olur.Saygılar

      Sil
  51. Merhaba Ali Bey aracım 2007 model honda cıvıc otomatik.lpg li sabahları zor çalışıyor gaza geçmeden fitese atınca stop ediyor. Araba sabahtan sonra ısınınca normale dönüyor.lpg ustasına götürdüm gazla ilgili sıkıntı yok sübop ayarı yaptır dedi
    Ptoblem ne acaba. Tşkler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Metin Bey,2007 model Honda Cıvıc aracınızın subap ayarı ve boğaz kelebeğinin temizlenmesinde fayda var.Saygılar

      Sil
  52. Merhaba ustam aracım 95 dogan s çalışınca dizel araba gibi çalışıyor şıkır şıkır ustaya götürdüm subap ayari için subap ayarın iyi dedi kimisi biraz bozuk dedi ama 3 üstada subap la alakası yok gömleklerden geliyordur dedi motor inecek falan dediler araba önceden hareket görmüş gömlekler yaralanmıştır dedi doğrumudur sizce subap ayari yaptırsam düzelirmi sesi bilgi verirmisiniz aracı aldığımda yeni motor yapıldiye demişlerdi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Osman Bey,1995 model Doğan S aracınızın üst kapağını dinlediğinizde ses motorun üstünden geliyor ise ve ses çok fazla değilse subap ayarının iyi bir usta tarafından yapılması doğru olur.Aracınız daha önce hararet gördü ve ses fazla ise silindir kapağının açılarak subapların yenilenmesi gereke bilir.Aracınızı birde silindir kapakcıya gösterip sesi dinlemesi doğru olur.Saygılar

      Sil
  53. Merhaba Ali Ustam. Benim aracım 2009 Mazda 3 LPG var. Araç hem benzinde hem LGP'de motor titreme yapıyor. Ancak çekişte düşme yada yakıtta artış yok. 2 ustaya gösterdim. Biri cihaza takıp baktı bir sorun yok, artarsa subapları değiştiririz dedi. Diğeri LPG enjektöründeki gaz borularını sıkarak kontrol yaptı, o da subapları değiştirelim dedi. Ama 2si de pek emin konuşmadı. Arıza ışığı da bir kaç haftada bir belli süreliğine yanıyor ve sonrasında sönüyor. Sizin yorumunuz nedir? Saygılar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba 2009 model Mazda 3 Lpg'li aracınızın boğaz kelebeği,rolanti motoru ve oksijen sensörünün temizlenip ateşleme sistemi kontrolü yapılarak ateşlemenin sağlıklı çalıştığından emin olun.Ayrıca hava filitresi yenilendikten sonra lampda değerlerinin kontrol edilmesi doğru olur.Motor yanma odası içerisinde kurum oluşması durumuna karşı ve enjektör sağırlaşması durumuna karşı würt enjektör temizleyici kullanıp aracı 4-5 gün direk benzinli olarak kullanmanızı tavsiye ederim.Saygılar

      Sil
  54. Merhaba usta. Aracım Focus2 2007 otomatik benzin lpg.
    Aracım çok yakıyor expertiz raporunda subap ve iticiler den ses geldiği söylendi ve aracın ekranında 100 kmde 17 lt yaktığı gösteriyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba 2007 model Ford Focus Otomatik Vites Lpg'li aracınızın subap iticilerinin öncelikle kontrol edilip gerekli görülürse takım olarak yenilenmesi doğru olur.Saygılar

      Sil
  55. Ali abi öncelikle sana çok teşekkür ediyorum bizi bilgilendirdigin için bu sıralar farklı bir sıkıntı yaşıyoruz aracımda 2008 model honda civic aracımın debriyaj baskı balata yaklaşık 5000 km önce değişim yaptırdım şu aoralar arabamın debriyaj biraz yukarda kavramaya ve ara sıra motor soğukken biraz zor geçmeye başladı sizce sıkıntı ne olabilir cevap yazarsanız çok sevinirim saygılar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Mehmet Bey,2008 model Honda Civic aracınızın debriyaj merkezleri kontrol edilerek yağ kaçağı olmadığı kontrol edilmeli.Yağ kaçağı yok ise debriyaj yağı yenilenerek havasının alınması doğru olur.Ayrıca şanzuman yağının kontrol edilerek gerekli görülürse yenilenmesi yada yağ ilave edilmesi uygun olur.Saygılar

