Araç seyir halindeyken özellikle yokuş çıkarken yada aracın üzerinde yük varken veya kalkış esnasında tekleme yapıyorsa muhtemel sorun ateşleme sisteminden kaynaklanır.
Buji kurum bağlamış,yağlanmış olabilir.Buji kablosu deforme olmuş ateşlemeyi kaçırıyor yada tam olarak elektriği bujiye gönderemiyor olabilir.Distribütör kapağı içinde bulunan iletkenler kirlenmiş deforme olmuş olabilir.
Endüksiyon bobini kablo bağlantıları gevşemiş yada oksitlenmiş olabilir.Akü kutup başları gevşek yada oksitlenme olabilir.Tevzi makarası kirlenmiş yada yağlanmış olabilir.
Kablo bağlantıları tek tek gevşeklik ve oksitlenme yada ıslanma olup olmadığı kontrol edilir.Oksitlenme varsa ince zımparayla temizlenir.
Teklemenin ve sarsıntılı çalışmanın diğer sebepleri araç rolantide sarsıntılı çalışıyorsa avans ayarı bozuk olabilir,boğaz kelebeği kirlenmiş olabilir.
Diğer bir husus motora düzensiz hava giriyor olabilir.Motora düzensiz hava girişine sebep olabilecek boşlukların kapatılması ve hava filitresinin tıkalı olmamasına dikkat edilmesi gerekir.
Yakıt filitresi tıkanmış motora düzensiz yakıt gidiyor olabilir.
Enjeksiyonların biri yada bir kaçı tıkanmış olabilir. Yakıt kalitesiz yada yakıt içinde fazla pislik ve hava olabilir.
Kompresyon basıncının düşmesi motorun sarsıntılı çalışmasına sebep olabilir.Piston aşağı doğru inerken hava çekişi yapar.Piston yukarı doğru çıkarken hava sıkıştırılır.İşte bu sıkıştırma esnasında piston çevresinde bulunan segmanların aşınmış olmasından dolayı hava piston kenarlarından sızar.Ateşleme esnasında hava yakıt karışımı ne kadar iyi sıkıştırılırsa patlama şiddeti o kadar iyi olur ve piston patlama şiddetiyle beraber aşağı doğru itilir.Havanın segman kenarlarından sızması sonucunda hava yakıt karışımı iyi şekilde sıkıştırılamaz ve patlama şiddeti düşer. Piston daha zayıf şekilde aşağı doğru itilir bu durumda motor gücünün düşmesine ve motorun sarsıntılı çalışmasına neden olur.
Subap ayarının bozuk olması motorun sarsıntılı çalışmasına neden olur.Aynı zamanda kompresyon basıncının düşük olması ve subap ayarının bozuk olması sonucunda sarsıntılı çalışmayla beraber çekişte düşme de görülür.
Merhabalar Ustam,
YanıtlaSilBenim 1999 model Fiat Paliom var, sıralı sistem lpg takılı, araç motor sogukken ilk çalıştırmada benzinde iken yola çıktığımda araçta tekleme oluyor, sanki gaz yemiyor gibi 1. vites devirinden sonra sanki tıkanıyor gibi araç gaz yemiyor, boşa alıp rolantiye bırakırsan böyle olmuyor ama vites atıp ilerlemek istediğinde sorun tekrarlıyor. Ama vites geçişlerini 3000 bin devirde değilde 5 binlerde falan yaparsam olmuyor. Yüksek gazda olmuyor enjeksiyonda olabilir mi acaba? sizde nedeni nedir acaba bu teklemenin.
Merhaba Emrah Bey,1999 model Fıat Palio aracınızın lampda değerinin kontrol edilmesi doğru olur.Hava filitresi ve bujileri yenileyip boğaz kelebeğinin temizlenmesi doğru olur.Saygılar.
SilAli bey Mehaba, cevabınız için teşekkür ederim. Aracı 5 ay önce almıştım ve aldığımda bujileri ve hava filtresini değiştirdim. Kelebeğede başka bir şey için gittiğimde usta bikaç sefer temizleyici sıkmıştı. Aracım enjekaiyonlu ve bikaç defa enjeksiyon püskürtme simgesi sürekli yandı.
YanıtlaSilMerhaba Emrah Bey,yakıt deposunua würth enjektör temizleyici ekleyip bir kaç gün benzinli olarak kullanıp kontrol etmeniz faydalı olur.Saygılar
SilMerhabalar, Ali bey, 1999 model fiat palio için, dediğiniz würth enjektör temizleyiciyi alıp, yaptım fakat pek bi değişiklik olmadı. Hala tekleme sorunu var. Memlekette usta contada kaçak olabilir demişti. bunun doğruluğu nedir sizce. Araba ibre olarak çeyrek sıcaklığın üzerine çıktığında bu tekleme sorunu olmuyor. (hatırlatma sabahları ilk çalıştırmadan 2 dakka sonra gaz ibresini 2 lere çıkarttığımda 20-ile 25 arası sürekli in çık yapıyor.)Teşekkür ederim.
