Dost Siteler



MOTORDA GAZ YEMEME VE ÇEKİŞİN DÜŞMESİNİN SEBEBLERİ

Özellikle gaz pedalına basıldığında ve motordan güç talep edildiğinde, hızlanma sırasında motorun tepki vermemesi, tereddütte kalması, hızlanmada kesintinin yaşanması, yeterince gücün elde edilememesi şeklinde ortaya çıkan durumdur. Bu arızanın teşhisi için olası sebepler tek tek incelenir ve arızanın sebebi netleştirilir. Arızalı parça-donanım tespit edildiğinde gerekli onarım ve değişim işlemleri yapılır. 
*Turbo motorlu araçlarda turbo arızası, turbo hortumunun çıkması-delinmesi kaçak yapması.
*Buji arızası, yanlış buji seçimi, buji tırnak aralığının yanlış-ayarsız olması.
*Buji kablosu arızası. Ateşleme bobini arızası. Ateşleme zamanlamasının (avans ayarının)bozuk olması.
*Motorda tekleme arızasının var olması, bunun sebebi buji, ateşleme bobini veya buji kablosu olabilir.
*Motorun hava emiş sisteminde vakum kaçağı olması. Bu durum, motora maf sensörünün hesaplamadığı  yerlerden havanın girmesi sorunudur.
*Vakum kaçağı, karter havalandırma  arızası. Pcv valfi arızası veya hortumlarda delik-yırtık-çatlak-gevşeklik olması.
*Maf sensörü (hava kütle ölçer)arızası
*Map sensörünün arızalı olması.
*Enjektörlerin tıkalı olması.

*EGR arızası. EGR valfinin sürekli açık konumda sıkışıp kalması.
*Gaz kelebeği arızası. Boğaz kelebeğinin fazla kirlenmesi.
*Fren servosu(Westinghouse) arızası, emme manifolduna giden hortumun delik-yırtık,çatlak gevşek olması, çek valfin bozuk olması.
*MAF sensörüyle gaz kelebeği arasındaki hava hortumunda çatlak,delik (vakum kaçağı) olması.
*Motor subaplarınınnın aşınmış-erimiş olması veya subap ayarının bozuk olması.
*Yakıt hortumlarında tıkanıklık.
*Hava emiş sisteminde tıkanıklık, hava filtresinin kirli,tıkalı olması.
*Motorda kompresyon kaçağı olması.
*Motorun hararet yapmış olması. Silindir kapak contasının yanmış,deforme olmuş olması.
*Gaz kelebeği konum sensörü arızası.
Sosyal Ağlarda Paylaş :
Paylaş Tweetle Google+ Digg

0 yorum:

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar