*Turbo motorlu araçlarda turbo arızası, turbo hortumunun çıkması-delinmesi kaçak yapması.
*Buji arızası, yanlış buji seçimi, buji tırnak aralığının yanlış-ayarsız olması.
*Buji kablosu arızası. Ateşleme bobini arızası. Ateşleme zamanlamasının (avans ayarının)bozuk olması.
*Motorda tekleme arızasının var olması, bunun sebebi buji, ateşleme bobini veya buji kablosu olabilir.
*Motorun hava emiş sisteminde vakum kaçağı olması. Bu durum, motora maf sensörünün hesaplamadığı yerlerden havanın girmesi sorunudur.
*Vakum kaçağı, karter havalandırma arızası. Pcv valfi arızası veya hortumlarda delik-yırtık-çatlak-gevşeklik olması.
*Maf sensörü (hava kütle ölçer)arızası
*Map sensörünün arızalı olması.
*Enjektörlerin tıkalı olması.
*EGR arızası. EGR valfinin sürekli açık konumda sıkışıp kalması.
*Gaz kelebeği arızası. Boğaz kelebeğinin fazla kirlenmesi.
*Fren servosu(Westinghouse) arızası, emme manifolduna giden hortumun delik-yırtık,çatlak gevşek olması, çek valfin bozuk olması.
*MAF sensörüyle gaz kelebeği arasındaki hava hortumunda çatlak,delik (vakum kaçağı) olması.
*Motor subaplarınınnın aşınmış-erimiş olması veya subap ayarının bozuk olması.
*Yakıt hortumlarında tıkanıklık.
*Hava emiş sisteminde tıkanıklık, hava filtresinin kirli,tıkalı olması.
*Motorda kompresyon kaçağı olması.
*Motorun hararet yapmış olması. Silindir kapak contasının yanmış,deforme olmuş olması.
*Gaz kelebeği konum sensörü arızası.
0 yorum:
Yorum Gönder