SilMerhaba Emrah Bey,1999 model Fıat Palio aracınızın rolanti motorunun ve gaz kelebeğinin temizlenmesi uygun olur.Benzin filitresinin ve yakıt geri dönüş valfinin kontrol edilmesinde fayda var.Saygılar
SilAynı sıkıntı bendede vardı ronaltide araç sallama yapıyor birkaç yere gittim en son sente ayarı bozuk ayarlanması gerek dedi usta ve ayarı yaptı ve o sallama kayboldu
SilAracım 2011 model symbol 1.2 benzinli. Durduğu yerde titreme yapıyor. Önce gazdayken yapıyordu. Şimdi benzinde de yapıyor. Devir ibresi kendi kendine yükseliyor
YanıtlaSilMerhaba Mehmet Bey,2011 model Renault Clio Symbol 1.2 aracınızın rolanti motorunun ve gaz kelebeğinin kontrol edilip temizlenmesi doğru olur.Saygılar
SilSlm ali bey benim Opel combo 1.3 dizel aracın soğuk motorda sabah öğle akşam farketmez araç ilk çalıştığında siyah duman atıyor ve ve motor sarsıntılı çalışıyor enjokterlerine bsktirdim birşey yok pompaya bsktirdim sıkıntı yok itici sesi var fakat iticiler sarsıntılı çalışmasına sebep olur mu saygılar
YanıtlaSilMerhaba Mevlüt Bey,Opel Combo 1.3 Dizel aracınızın subap iticilerindeki sorun motorun düzensiz çalışmasına,sarsıntılı çalışmasına,çekişten düşmesineve siyah duman atmasına sebep olabilir.Saygılar
SilPeugeot Partner Arabayi frene basip durdurunca ve ayagimi frenden cekince araba duracak gibi oluyor ve tekrar calisiyor sebebi ne olabilir tesekurler
YanıtlaSilMerhaba Fren westinghausun kontrol edilmesi uygun olur.Saygılar
Silslm ali bey aracım 1996 model Ford fiesta aracım da kalkışta teklıyo ve vites geçişlerinde ışıklarda durdummu kalkışta aynı sorunu yaşiyoruz rölantideyken gaza sonuna kadar bastıgımızda araç gene tekliyo stop edecek duruma geliyo teşekkürler
YanıtlaSilMerhaba Ali Bey,1996 model Ford Fiesta aracınızın ateşleme sistemindeki parçaların ve hava girişinde düzensizlik yaratacak boşluk varsa kapatılıp hava yakıt karışım ayarının kontrol edilmesi,boğaz kelebeğinin temizlenmesi doğru olur.Saygılar
SilMerhabalar Ali bey, benim Fiat palio 1.6 aracımda sabahları yda motor tam soğukken çalışırken bir sorun yok 1 dakika çaöışıp yola çıltıktan sonra gaz yemiyor, zorlarsam yüksek devir gaz ile tekleyerek gidiyor ama bu baya sarsıntılı oluyor. Benzinde yaptığını düşünüyordum yazdımda size. Ama gaz sistemimi yenilettirdim gaza geçiyor 1 dakka içinde fakat benzin yada gazdada olsa araç 40 50 derceye gelene kadar bunu yapıyor. Sonrasında hiçbir sıkıntı yok. Bir sefer hararet yaptırdım araç kendini stop etti. Suyu bitmişti tamamladım devam ettim. Contada su kaçağı olabilir mi? Yağda bir gariplik hissetmedim.Teşekkürler.
YanıtlaSilMerhaba Emrah Bey,Fıat Palio 1.6 aracınızın lpg'ye geçiş değerini 40 dereceye ayarlanıp tekrar durum kontrolü yapılabilir.Radyatör yada takviye kabındaki su seviyesinde sürekli azalma durumu söz konusu değilse hararet seviyesi normal değerlerde ise silindir kapak contasında sorun olduğunu zannetmiyorum.Önerim lpg montajı yaptırdığınız yerde lpg sistemini kontrol ettirip lpg'ye geçiş değerini 35-40 derece olarak ayarlatmanız.Lpg sistemiyle bağlantılı bir sorun olabilir.Saygılar
SilMerhaba Ali Bey, Cevabınız için teşekkür ederim. lpg'ye geçiş değerini 40 dereceye ayarlatsam bu seferde benzinde iken yapıyor. Ateşleme sisteminden kaynaklı olabilir mi? araç ısındıktan sonra bu tekleme olayı ortadan kalıyor. Su eksitme olayıda 1-2 haftada bir yarım litre su eklemesi oluyor.
