LPG Yakıt Sistemi Arızaları
LPG yakıt sistemi arızalarının temel nedenlerinden biri, motorun benzin ile
çalışmasındaki arızalar ve ayarların bozulmasıdır. Benzin sistemindeki arızalar giderildiğinde
ve ayarlar yapıldığında LPG yakıt sistemi arızaları çoğunlukla çözülmüş olunur..Aracın benzinli olarak çalışmasında sorun var ise sorunu lpg sisteminde aramak yanlış olur. LPG
yakıt sistemi bulunan araçlarda karşılaşılan muhtemel arızalar şunlardır: Araç LPG ’de çok yakıyor.
x Aracın benzin sarfiyatı yüksektir. Benzin sisteminde arıza teşhisi yapılmalı
ve benzin emisyon değerleri kontrol edilmelidir.
x LPG takılı olan araç yağ yakıyor veya su eksiltiyorsa motorda arıza vardır.
x Supap ayarı bozuktur.
x Bujiler çalışma verimliliğini kaybetmiştir. Buji tırnak aralığı fazladır.
x Rölanti ve karışım ayarı bozuktur. Karbüratöre fazla hava gidiyor olabilir.
x Emme manifoldu veya mikser hava alıyor olabilir. Sistemin hava alması,
karbüratörlü motorda karbüratör contası veya Westenhousedan, enjeksiyonlu
motorda otomatik hava ayarını sağlayan debi metreden kaynaklanır.
x Buharlaştırıcının hava ayar vanası çok açılmıştır.
x Buharlaştırıcı sıcak su girişi tıkalı veya buharlaştırıcıda hava vardır.
x Buharlaştırıcı radyatörden daha yükseğe monte edilmiştir.
x Buharlaştırıcı diyaframı özelliğini kaybetmiş veya uygun olmayan
malzemeden imal edilmiş diyafram kullanılmıştır.
x LPG kaçağı olabilir. LPG kaçağı olan bölgede buzlanma olur.
x Motor herhangi bir sebeple hararet yapmışsa buharlaştırıcı işlevini tam
yerine getiremiyordur.
x Hava filtresinin temizliğine ve zamanında değişimine uyulmazsa motor
benzin ve LPG pozisyonunda sağlıklı çalışmayacak, gereğinden fazla yakıt
harcayacaktır. Araç geç çalışıyor
x Buji veya buji kabloları ömrünü tamamlamış, eski veya kalitesizdir.
x Avans ayarı bozuktur. Motorun LPG ve benzinde geç çalışmasına sebep olur.
x Buharlaştırıcının hava ayarı veya gaz ayarı bozuk olabilir. LPG ’de rölanti problemi var
x Karbüratörlü araçlarda karbüratör kelebeği arızalı olabilir.
x Emme manifoldu hava alıyorsa düzensiz rölantiye sebep olabilir.
x Buji ve buji kablolarının eski veya kalitesiz oluşu rölanti devrini bozabilir.
x Buharlaştırıcı diyaframı özelliğini kaybetmiştir. Buharlaştırıcı içerisinde
tortu ve pislik birikmiştir.
x Avans ayarının bozuk olması düzensiz rölantiye sebep olabilir.
x LPG elektrovalfine gelen gerilim düşüktür. LPG’li araç koku yapıyor
x Buharlaştırıcı diyaframları özelliğini kaybetmiştir.
x Araçta LPG kaçağı olabilir.
x Aracınızın egzozunda patlak veya delik olması araçta LPG kokusunun
algılanmasına sebep olabilir.
x Aracın radyatöründe delik var veya radyatör tıkalı ise buharlaştırıcıya yeterli
sıcak suyun gelmemesine ve araçta kokuya sebep olabilir. Araç LPG’de kesiklik yapıyor
x LPG elektro valflerinde tıkanıklık veya çalışma bozukluğu olabilir.
x Buharlaştırıcı diyaframları özelliğini kaybetmiştir. Buharlaştırıcı arızalıdır.
x Buji veya buji kabloları ömrünü tamamlamış, eski veya kalitesiz olabilir.
x Araç LPG’yi kesik kesik alıyorsa gaz filtresi tıkalı olabilir.
x Yakıt sisteminde karbüratörde tıkanıklık ve ayarlarında bozukluk olabilir. Araç stop ediyor
x Westenhouse da kaçak aracın stop etmesine sebep olabilir.
x Karbüratör hava alıyorsa fren yapınca araç stop edebilir.
x Vites boşa alındığında stop ediyorsa hava fazla geliyor olabilir.
x Araç LPG’de vites boşta iken frenlemede stop ediyorsa frenler kaçırıyor olabilir. x Araç hararet yapmış, radyatörde su kalmamış ise buharlaştırıcı diyaframının
yırtılmasına sebep olur. Araç LPG’de çalışırken stop etmesine sebep olabilir. LPG kaçağı
x LPG’nin temas ettiği parça üzerindeki buzlanma LPG kaçağına işaret eder.
Multivalf giriş ve çıkış vanaları kapatılmalıdır. LPG tankının terlemesi LPG
şamandıra arızasına işaret eder. Elektronik sistem arızaları
x LPG-Benzin geçiş anahtarı arızası varsa şarj sistemi arızalı veya akü fazla
şarj edilmiş olabilir.
x LPG göstergesi yakıt miktarını göstermiyor ise yakıt seçme anahtarı ve
göstergenin veya sensörün şasi bağlantısında problem olabilir. Kablo
bağlantısı yanlış yapılmış olabilir.
x Enjeksiyonlu araçlarda LPG-benzin geçiş anahtarı otomatik geçiş sağlamıyor
ise sinyal alım kablosu bağlantı hatası olabilir. Araç LPG ’de çekmiyor
x Avans ayarı düşük ise teklemeye veya çekişten düşmesine neden olacaktır.
x Buharlaştırıcı diyaframları özelliğini kaybetmiştir. Buharlaştırıcı arızalıdır.
Buharlaştırıcı ayarları bozuk olabilir.
x Buji ve buji kabloları, buji tırnak aralığı kontrol edilmelidir.
x Supap ayarları sıkı veya gevşek ise yakıt sarfiyatını artırır ve çekiş düşer.
x Emme manifoldu hava alıyorsa düzensiz rölanti ve güç düşüklüğüne yol
açar. Diğer problemler
x LPG tankında gaz var fakat buharlaştırıcıya ulaşmıyorsa şamandıra arızalı
veya tıkalı olabilir.
x Avansın öngörülen değerde olmaması (düşük olması) durumunda bujiler
zamansız ateşleme yapacak, motorun teklemesine ve çekişten düşmesine
neden olacaktır.
Anasayfa
» gaz arızası
» gazda stop etme
» gazda tekleme
» lpg arızası
» lpg bakımı
» lpg tekleme
» otogaz bakımı
» LPG (OTOGAZ) ARIZALARI VE ÇÖZÜMLERİ
LPG (OTOGAZ) ARIZALARI VE ÇÖZÜMLERİ
Etiketler:
gaz arızası,
gazda stop etme,
gazda tekleme,
lpg arızası,
lpg bakımı,
lpg tekleme,
otogaz bakımı
0 yorum:
Yorum Gönder