      Sil
  56. Ali Bey iyi günler. Aracım 2000 model Doğan 1.6 ie. Sorunum ise 2017 Ocak ayı içerisinde motor yağını ve yağ filitresini değiştitdirdim. Usta motora 20-50 yağ koydu. Yaklaşık 4 lt. Kadar. Yağ değişimi hemen sonrası motordan çıt çıt diye ses gelmeye başladı. Yağ değişimi öncesi kesinlikle ses yapmıyordu. Ustaya sesin kaynağını sorduğumda ise subapların yağa alışmadığını ve alıştığında ise sesin kesileceğini söyledi. Aradan 4 ay geçti ses hala kesilmedi bazen az bazende daha belirgin oluyor. Sizce bu ses neden kaynaklanıyor olabilir. Şimdiden teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba İlhan Bey,2000 model Doğan 1.6 İe aracınızın motor yağının ve filitresinin tekrar kaliteli olarak yenilenip durum kontrolü yapılması doğru olur.Kullanılan yağ yada yağ filitresi kalitesiz olabilir.Saygılar

      Sil
  57. Selamun aleyküm ali bey 2006 model 1.3 cdti 6 ileri opel atra h ım var 1. Vitese geçerken zorlanıyo 2. Vitese geçerken ses yapıyo bunun nedeni ne olabilir şimdiden çok teşekkür ederim iyi günler

    YanıtlaSil
  58. Aleykümselam Hasan Bey,2006 model 1.3 Cdti aracınızın senkromeçlerinde yıpranma çizilme durumu olabilir.Öncelikle şanzuman yağının kontrol edilerek gerekli görülür ise yenilenmesi yada yağ ilavesi yapılması doğru olur.Ayrıca kaliteli şanzuman yağ katkısı kullanmanız sorunu çözebilir.Saygılar

    YanıtlaSil
  59. S.a ali bey 94 model kartal aracım lpg li yakıt sarfiyatı bayaği fazla lpg sistemini komple yeni degistirdim ama yakıtta fazla bi fark olmadı kmde 50 60 krş yakıyor ne yapmam gerekiyor ne tavsiye edersiniz ustalar sürekli parca degistiriyorlar ama bi sonuc alamiyorum sibop ayarı yaptırmadım etkilermi cekiside fazla yok aracın

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aleykümselam 1994 model Tofaş Kartal Lpg'li aracınızın karbüratörünün temizlenip subap ayarının ve avans ayarının iyi şekilde yapılıp egzos sisteminin tıkanma durumuna karşı ve teker bilyalarının yıpranıp zor dönme durumuna karşı kontrol edilmesi doğru olur.Saygılar

      Sil
  60. S.a ali bey. Rover 216 98 1.6 bnzin lpg li aracım. Araç çekişten düşme. rolantide ve giderken boşa aldığı da araç gazda stop ediyor ama bnzinde etmiyor. Ama ikisindede rölanti ara ara dalgalanıyor. Bu dalgalanmayı bnzinde atlatıyor ama gazda birinde atlatsa diğerinde stop ediyor. Ama araç sadecd boşta iken ve gaza basılmıyorken yapıyor. Ve ne zaman yapacağı belli olmuyor. Aracın motoru yapılalı 1 ay kadar oldu. Motor yapıldıktan sonra lpg deki stop etme olayını çözemediler. Bnzinde günümüz fiyatlarıyla kullanılamıyor. Şimdi de çalıştırdığımda aracı şik şik şik diye bir ses gelmeye başladı. Motor yapılmadan evvel subaplar patlamış ve 1 pistonda basınç yoktu. Ne yapıldıysa bu gazda stop etmeyi çözemedik. Rölanti motoruda değişti boğaz kelebeğide. Gaz ayarıda yapıldı ama nafile. Bu bnzindeki rölanti bozukluğu hallolursa gazdaki stop etme kesilir mi dersiniz. Sürekli bi rölanti bozukluğu yok. İki yakıtta da arada bir yapıyor ama gazda sönüyor. Neŕye gideceğim artık bilmiyorum. Araçtan soğudum bu yüzden. Yardımcı olursanız sevinirim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aleykümselam 1998 model Rover 216 1.6 Lpg'li aracınızın oksijen sensörü,krank devir sensörü,boğaz kelebeği konum sensörünün ve soket bağlantılarının kontrol edilmesi doğru olur.Saygılar

      Sil
  61. Slm ali bey 97 model hyundai accent ls modeli aracım yarım motor tamiri yapıldıktan sonra baya çekişten düştü gaza basıncada gaz tepkileri baya ağırlaşmış sizce sorun ne olabilir cevaplarsanız sevinirim şimdiden teşekkür ederim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Mehmet Bey,1997 model Hyundai accent 1.3 Ls aracınızın karbüratör ayarının, gaz ayarının ve avans ayarının kontrol edilmesi doğru olur.Sayglar

      Sil

Popüler Yayınlar