SilMerhaba Emrah Bey,Lpg sisteminin kontrol edilmesi yönündeki düşüncem,lpg 'ye geçiş sırasında motora
Silhem benzin hemde lpg gönderiliyor olabilir.Motor belli bir ısıya ulaştıktan sonra sadece lpg gazına geçiş yapıyor motor çalışması normale dönüyor olabilir.Su eksiltmesi durumunu göz önünde bulundurunca gözle görülür su kaçağı yok ise silindir kapak contasında küçük çaplı su kaçağı motor yanma odasına kaçıyor motor ısındıktan sonra genleşmenin etkisiyle su kaçağı ortadan kalkıyor olabilir.Motor ilk çalıştırıldıktan sonra 5-10 dakika süreyle egzosdan su atması durumu varmı kontrol edilebilir.Saygılar
Merhaba Ali Bey, Desteğiniz ve yardımlarınız için çok teşekkür ederim. Dün sonunda bir usta akıl edip, oksijen sensörünü kontrol etemeyi akıl etti ve kontrolü sonrasında sensör dağılmış çıktı. Sensör değişti ve sorun ortadan kaltı. Sabah ki kontrolümden sonra. iyi çalışmalar.
YanıtlaSilÖncelikle merhaba yardım ederseniz sevinirim bugün aracında teklemeye sorunu oldu ve goturdugum usta kompresyon ölçümü yaptı ve 2 . Silindirin çatlak olduğunu söyledi ve bu bende bi kuşku yarattı bu mümkün mudur kapalı kutu sonuçta ve aracın 78000 km bu durum karşısında nasıl bi yol izlemeliyim çünkü çıkan maliyetler dudak ucuklatici bilgilendirirseniz sevinirim ali bey
YanıtlaSilMerhaba aracınızın marka ve modelini belirtmemişsiniz.Tekleme sorununa bir çok parça sebep olabilir.Önerim aracı servisinde kontrol ettirmeniz.Mümkünse bir kaç ustaya daha gösterin.Daha ayrıntılı bilgi verebilirseniz yardımcı olmaya çalışabilirim.Saygılar
Silselamun aleyküm. usta 2005 renault master dizel arabam var. araba çalışır vaziyette hareketsizken tekleme yapıyor. sanayiye goturdukk enjektorden dedi degistik yine aynisi. usta sorunu nedir bu arabanin
YanıtlaSilAleykümselam 2005 model Renault Master dizel aracınızın akü kutup başlarını söküp 15 dakika sonra tekrar bağlayın.Sorun düzelmez ise yakıt filitresinin,hava filitresinin ve katalitik konvertörün kontrol edilmesinde fayda var.Sorun bulunamaz ise arıza tespit cihazıyla kontrol edilmesi gerekli.Saygılar
Silselaminaleykum benim 2001 model 1.6 benzinli otomatik vites golf 4 aracaim var benim sorunum sabahlari veya motor sogukken arabam sarsitinili vites gecisleri yapiyor 3 cu vitese geciginde bu sorun olmuyor isiklarda veya stoplarda durdugumda araba hem patanaj cekiyor hem kabinideki tum yolcularin his edecegi kadar sarsintili kalkiyor motor biraz isindiginda yani 10 dakika sonra araba normale donuyor tamirciye goturdum bisey bulamadi lufen yardimci olun
YanıtlaSilAleykümselam 2001 model Wolsvagen Golf 1.6 Otomatik vites aracınızın yaz ayında tekleme problemi yok ise şanzuman yağının kaliteli olarak yenilenip,ısı sensörünün kontrol edilmesi doğru olur.Saygılar
Silmerhaba arac 2000 kartal i.e fabrikasyon lpgli enjeksiyon aktif sokulmemis benzinde ve gazda patlama ve tekleme oluyor bir oluyor temelli hic gitmiyor son 1 ay oluyo bu sıkınti benzinde daha beter yapiyo arac orijinal 85 binde nasil oluyo anlamadim buji bobin krank sente ayari yapildi kesilmedi bi turlu krank okuyucu takilinca 1 hafta kesildi tekrar basladi yardimci olurmusunuz .. bekliyorum sizi
YanıtlaSilMerhaba Ali Bey,2000 model Kartal 1.6 İe aracınızın distribütör iç mekanizmasının ve avans tertibatının kontrol edilmesi gerekli.Saygılar
SilMerhaba ali bey 2003 model 16 valf lada vega aracI kar yagmaya basladigin dan berri calistir madim bugun bir calistirayim dedim calisirgibi oldu calismadi tekrar tekrar denemelerimde surekli gaz pedalini pompaliyarak sarsintili olarak calisti rolantiye biturlu gecmedi bu arada gaza surekli arka arkaya basip birakma gerekdi biraktiginda stop ediyor calisirken motordan traktor calisiyormus gibi sesler geliyo arac benzinli lpg yok hic takilmadi bi oneriniz varmi vereceginiz cevap icin simdiden tesekkurler
YanıtlaSilMerhaba Müjdat Bey,2003 model Lada Vega 16 valf Benzinli aracınızın motor yağının tam ve iyi durumda olduğunun öncelikle kontrol edilmesi doğru olur.Motor yağında sorun yok ise aracı ayağınızı gazda tutarak ısınana kadar çalıştırıp sesin normale dönüp dönmediğini kontrol edin.Ses gelmeye devam ederse ustaya bizzat kontrol ettirmeniz doğru olur.Sorunun kaynağı subap iticilerden olabilir.Saygılar
Sil99 MODEL GOLF 4 ARAC SUREKLİ SU EKSİLTİYOR AMA HİÇ HARARET YAPMIYOR ARACIN CALIŞMA SESİ DEGİŞİYOR ARA ARA PATLAMA YAPIYOR YAGINA BAKIYORUM YAGDA KOPÜRME VAAR AMA EKSİLTME OLMUYOR EKSOS DAN BEYAZ DUMAN CIKIYOR NE YAPMM GEREK
YanıtlaSilMerhaba 1999 model Wolsvagen Golf aracınızın soğutma suyu büyük olasılıkla piston ve motor içine sızma yapıyor.Ustanın bizzat kontrol etmesi doğru olur.Sorunun kaynağı silindir kapak contası olabilir.Saygılar
SilUstam merhaba benim aracim 2007 model opel astra g km 160.000 aracim ozellikle 100 km hizi gecince ariza lambasi surekli yanip sonuyor gazdan ayagini cekince lamba surekli yaniyor arac bu arizadan dolayi sarsintili calisiyor cekisten dusuyor araci stop edip tekrar calistirdigimizda sorun duzeliyor ama tekrar hizlaninca ayni arizaya dusuyor sebebi ne olabilir tahmini olarak tamiri kac tl tutar yardimci olursaniz cok memnun olurum iyi aksamlar .
YanıtlaSilMerhaba 2007 model Opel Astra G aracınızın arıza tespit cihazıyla kontrol edilmesi doğru olur.Sorunun kaynağı oksijen sensörü olabilir.Gereksiz masraf yapmamak için arıza tespit cihazıyla ön kontrolün yapılması uygun olur.Saygılar
SilAli bey hayırlı aksamlar. 2006 Ford Fiesta 1.6 Otomatik Atiker tüplü arabam hafta sonu bir anda teklemeye başladı 4000 devire yaklastiginda sarsinti bariz sekilde hissediliyor ve tabi ilk kalkışta da hissediliyor vites gecislerini bile devirin düşük yada yüksek olmasindan dolayi çok etkiliyor neyse bujileri söktüm yerinden 3.buji neredeyse iptal olmuş bujileru değiştim buji kablolarini teker teker cikardigim bujileri takarak atesleme yaptigindan emin oldum atesleme bobininide degistirdim atesleme ile ilgili sorunlari bu sekilde cozdugumu düşündüm araba park ederken stop ediyordu artik bu sorunu kalmadi yanlız sarsinti devam ediyor sırası ile enjektör kablolarini cikarip takmak sureti ile bi test yaptim kendimce kurum bağlamış olan bujiyi besleyen enjektör soketini cikarmam arabada hicbir degisiklik yapmadi lpg sistemini kontrol ettirdim lpg beynini garantili oldugu icin onuda degistirttim gene de fayda saglamadi artik aklima gelen en kolayi enjektorun tikanmis olabilecegi bu enjektorun temizligini nasil yapmami onerirsiniz vede aklima getirmek istemedigim sibopda yada pistonda bir sıkıntı olabilirmi bu saydigim sorunu hem benzinde hem lpgde yapiyor yardimci olursaniz simdiden Teşekkürler.
YanıtlaSilMerhaba 2006 model Ford Fiesta 1.6 Otomatik aracınızın arıza tespit cihazıyla ön kontrolün yapılması doğru olur.Enjektör soketini çıkardığınızda motor'un çalışmasında bozulma olmuyor yada çok az oluyor ise enjektör çalışmıyor yada yeterli yakıt gönderemiyor olabilir.Sorunun kaynağının enjektörden olma ihtimali yüksek.Önerim aracınızın yakıt deposuna würth marka enjektör temizleyici ilave edip bir kaç gün sürekli benzinli olarak kullanıp durum kontrolü yapmanız.Saygılar
SilUsta selamun aleyküm 95 opel astra f sıralı sistem lpg var ama motor rolantide stop ediyo surekli ve devir saati aşağı yukarı çıkıp çıkıp iniyo. Sorun neyden nkaynaklaniyo olabilir saygilar
YanıtlaSilAleykümselam Uğur Bey,1995 model Opel Astra F Lpg'li aracınızı direk benzin'e alıp kullandığınızda aynı sorun ortaya çıkıyorsa boğaz kelebeğinin ve rolanti motorunun ayrıca ateşleme sistemindeki parçaların kontrol edilmesi doğru olur.Saygılar
Silustam selamünaleyküm 90 model civic 1.4 karbüratörlü aracımda gaza yüklendiğimde aşırı bir tekleme yapıyor bazende patlatma yapıyor benzinde daha az hissediyorum. gazda yaptığında kazandan, kontağı kapattığımda şamandıradan gelen ses gibi kapatma sesi geliyor. gaz ve benzin ayarlarını yaptırdım sorun yok dediler. araç sıcakken benzinde çok az, tüpte arada yapıyor. bazen soğukken de yapmıyor. araç rolantide durmuyor yukarı aşağı ne zaman napacağı belli olmuyor. bujileri ve kabloları 6 ay önce değiştirdim. sorun ateşelemede olabilir dediler distribütörde olabilirmi ustam şimdiden teşekkürler
YanıtlaSilAleykümselam Ramazan Bey,1990 model Honda Civic 1.4 Dual Karbüratörlü aracınızın büyük olasılıkla ateşleme sisteminde sorun mevcut.Önerim özellikle distribütör kapağının, tevzi makarasının delinme çatlama durumuna karşı incelenmesi gerekli.Sorun bulunamaz ise modülün ve modül kablo bağlantılarının ayrıca endüksiyon bobini ve bağlantılarının kontrol edilmesi doğru olur.Sorunun kaynağının distribütör kapağında yada tevzi makarasındaki delik yada çatlaktan ileri geldiğini düşünüyorum gereksiz masraf yapmamak için öncelikle bu parçaların kontrol edilmesi uygun olur.Saygılar
Silteşekkürler ustam sorunu kısmen çözdüm ama dediklerinizi mecbur yaptıracağım kapağın vida giren yerinde çatlak varmış buradan su almış ve 3.göz paslanmış buji kablosunu değiştirdim tekleme kesildi rolanti sorunuda kapak ve makarayı değiştirince çözülecek inşallah
SilAli ustam merhabalar. Ismim gokhan. Aracim pego 206 1.6 sirali sistem lpgli. Aracimdaki sorun teskil eden konu ilk olarak 1 bucuk sene once oldu son 1 haftadirda sık olmaya basladi. Arabayi calistirdiktan sonra arac gaz yemiyor ve dizel arac gibi ayni pancar motoru gibi ses cikartiyor zor ilerliyor. Sari bi arza isigi yaniyor. Bu arada 15 bin km once butun filtrelerini.ve yagini degistirdim. 1 ay oncede yag,hava filtresi ve bujilerini degistirdim.bugunde johnsens marka enjektor temizleyici koydum yakita gene ayni arza yapti cevaplarsanz memnun olurum
YanıtlaSilMerhaba Gökhan Bey,Peugeot 206 1.6 Lpg'li aracınızın arıza tespit cihazına bağlanarak kontrol edilmesi gerekli.Gereksiz masraf yapmamak için iyi bir ustanın bizzat kontrol etmesi doğru olur.Saygılar
SilMerhaba tipo 1.6 slx arabam var.Sabahları çalıştırdığımda motoru 10 dk ısıtıp sonra hareket ediyorum fakat geri fiteste ve 1. Fiteste araba tekliyerek hareket ediyor. Bu arada rölantiside düşük. Bujijleri arada temizliyorum. Bu durumdan çok rahatsızım ne yapmalıyım yardımcı olursanız sevinirim
YanıtlaSilMerhaba Arif Bey,Fıat Tipo 1.6 Slx aracınızın ateşleme sistemindeki parçaların ve avans ayarının kontrol edilmesi ayrıca gaz ayarının yapılması doğru olur.Saygılar
Sil1995 model Alfa Romeo 145 Boxer motor aracım marş a basarken kapalı kutu içindeki Kayışı kopardı sorun trigger mi kopardı bilgi alabilirmiyyim
YanıtlaSilMerhaba Serdar Bey,1995 model Alfa Romeo 145 Boxer motor aracınızın triger kayışı büyük olasılıkla zarar görmüş.Marş yaparak aracı çalıştırmaya çalışırsanız motor zarar göre bilir.Ustanın bizzat aracı görmesi doğru olur.Saygılar
SilUstam merhaba 1997 Model WV POLO 1.6 aracım 3 gün önce gaz geçişleri ve gaz kokusu ile lpg ustalarına götürdüm sorun gazda yok dediler koku benzin kokusu dediler gaza geç gecisler için 35 dereceyi 25 e indirdi yinede çabuk geçsin diye. Baktirdimm benzin hortumu deforme olmuş degistirdim koku bitti sorun kalmadı. Ama bu sabah araba mi çalıştırdım 500 mt gidene kadar hic sorun yoktu birden aracım 1.2.3 viteslerde teklemeye başladı ilerde sanayiye giderim dedim 2 im gittikten sonra gittikten sonra tekleme kalmadı. Sizce sorun neden olabilir lpg ustasının motor ısısını 25 e indirdi diye mi öyle oldu. Teşekkür ederim şimdiden tavsiyeleriniz için.
YanıtlaSilMerhaba 1997 model Wolsvagen Polo 1.6 aracınızın lpg'ye geçiş ısı derecesi 35-40 derece civarı olması gerekli.Saygılar
SilMerhaba ali usta 92 model Doğan arabam giderken sallanıyor gibi gidip geliyor tekleme mi artık nedir bilmiyorum birde dusuk hizlarda mesela 2 ile giderken ayağımı gaz dan çektiğimde sallanarak gidiyor benzinde yapmiyor lgde yapiyör cvp verirsennz memnun olurum
YanıtlaSilMerhaba 1992 model Tofaş Doğan aracınızın ateşleme sistemindeki parçaların ve gaz ayarının kontrol edilmesi gerekli.Karbüratörlü araçlarda lpg gaz ayarı yapma başlıklı sayfamıza göz atmanız yararlı olur.Saygılar
SilMerhaba aracim 96 model kartal araci biraktigimda hiç bse yoktu araci calistirdim calismasi bi anormal geldi yeniden calistirdim gene ayni yani tekliyor ve sarsıntılı çalışıyor neyse dedim az gittim baktim duzelmedi kaputu açtım bi tisslama sesi var sanki biyerlerden hava kaçıyor ayagimi frene attim fren şişmiş hic tutmuyor sebebi ne olabilir anlayan varsa yardimci olsun lutfen tesekkurler
YanıtlaSilMerhaba Cuma Bey,1996 model Tofaş Kartal aracınızın büyük olasılıkla fren westinghaus hortumunda yada bağlantı hortumunda gevşeme yada patlak olması durumu söz konusu.Tıslama sesinin kaynağını bulmaya çalışabilirsiniz.Saygılar
SilAynen dediginiz gibi yaptim tislama sesini buldum fren merkezinin altından geliyordu elimi tutunca arabanin calismasi düzeldi ustaya gittim 5 dk tutmadi parcanin yenisini takti hersey normal simdi
SilSelâmün aleyküm ali usta. Öncelikle insanlara yardimci oldugunuz icin teşekkür ederim. 2004 Fiat punto 113000 km aracimin özellikle hafif rampa çıkarken hem benzin hem lpg de tekleme yapıyor. Son bi kaç gündür teklemeler çok fazla oluyor. Ayrıca araç rolentideyken devir ibresi yükselip azalıyor. Sizce sorun nedendir,neler yapmam gerekiyor?
YanıtlaSilAleykümselam 2004 model Fıat Punto aracınızın öncelikle ateşleme sistemindeki parçaların kontrol edilmesi, gerekli görülenlerin yenilenmesi doğru olur.Ayrıca boğaz kelebeğinin,rolanti motorunun ve oksijen sensörünün temizlenmesi uygun olur.Saygılar
SilMerhaba. Aracım megane1 2001 model. Lpg li. Aracı kalorifer tıkanıklığını actırmak için sanayiye götürdüğümde temizleme cihazının hortumu çıktı ve motor ıslandı. Daha sonra araç aşırı teklemeye başladı. Sorunun bujilerde olduğu söylendi bujiler yenilendi ve hava tutuldu. Araç düzeldi fakat kalkışlarda ve rampada tekleme devam ediyor Usta bu seferde gaz ayarı yaptırmam gerektiğini söyedi. Sorun nedir acaba
YanıtlaSilMerhaba Ünal Bey,2001 model Renault Megane1 Lpg'li aracınızın buji kablolarının ve bağlantılarının kontrol edilmesi doğru olur.Saygılar
Silİlginiz icin tesekkurler. Tavsiyeniz uzere kontrol icin sanayiye tekrar gittim. Ayrica sunu fark ettim ki arac sadece 2 ve 3. vites gecislerinde ve dusuk devirlerde gaza basinca tekliyor. Bu sorun benzinde olmuyor yada farkedilmiyor.Sanayide birkac ustaya gosterdim baglantilarda problem olmadigi sorunun bobinden kaynaklanabilecegini soylediler. Ama hic biride hangi bobinin arizali oldugunu teshis edemedi. Soketler tek tek cikarildi arac hepsindede tepki verdi. Bobinleri komple degistirmem gerektigi soylendi fakat kesin birsey soyleyemedikleri icin yaptirmadim.Emin olunamayan bir ariza icin 400 tl harcamak istemedim. Bu arada aracim rolontide hafif sarsintili calismakta ve yakit sarfiyatida artmis gibi. Yardimci olabilir misiniz?
YanıtlaSilMerhaba Ünal Bey,2001 model Renault Megane1 aracınızın motor üzerindeki soket ve kablo bağlantılarının oksitlenme durumuna karşı kontrol edilip sorunun kaynağın bulunmaya çalışılması doğru olur.Sorunun soket bağlantılarına su kaçmasından dolayı ileri geldiği düşüncesindeyim.Saygılar
SilSelamaleyküm usta adım mahir benim araba skoda felicia 1.3 sralı sistem 1kaç gün önce motorun yağ kapağında krem gibi yağ birikmiş yağ seviyesi ve su seviyesi normal seviyede yalnız bu kış yattı şu sıralar kısa mesafede binildi ve arada bir tekleme yapıyor acaba sorun nerededir ve ne yapmamı tavsiye edersiniz.bilgilendirirseniz sevinirim saygılar.
YanıtlaSilAleykümselam Mahir Bey,Skoda Felicia 1.3 Sıralı sistem Lpg'li aracınızın soğuk havalarda kısa mesafe kullanılması yağ kapağında krem gibi oluşuma sebep olabilir.Aracınızı direk benzine alıp bir kaç gün benzinde kullanıp durumu gözlemlemeniz.Bir kaç gün benzinde kullanımdan tekleme durumu olmaz ise lpg'deki çalışma durumuna bakıp lpg'de kullanımda tekleme durumu söz konusu ise lpg enjektörlerinin ve gaz ayarının ayrıca bujilerin kontrol edilmesinde fayda var.Benzinli kullanımdada tekleme durumu var ise arıza tespit cihazıyla ön kontrolün yapılması doğru olur.Saygılar
Silİyi günler ustam. Benim 96 Ford eskort clx var . motor sogukken tek marsta calisiyor gaza gecene kadar stop edecek gibi calisiyor. Ve motor sicakken stop ettiğimde 5 10 dk sonra marsa bastığında çalışmıyor gaz yemiyor. Zor bela calistiriyorum boğuluyor motor gaza basınca kalkarken stop ediyor. Fakat motor sogukken yapmıyor. Sebebi nedir yardim eder misiniz. Tesekkurler.
YanıtlaSilMerhaba Ahmet Bey,1996 model Ford Escort Clx aracınızı direk benzin'e alıp gaz deposunun üzerinden vanasını kapatarak kullanın.Aynı sorunlar devam ederse arıza tespit cihazına bağlanarak kontrol edilmesinde yarar var.Maf ve ısı sensöründe sorun olabilir.Saygılar
Silmerhaba ali bey 2001 opel vectra 1.6 comfort aracımız var sabah çalıstırdıgımızda arac benzinde calışıyor gaza gecince tekliyor beyin 2 kere degişti benzine aldıgımızda her şey normal kelebek temizlendi ne yapmalıyım
YanıtlaSilMerhaba 2011 model Opel Vectra 1.6 Comfort aracınızın lpg montaj ve tamir yapan yerde kontrol edilmesi gerekli.Lpg enjektörlerinde gaz ayarında yada lpg'ye geçiş sensöründe sorun olabilir.Saygılar
SilMerhaba ustam bende 87 model doğan var üç gün önce karbrötör tamiri yapıldı lpg ayarını yapan usta tarafından bugün araç teklemeye başladı götürdüm ateşleme dorunu var dedi tamirci arkadaş buji/buji kablosu dispirötör kapağı ve sinop ayarlarına baktı sorunu çözemedi son çare kapakta veya pistonlarda sıkıntı vardır diyor öneriniz nedir şimdiden teşekkür ederim
YanıtlaSilMerhaba 1987 model Tofaş Doğan aracınız rolantide çalışırken tekliyor hareket halinde gaz'a basarak giderken tekleme olmuyor ise sorun karbüratörün yada emme manifoldunun hava almasından kaynaklı olabilir.Hareket halinde gaz'a basarken tekleme oluyor ise ateşleme sistemindeki parçaların ve lpg kablo bağlantılarının tekrar daha detaylı kontrol edilmesi gerekli.Aracı benzinde çalıştırdığınızdada tekleme oluyor ise ateşleme sisteminden veya karbüratör yada emme manifoldundan düzensiz hava almasından kaynaklı olabilir.Saygılar
SilUstam 97 escort clx zetek motor.4 nokta enjeksiyon lpg li aracim var.2 yil once almistim araci.yolda seyir halindeyken aniden gaza basarsam arac kesinti yapip yigiliyo stop edecek duruma kakar dusuyo.gaz pedalini birakip tekrar verirsem toparliyo.ayrica son bir aydir sehir icinde kullanamaz oldum ilk calistirmada bisey yok.2 kilometre kadar gittikten sonra arac isininca teklemeye basliyo 1. Viteste bile zorla ilerliyo ayri fan dugmesi var haraket etmeden once fani acip yola cikarsam biraz iyi ufak tefek teklemeyle ilerliyom.napilmasi gerekyo ustam.bir turlu cozemedik arizayi
YanıtlaSilMerhaba Hüseyin Bey,1997 model Ford Escort Clx Lpg'li full enjeksiyonlu aracınızı direk benzin'e alıp bir kaç gün kullanarak benzinde kullanımda aynı sorunların devam edip etmediğini kontrol edebilir ve sorunun lpg sisteminden kaynaklı olduğu anlaşıla bilir.Direk benzinde kullanımdada sorunlar devam eder ise arıza tespit cihazıyla ön kontrolü yapılarak arızanın kaynağı araştırıla bilir.Oksijen sensörü,ısı sensörü ve boğaz kelebeğinin hava akışmetrenin kontrol edilmesi faydalı olur.Benzinde kullanımda sorun ortadan kalkar ise lpg enjektörlerinin ve gaz beyninin kontrol edilmesi doğru olur.Saygılar
SilUSTA 2006 MODEL OPEL CORSA 1.2 BENZİNLİ ARACIM RAMPA ÇIKARKEN MOTOR ARIZA LAMBASI YANIYOR ARAÇ ÇEKİDEN DÜŞÜYOR VE TEKLEME BAŞLIYOR SADECE RAMPA ÇIKARKEN YAPIYOR SEBEBİ NE OLABİLİR .
YanıtlaSilMerhaba 2006 model Opel Corsa 1.2 Benzinli aracınızın arıza tespit cihazına bağlanıp arıza kodunun kontrol edilmesi doğru olur.Sorunun kaynağı buji kablolarının yıpranmasından kaynaklı olabilir.Saygılar
SilRenault 12 var bende 1979 model debriyaj baskı balta değişti disprotorde değişti bujiler değişti ama yinede araç tekliyor ve giderken devir 30 geçmiyor neden olur
YanıtlaSilMerhaba 1979 model Renault 12 aracınızda platinin,tevzi makarasının, distribütör kapağının ve buji kablolarının ayrıca endüksiyon bobininin oto elektrikcide kontrol edilmesi doğru olur.Ayrıca karbüratörünün sökülerek temizlenip hava yakıt karışım ayarının yapılması doğru olur. Aracı sürekli lpg'de kullanıyorsanız gaz beyninde sorun olma ihtimaline karşı ilk önce gaz beyninin ve lpg anahtarının kontrol edilmesinde fayda var.Saygılar
SilSelamın aleyküm hocam 99 Doğan slx rolantede çalışırken titreme yapıyor bujiler ve kablolar değişti defalarca sibop ayarı yapıldı halen devam ediyor
YanıtlaSilSelamünaleyküm ali bey aracım 1990 model doğan l araç benzinde iken karbüratördeki benzin bağlantı noktasından yoğun olarak benzin atıyor çalışması düzensin ve gazda seyirhalinde giderken arabada çekiş düşüklüğü bir sallantı oluyor bunların nedenleri ne olabilir teşekkür ederim şimdiden
YanıtlaSilAleykümselam 1990 model Doğan L aracınızın karbüratör bakımı yapılması gerekli olduğunu düşünüyorum.Karbüratörün komple temizlenip benzin hortumu, şamandıra ve contaları yenilenip lpg gaz ve benzin ayarlarının yapılması doğru olur.Önerim karbüratörcünün kontrol etmesi yönünde.Saygılar
YanıtlaSilAli bey merhaba,
YanıtlaSilAracım 96 Model 5.28iA 224.000 km.
2 gündür motor öncekine göre biraz sarsıntılı çalışıyor.
Yolda giderken farkedilmiyor ama rolantide durgunken hissediliyor.
Neden yapabilir?
Merhaba Serkan Bey,1996 model Bmw 5.28İA aracınızın ateşleme sistemi ve boğaz kelebeği kontrol edilmeli.Buji ve kablolarında,boğaz kelebeğinde sorun yok ise motor yağı iyi durumda ise sorun kurumlanmadan kaynaklı olabilir.Würt enjektör temizleyiciyi benzin deposuna dökerek bir kaç gün devirli olarak benzinde kullanmayı deneye bilirsiniz.Kurumların azalmasında fayda sağlaya bilir.Saygılar.
YanıtlaSilselam alibey benim 2004 model toyota corolla arabam var arabam lpg de tekliyor bazen gaz yemiyor bu aarızaları yüklüyken ve rampa çıkarken daha fazla yapıyor bazen birkaçgün düzeliyor sonra gene başlıyor 5 tane lpg tamircisine gittim bilgisayara bağlıyorlar herşey normal lpg de sorun yok diyorlar test sürüşüne çıkıyorlar lpg ile ilgisi yok diyorlar enson birisi kesinlikle beyinden dedi değiştirdi sorun beyindede çıkmadı usta denen adam beynide geri almadı 400 tl gitti 4 tanede motor ustasına gittim onlarda test sürüşü yaptılar sorunun lpg de olduğunu söylüyor toyota srvisine gittim onlarda lpg den dediler 6 aydır uğraşıyorum bu arızalar birisinin başına geldiyse lütfen yardım edin selamlar
YanıtlaSil